Gå til innhold

Unormalt å glede seg veldig til å bli tante?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lillebror som jeg har tette bånd med og hans herlige samboer skal få en liten gutt i november. Jeg gleder meg så vanvittig! Når jeg prater med venner og kolleger om dette virker det som de synes det er rart at jeg gjør en stor greie av det. (Prater ikke om dette konstant altså)

Er det unormalt å glede seg slik? Får ofte kommentarer som: -du kommer ikke til å se de så ofte, er alltid morens familie som blir prioritert.

Anonymous poster hash: 68cfa...fcb

Skrevet

Nei det er helt normalt :-) jeg er også sånn! Og når mine nærmeste venninner får barn er jeg nesten like tussete;-)

Anonymous poster hash: dd83b...4ee

Skrevet

Jeg tror det er unormalt, men veldig hyggelig :) du blir sikkert en god tante.

Men det virker som at det normale er å drite fullstendig i andres barn og nærmest hate foreldre som snakker mye om barna sine ;)

Anonymous poster hash: 977e5...826

Skrevet

Jeg synes det var veldig stas å bli tante. Ble det maaange år før jeg selv fikk barn. Har fulgt tantebarna tett fra de var helt små. Hatt dem med på turer og aktiviteter. Nå er de voksne og særlig den ene er fremdeles nesten litt som en datter for meg.

Anonymous poster hash: 7e443...fcb
Skrevet

Alle jeg kjenner som blir tante/onkel gleder seg da kjempemye! Og den dagen det blir min tur, kommer jeg til å være skyene, jeg gleder meg sånn!! :)

Anonymous poster hash: 5bf98...7a2
Skrevet

Jeg gledet meg også veldig mye da min bror skulle bli pappa, selv om jeg hadde to selv. Jeg har også veldig nær kontakt med tantebarnet mitt 😊

Skrevet

Ser ingen problemer med å glede seg så mye, jeg gjorde det begge gangene, men her ser jeg minst til ungen til søsteren min, de er alltid opptatt, mens ungen til svigerbror ser vi en del til, nå blir jeg dagmammaen til ungen fra september av, siden de ikke vil plassere ungen i bhg før neste år (barnet er 1 år nå) Det skal bli herlig, 5 dager med tanteungen pr uke, 6 timer pr dag :)

Anonymous poster hash: 45f5e...2a1
Skrevet

Helt normalt, lillebror ble pappa nå nettopp og er helt på tuppa. Elsker hver sekund jeg får lov til å se lille skjønne nurket. Babyen er bare så nydelig og så lik pappan sin.

Desverre får jeg ikke se babyen så ofte. Det er hennes familie som blir prioritert. Om vi vil treffe dem så har de ikke tid eller er så slitne at de ikke orker besøk. Er det hennes familie eller hennes venner som spør så er de aldri slitne og de har tid til dem.

Det er noe som heter "dine sønner mister du og dine døtre beholder du". Så langt ser jeg at det stemmer hoss de aller fleste.

Anonymous poster hash: 4be4c...1b8

Skrevet

Helt normalt, lillebror ble pappa nå nettopp og er helt på tuppa. Elsker hver sekund jeg får lov til å se lille skjønne nurket. Babyen er bare så nydelig og så lik pappan sin.

Desverre får jeg ikke se babyen så ofte. Det er hennes familie som blir prioritert. Om vi vil treffe dem så har de ikke tid eller er så slitne at de ikke orker besøk. Er det hennes familie eller hennes venner som spør så er de aldri slitne og de har tid til dem.

Det er noe som heter "dine sønner mister du og dine døtre beholder du". Så langt ser jeg at det stemmer hoss de aller fleste.

Altså da i den forstand at jeg og mamma ikke ser noe særlig til min bror.

Skrevet

Det er bra du gleder deg.

Selv sitter vi som ufrivillig barnløse etter flere ufrivillige aborter og har slitt i mange år med å prøve å få barn. Mannen sin søster møtte plutselig en mann og vips så fikk de barn. Det må jeg si føltes både urettferdig og veldig sårt :(

Jeg unner dem selvsagt den lykken det er å få barn, det føles bare så meningsløst for oss som strever enda. Må innrømme at jeg føler både sjalusi og sorg inni meg når vi er sammen med dem. Viser jo selvsagt ikke dette til dem..

Anonymous poster hash: ff2b4...b3c
Skrevet

synes det aboslutt ikke er unormalt, skal bli tante til 2 jenter i Oktober og gleder meg så masse :) helt normalt vil jeg si :)

Skrevet

Åh,skulle ønske det var meg. Jeg blir nok aldri tante,men om jeg skulle ha blitt det hadde jeg gledet meg noe enormt,selv om jeg har to egne barn.

Anonymous poster hash: ed84d...140

Skrevet

Noen dager før min bror skulle få første barn og gjort meg til tante for første gang,bør jeg sendt til istanbul,en slags utdanningsreise. Jeg bodde i Movenpick hotel,hadde nok tid å se alle severdigheter og fikk sertifisering. Likevel ble jeg drittsur hele tiden pg sutret gjennom dagene fordi jeg ikke kunne være med da babyen ble født. Jeg fikk utløp for den negative energien og gikk inn i deres største shoppingcenter Jevahir og nærmest kjøpte alt av klær for jentebabyer,hele store kofferten gikk i babyklær. Det rareste er at jeg kjøpte alt rosa som butikkene hadde. Det var helt merkelig impulskjøp siden jeg er ikke noen tilhenger av kjønnsdelte farger og klær. Men jeg mistet totalt besinnelsen. Så til å svare ditt spørsmål,når det gjelder tanter og tantebarn,det er normalt! Og det kommer herlige tider! Slå deg løs! Det er lov!

Anonymous poster hash: f8dd2...d14

Skrevet

Jeg skal snart bli tante igjen og gleder meg noe så inni granskauen til å møte lille vennen! Heldigvis har vi en ganske travel hverdag ellers hadde nok ikke svoger/svigerinne og knøtt blitt kvitt meg😍😍

Skrevet

Søsteren min ble og er også helt tussete, samme med søsteren til mannen! Helt innafor! ^_^

Skrevet

Jeg og søsteren min var også sånn! Datteren hennes er som en datter for meg og slik er sønnen min for henne.

Jeg er også veldig glad i mine venniners barn og venner av min sønn og niese.

Forleden lå jeg våken og var syk av bekymring en natt på vegne av barnet til en god venninne.. H*n har litt utfordringer og jeg ble helt dårlig av å tenke på hvordan det må være for h*n.

Så jo, for meg er det helt normalt!

Skrevet

Nei det er da helt normalt!

Jeg er enda verre,jeg gledet meg kjempe mye til barnefaren sin bror fikk baby.

Vi ser de en del så jeg gledet meg veldig til å få en baby å kose med :)

Dessverre så er alle mine søsken ferdig med barn så da får jeg leve på gleden av babyen på far sin side :)

Blir jo helt babysyk her av å se den skjønne lille prinsen :)

Anonymous poster hash: 74ae0...c4d
Skrevet

Helt normalt! Her er både mannens søster & mine søsken helt i 100 ;) de gleder seg masse til å bli tante & onkler :D

Anonymous poster hash: 90f7a...615

Skrevet

Helt normalt! Jeg er helt tussete etter mine tantebarn, vil helst susse på de skjønne bollekinna hele tiden ❤️ Søsteren min er sånn med mine to også ;) Fikk vite for noen dager siden at broren til mannen skal bli pappa for første gang i 2016, og jeg gleder meg så at jeg har helt vondt i magen.. 6-åringen sa i går når vi var i byen og jeg ville kjøpe klær til den lille "åh, mamma du tar helt av.." Stemmer det ja ;):P

Anonymous poster hash: 58dd9...cef

Skrevet

Helt unormalt for meg og mine bekjente, men så har jeg heller ikke tette bånd til søsken. Høres ut som du blir en super tante:):)

Anonymous poster hash: d3ddf...22e
Skrevet

Selvsagt er der ikke unormalt, og lille er kjempeheldig som vil få engasjerte deg som tante!

Fikk selv en jente for 2 uker siden. Min manns søster har gledet seg med oss hele graviditeten. Nå har reiste hun nettopp hjem. Har vært her siden 16:00 i dag, og bare holdt og kost på babyen i 5 strake timer!

(Hun er bare 1 av 5 tanter, og de andre er akkurat like engasjerte. Tenk så heldig mitt barn er som er så høyt elsket av så mange!)

Gled deg, og nyt tiden med ham når den tid kommer :)

Anonymous poster hash: 6b0e4...e71

Skrevet

Så flott at du gleder deg sånn. Kjekt for din bror svigersøster og det kommende barnet. Som førøvriig ee veldig heldig som får en tante som vil bli så glad i det 😉

Anonymous poster hash: 4961a...e0a

Gjest Antarctica
Skrevet

Det er herlig å bli tante. Nest etter mine egne er det ingen barn jeg har vært så glad i som tantebarna. Stebarna kom på en veldig god nr 3, men tantebarna er gullklumpene mine.

Nyt det, HI. Skit i om noen syns du er tussete!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...