Gå til innhold

Erfaring med nattlysolje mot PMS monsteret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere fantastiske damer som har prøvd dette mot humørsvingninger ifm PMS? Er det å anbefale eller har dere andre tips?

PMS holder på å kjøre hele forholdet mitt til helvete og jeg trenger hjelp.

Anonymous poster hash: 35b22...89f

Skrevet

Dette lurer jeg også på. Er det noen som bruker dette og kan dele erfaringen sin?

Skrevet

Jeg har slitt med pms fra helvete og har prøvd alt inkl nattlys olje. Ikke funnet noe som hjelper enda desverre. Akkurat nå er jeg gravid og nyyyter hver dag uten pms. Er mye roligere nå som jeg er gravid.

jeg satt på et tidspunkt hos legen å gråt fordi jeg sliter sånn fra eggløsning til mens. Føler ingenting for mannen min de to ukene det står på. Kjefter og er konstant irritert og sur. Føler meg som er helt annet menneske egentlig. Og å ta seg sammen går bare til en viss grad.

Legen anbefalte hormonspiral som løsning.

Men jeg reagerer på hormonpreparater og har prøvd ulike merker p piller, p sprøyte, p ring og mini piller. Da blir jeg sånn konstant så har ikke turt å prøve spiralen.

Hvis noen har en mirakelkur så er jeg også veldig interessert I å høre om det.

Anonymous poster hash: 274bd...9ef

Skrevet

Har aldri vært plaget med pms, MEN:

Brukte trippeldose Efamol Efamol ( www.caredirect.no ) - det er GLA, omega6 og nattlysolje. Altså naturlig OG hormonregulerende!

Jeg fikk regelmessig mens og ble gravid pga produktet (det var derfor jeg tok det :) ), så tror absolutt det kan funke! ;)

Som "bieffekt" vokste hår og negler som besatt :P

Anonymous poster hash: da4e1...d69

Skrevet

Takker så mye for svar og håper noen flere kan hjelpe. Hvis noen i tillegg har erfaring med antideprisiv SSRI så del gjerne.

Skrevet

Jeg er og et monster to uker i mnd. Det har blitt så ille nå at jeg skal til legen for å høre om jeg kan få ssri preparat

Anonymous poster hash: 11572...585

Skrevet

Jeg er og et monster to uker i mnd. Det har blitt så ille nå at jeg skal til legen for å høre om jeg kan få ssri preparatAnonymous poster hash: 11572...585

Fortell, fortell, hva er det?

Jeg er så ille under PMS at jeg faller under splittet personlighet omtrent. En plage både for meg selv og omgivelsene.

Anonymous poster hash: de105...d06

Skrevet

Jeg er og et monster to uker i mnd. Det har blitt så ille nå at jeg skal til legen for å høre om jeg kan få ssri preparatAnonymous poster hash: 11572...585

Fortell, fortell, hva er det?

Jeg er så ille under PMS at jeg faller under splittet personlighet omtrent. En plage både for meg selv og omgivelsene.

Anonymous poster hash: de105...d06

SSRI er antideprisive medikamenter som man tar i ti dager før menstruasjon. Dette skal vist være veldig bra mot monster oppførsel og humørsvingninger. Jeg blir også å ringe legen min i morga ang det samme.

Men, håper der er noen flere der ute som kan hjelpe meg med erfaringer.

• 1 måned senere...
Skrevet

Hvordan har det gått? Har dere merket noen forandring etter at dere begynte med ssri? Jeg skal til doktor om en uke.

Skrevet

Jeg har lite erfaring med dette selv, men min mor sverger til det, og sier hun er et helt annet menneske når hun tar nattlysolje. Verdt et forsøk :)

Anonymous poster hash: 0f306...ce9

Skrevet

Kalsiumtilskudd skal visstnok ha god effekt. Har lest det i medisinske artikler. Lurer på om det var 1200 mg per dag, men sjekk det ut for sikkerhets skyld. Jeg er også plaget med det samme, dessverre. :-(

Anonymous poster hash: 8c961...901

Skrevet

Har veldig god effekt av nattlysolje. Til vanlig har jeg store humørsvigninger, blir trøtt og tung i hodet, hoven og oppblåst i kroppen og mye kviser. Alt det dempes av nattlysolje. Tidvis merker jeg ikke PMS i det hele tatt. Den som setter mest pris på dette er mannen min :D

Bruker den sterkeste varianten og tar høye doser i begynnelsen. Har innimellom hatt opphold og får da tilbakefall, men merker forskjell etter 14 dagers bruk.

Men jeg tar også multivitaminer. Mener hun på helsekost sa at et annet vitamin var viktig for opptaket, men husker ikke helt hvilket...

Anbefaler å prøve dette. For meg gir det også mye mindre menssmerter og blødningen er mindre. Synes det er et mirakelprodukt. Har brukt det i fem år nå. Fått et nytt liv!

Anonymous poster hash: ce58c...7af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...