Anonym bruker Skrevet 16. august 2015 #1 Skrevet 16. august 2015 Blir det noe godt? Har aldri prøvd men ønsker virkelig å leve mer sukkerfritt. Tenker gulrotkake. Og hvor mye mel kan jeg bytte ut med mandelmel egentlig? Alt? Tusen takk for svar dere med peiling Anonymous poster hash: 40269...535
beef sister Skrevet 16. august 2015 #2 Skrevet 16. august 2015 Sukrin blir aldri godt, synes jeg. Da er tagatesse eller bjørkesøt mye bedre på smak. Jeg synes kaker av mandelmel smaker dritt, men jeg er ikke så veldig glad i kaker generelt, så det kan jo ha en medvirkning. Du får bare prøve deg frem. Suksessterte fungerer vel greit, ellers synes jeg kokosmel blir langt mer spiselig (men fortsatt ikke så godt at jeg hadde lagd noe selv).
Anonym bruker Skrevet 16. august 2015 #3 Skrevet 16. august 2015 Blir det noe godt? Har aldri prøvd men ønsker virkelig å leve mer sukkerfritt. Tenker gulrotkake. Og hvor mye mel kan jeg bytte ut med mandelmel egentlig? Alt? Tusen takk for svar dere med peiling Anonymous poster hash: 40269...535 Er du ikke dreven i å bake med erstatning, så ville jeg googlet og funnet en oppskrift andre allerede har prøvd. Sukrinmelis(som du må bruke i bakeverk) gir en litt metallisk ettersmak. Jeg bruker å tilsette noe splenda for å dempe dette og litt vaniljeesens. Et kjapt søk viste veien til denne gulerotkaken med mandelmel og sukrin http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44539 Anonymous poster hash: c90dd...494
Anonym bruker Skrevet 16. august 2015 #4 Skrevet 16. august 2015 Jeg liker heller ikke sukrinsmaken, ødelegger hele kaka. Da ville jeg heller satset på naturlig søtning som honning eller en frisk kake med bær eller fruktsaft/juice. Mandelmel er godt i f.eks vafler o.l, men det gir en tyngre bakst så det passer ikke i kaker som skal være luftigere. Jeg personlig velger å bake sjelden, men å gjøre det skikkelig med sukker og hvetemel når jeg gjør det Anonymous poster hash: fc825...bd2
Anonym bruker Skrevet 16. august 2015 #5 Skrevet 16. august 2015 Du kan få ferdig kakemix fra samme produsent som sukrin på helsekosten. Den inneholder oppskrifter i pakken tror jeg! 😊 Anonymous poster hash: cbc74...56c
Gjest Antarctica Skrevet 16. august 2015 #7 Skrevet 16. august 2015 Huff, sånn kvasimat er ikke godt. Da står jeg heller over kakene. Erstatninger er og blir erstatninger.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2015 #8 Skrevet 16. august 2015 Lag franske makroner! Der skal det brukes Mandelmel uansett. Anonymous poster hash: b5b28...4c1
MarianeA Skrevet 17. august 2015 #9 Skrevet 17. august 2015 Nei det smaker høgg. Skal man bake bruker man mel og sukker, så får man heller la være hvis man ikke skal ha sukker. Min svigerinne har i alle år bakt alskens kaker fri for både ett og annet, og jeg har til gode å si at noe smaker godt eller er spesielt vellykket.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #10 Skrevet 17. august 2015 Banan i kaker gir naturlig søtning. Og rosiner. Anonymous poster hash: dad67...237
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå