Gå til innhold

Ovenfra og ned-holdning. Ignorering beste mot sånt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en foreldrer som har en veldig ove fra og ned holdning ift barnestell osv. Kun hun som gjør det riktige.

Når folk holder på sånn, er det best å ignorere? Gir de seg da?

Anonymous poster hash: 0c0c2...4a0

Skrevet

Ignorer og smil litt overbærende så tenker jeg hun roer seg snart.

Skrevet

Ignorer og smil litt overbærende så tenker jeg hun roer seg snart.

Det har eskalert de to siste årene. Tror det kanskje klikker litt for henne.... Har aldri vært sånn tidligere, og var ikke sånn da ungen vr baby..

Skrevet

Skjønner ikke helt hva du mener? Du har en foreldre? Din mor? Som klager på hvordan du steller din baby?

Anonymous poster hash: 584a1...c9d

Skrevet

Skjønner ikke helt hva du mener? Du har en foreldre? Din mor? Som klager på hvordan du steller din baby?Anonymous poster hash: 584a1...c9d

ForelDER. Nei, det er ikke snakk om baby.

Skrevet

Jeg forstår heller ikke helt problemet. Handler det om hennes eget barn, eller om ditt barn og at hun belærer deg?

Hvis det handler om hennes eget barn, så tenker jeg at med mindre hun er helt på jordet, så er det jo faktisk hennes eget barn og det kan jo godt hende at hun kjenner sitt eget barn bedre enn deg.

Handler det om ditt barn og at hun belærer deg i forhold til din håndtering?

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke. Dreier det seg om din mor? En venninne?

Anonymous poster hash: 587e1...af8

Skrevet

Min MANN er sånn! Jeg hadde barn før jeg traff han, men etter vi fikk sammen forteller han alle venner/nybakte foreldre hvordan de bare må gjøre ting.

Helt utrolig, med tanke på at han aldri steller ungene - bare forteller meg hvordan jeg skal gjøre det. Overse overse overse!!

Anonymous poster hash: 28c47...4f9

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke. Dreier det seg om din mor? En venninne?Anonymous poster hash: 587e1...af8

Tror du venninnen min er forelderen min?

Skrevet

Min MANN er sånn! Jeg hadde barn før jeg traff han, men etter vi fikk sammen forteller han alle venner/nybakte foreldre hvordan de bare må gjøre ting.

Helt utrolig, med tanke på at han aldri steller ungene - bare forteller meg hvordan jeg skal gjøre det. Overse overse overse!!Anonymous poster hash: 28c47...4f9

Hjelper det å overse? Blir han bedre?

Skrevet

Jeg forstår heller ikke helt problemet. Handler det om hennes eget barn, eller om ditt barn og at hun belærer deg?

Hvis det handler om hennes eget barn, så tenker jeg at med mindre hun er helt på jordet, så er det jo faktisk hennes eget barn og det kan jo godt hende at hun kjenner sitt eget barn bedre enn deg.

Jeg skriver at JEG har en forelder, det betyr en av mine foreldre.

Skrevet

Jeg hadde sagt i fra til mine foreldre om de skulle belære meg om alt hele tiden. Min mor var for eksempel overbevist om at sønnen min hadde for lite klær på seg hele tiden uansett hvor svett han var.

Men i måten du svarer på her, virker ikke som verdens mest ydmyke person heller.

Anonymous poster hash: eeb22...845

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke. Dreier det seg om din mor? En venninne?Anonymous poster hash: 587e1...af8

Tror du venninnen min er forelderen min?

Nei, men det kunne vært en forelder i bhg/skole etc. Merkelig å omtale sin mor som "en forelder". Siden det er din egen mor ville jeg sagt fra på en pen men bestemt måte.

Anonymous poster hash: 587e1...af8

Skrevet

Jeg hadde sagt noe tror jeg. Spørs hva som er situasjonen. Er det i barnehagen hadde jeg forholdt meg profesjonell og ignorert. Var det noen i min omgangskrets ville jeg sagt noe, på en pen måte! Ovenfra og ned holdning irriterer meg grenseløst. Jobbet et sted hvor jeg var servitør og sjefskokken trodde han omtrent eide stedet og kunne behandle oss som han ville. Endte med at jeg satt han på plass. Jeg har fem års høgskoleutdanning og jobbet kun ved siden av skolen for å tjene penger til å leve, noe som er ganske mye høyere ansett enn en kokkeutdanning. For min del er alle verdt like mye, så det å presse tittelen min i trynet hans var absolutt ingenting jeg ønsket men følte var nødvendig! Hjalp for min del, men han er fortsatt en drittsekk som tror han er bedre enn andre! Noen ganger må de settes på plass ....

Anonymous poster hash: 02ab8...64d

Skrevet

Jeg skriver at JEG har en forelder, det betyr en av mine foreldre.

Nei, strent tatt gjorde du ikke det. Du droppet subjektet og skrev «har en forelder».

Jeg syntes du ga litt for lite opplysninger i hi og ville spørre deg litt, for å kunne gi deg et bedre svar. Det gidder jeg ikke nå, merker jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...