Gå til innhold

Når regner dere 1. syklus dag?

Anbefalte innlegg

Jeg spotter alltid 1-2 dager før mensen setter i gang for fullt. Første dagen er det som regel rosa utflod, andre dagen er det litt mer rødt og tredje dagen blir kranene slått på. Hvis eggløsningen er ca 14 dager etter første mens dag, hvilken dag regner jeg da som den første? Rosa utflod eller åpne kraner? :)

Anonymous poster hash: a232b...d23

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144230912-n%C3%A5r-regner-dere-1-syklus-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men eggløsning er ikke alltid 14 dager etter første mensdag, men 14 dager FØR første mensdag. Så om din syklus er 28 dager, så stemmer det, men er den 38 dager, så er eggløsning ca 24 dager etter første mensdag.

Anonymous poster hash: a00b7...6f1

Som over - EL er 12-16 dager før neste mens, ikke et visst antall dager etter en mens.

Jeg har også spotting i 2-3 dager før jeg får mensen, og den siste dagen med spotting er det vanskelig å vite om det er mensen eller fremdeles spotting. Men i ditt tilfelle ville jeg regner første dag den dagene "kranene åpnes". Spotting teller ikke.

Takk for svar jenter! Glemte å skrive at jeg har stabil syklus på 27 dager, hvis jeg regner den dagen blødningene setter i gang for fullt som første syklusdag. Da har jeg eggløsning på dag 13 da? Hvis jeg forstår dere rett?

Anonymous poster hash: a232b...d23

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...