Gå til innhold

Positiv test og blødning. Kan dette gå bra?

Anbefalte innlegg

Hei!

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget men føler jeg trenger å lufte tankene litt.. Jeg har et barn på 14 mnd. Etter jeg fikk tilbake menstrasjonen etter fødsel har den vært VELDIG ustabil. Syklusen har variert fra 17-63 dager og ingen sykluser har vært like. Har derfor tenkt at det ville være vanskeligere å bli gravid igjen nå som vi ønsker nummer to. Men ser ut nå som at det likevel har klaffet på første forsøk igjen.

Hadde mensen sist 14-19 juli, og fikk positiv test i går 12.august. Men jeg har nå spottet/blødd liten mensblødning i 5 dager av og på, altså begynte jeg å blø før jeg fikk positiv test. I dag ser det ut som det er "siste blødningsdag" da det er er svært lite. Trodde jo at det var mensen som var på tur igjen siden den har vært så uregelmessig så ble jo litt overrasket over positiv test. 

Har lest mye forskjellig og ser jo mange sier det er normalt å få en blødning ved forventet mens, men klarer ikke slå meg til ro med det. Forrige svangerskap opplevde jeg ingen blødninger. Har hatt en SA for mange år siden men da var det mye smerter og klumper. Har ikke opplevd noen av delene nå.. 

Noen som har erfaringer å dele, både positivt og realistisk? Er det noe vits å oppsøke lege eller bare se det an? Når vil evt en test slå ut negativt igjen om det er en begynnende abort?

Har ikke gått på noe prevansjon eller andre medisiner.

Anonymous poster hash: 8d949...540

Fortsetter under...

Hvis du har blødd mye mindre enn ved en vanlig menstruasjon, så kan det hende du er gravid. Som du sier, så er det mange som blør litt ved forventet mens.

Men det er mulig å få positiv test ved kjemisk graviditet også. Dvs at et befruktet egg ikke fester seg ordentlig, men produserer nok hcg slik at det vil gi utslag på en test. Da vil man ofte oppleve det som en vanlig menstruasjon, kanskje noe forsinket.

Det beste rådet jeg har er at du tar en ny test i morgen eller om et par dager. Hvis den også er positiv er det kanskje greit å få målt hcg hos legen.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 0ac7b...7ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...