Gå til innhold

Beste tips til å lage syltetøy??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst til å prøve meg på å koke syltetøy, men har aldri gjort deg før. Har du noen gode tips??

Anonymous poster hash: f00d2...2c1

Skrevet

Jeg bruker syltepulver fra Jam. Følger oppskriften der, men bruker mindre sukker og 3/4 av mengden pulver. Det er jo litt smak og behag, men jeg synes syltetøyet blir nye bedre med litt syrlig smak, slik at det ikke bare smaker søtt. Husk at bærene krymper en del ved koking, så lag bitene litt større enn du vil de skal være når syltetøyet er ferdig :)

Anonymous poster hash: e9cd0...e9f

Skrevet

Det spørs hvilke bær du bruker :)

Jordbær trenger litt tilsatt tykningsmiddel, men rips, solbær, blåbær og bringebær behøver ikke det...

Anonymous poster hash: 4664a...9bb

Skrevet

Har så lyst til å prøve meg på å koke syltetøy, men har aldri gjort deg før. Har du noen gode tips??Anonymous poster hash: f00d2...2c1

Hvorfor koke? Ikke noe er så godt som rørt jordbærsyltetøy.

Slik gjør jeg:

400g jordbær

2 poser Serto frysepulver

250g sukker.

Bland sukker og frysepulver godt, før du kjører pulver og bær sammen med en stavmikser. Frys i små frysebeger, dette holder til ca 15stk.

Pst, må du røre i to omganger så del pulver/sukkerblandingen i to også.

Anonymous poster hash: 44a29...a74

Skrevet

Har så lyst til å prøve meg på å koke syltetøy, men har aldri gjort deg før. Har du noen gode tips??Anonymous poster hash: f00d2...2c1

Slik gjør jeg:

400g jordbær

250g sukker.

Bland sukker og frysepulver godt, før du kjører pulver og bær sammen med en stavmikser. Frys i små frysebeger, dette holder til ca 15stk.

Pst, må du røre i to omganger så del pulver/sukkerblandingen i to også.Anonymous poster hash: 44a29...a74

Fordi hvis man koker, trenger man ikke å fryse det og det kan holde i årevis i en kald kjeller.

Anonymous poster hash: 4664a...9bb

Skrevet

Slik gjør jeg:

400g jordbær

250g sukker.

Pst, må du røre i to omganger så del pulver/sukkerblandingen i to også.Anonymous poster hash: 44a29...a74

Fordi hvis man koker, trenger man ikke å fryse det og det kan holde i årevis i en kald kjeller.Anonymous poster hash: 4664a...9bb

Ah, da så :)

Anonymous poster hash: 44a29...a74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...