Gå til innhold

Endometriose - hvordan har det gått?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på erfaringer til andre med endometriose - har dere lykkes til slutt? Hvor utbredt er/var deres endometriose, og hvilken behandling har dere prøvd....  

Er ute etter litt historier fra folk, og gjerne tips om dere har det..

Har selv utbredt endometriose, en tett eggleder og tre IVF insett bak meg (to fersk, en frys). Skal igang med siste offentlige IVF nå i høst, men tankene spinner mest rundt hva vi gjør etter det om ikke det lykkes heller...

Anonymous poster hash: 9cd7a...5ee

Fortsetter under...

Jeg har endometriose. Hatt 2 laparaskopier. Hadde først en, men så tok det et halvt år før ivf etter den gangen.

Fikk mast meg til en ny laparaskopi et år etter første, og planla ivf syklusen etter, og da satt den:)

Hatt tilsammen 11 inseminasjoner og 3 ivf. Ikke i nærheten av noe graviditet før jeg ble gravid på siste forsøk:)

Fikk tvillinger:)

Jeg har endometriose. Hatt 2 laparaskopier. Hadde først en, men så tok det et halvt år før ivf etter den gangen.

Fikk mast meg til en ny laparaskopi et år etter første, og planla ivf syklusen etter, og da satt den:)

Hatt tilsammen 11 inseminasjoner og 3 ivf. Ikke i nærheten av noe graviditet før jeg ble gravid på siste forsøk:)

Fikk tvillinger:)

Takk for svar og gratulerer med tvillinger! Hvor lenge mellom de to lapraskopiene?

Jeg har endometriose. Hatt 2 laparaskopier. Hadde først en, men så tok det et halvt år før ivf etter den gangen.Fikk mast meg til en ny laparaskopi et år etter første, og planla ivf syklusen etter, og da satt den:)Hatt tilsammen 11 inseminasjoner og 3 ivf. Ikke i nærheten av noe graviditet før jeg ble gravid på siste forsøk:)Fikk tvillinger:)

Takk for svar og gratulerer med tvillinger! Hvor lenge mellom de to lapraskopiene? Anonymous poster hash: 9cd7a...5ee

1år:)

• 1 måned senere...

Annonse

Jeg hadde lapraskopi i august og fikk beskjed om å begynne på Synarela rett etter for å hindre at det kom mer før siste forsøk som er i januar. Har du fått beskjed om noe medisinbruk?

Etter lap fikk jeg en sprøyte som nedregulerte meg i 3 mnd, soladex tror jeg den het. Rett fra sprøyte og på synarela og ivf forsøk. Hjalp dessverre ikke. Gikk også på synarela mellom forsøk 1 og 2, så tilsammen var jeg vel nedregulert i over 7 mnd.

Kan legge til at jeg fikk første barnet etter første forsøk med helt standard, langt regime.

Før andre barnet hadde vi tre mislykkede innsettinger med samme protokoll. Ba da selv om prednisolon ved siste fryseforsøk, og ble gravid. Kan selvsagt være tilfeldig, men...

Prøver nå på nr 3 i det private, og her er prednisolon og klexane standard tilleggsbehandling ved endo.

Har sykehuset sagt noe om hva de vil gjøre annerledes ved det siste forsøket?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...