Gå til innhold

Baby som plutselig spiser mindre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt bekymret for min baby og lurer på om noen har noen tips/råd eller trøstende ord. Jeg fødte en liten gutt 10 uker før termin,han er i dag 2 mnd gammel,men har i virkeligheten ikke blitt født ennå da termin er først om en uke.

Alt har gått veldig fint,han har fått MME siden fødsel og lagt fint på seg til nå å ha "normal babyvekt". Han har hele tiden vært veldig glad i flaska og glupsket i seg måltidene. For tre uker siden økte vi til 90 mål per måltid noe han virket svært fornøyd med. De siste dagene har han derimot begynt å spise mye mindre og sovner ofte underveis i måltidet. Han starter kjempesulten og hiver i seg 30-40 ml før det plutselig er nok. Begynner da bare å smatte på flaska og døse litt. Tar han opp og får en god rap og da orker han kanskje 10 ml til,men så ikke mer. Skal jeg få han til å drikke hele flaska må jeg bruke en time og føler at jeg presser det i han. Vi byttet fra Prematur-smukk til nyfødt-smukk for halvannen uke siden og det gikk helt fint frem til nå.

Han har gode og våte bleier,men når jeg regner på hva han får i seg totalt dersom jeg ikke "presser i han" resten av flaska er dette ikke nok ifht hans kroppsvekt. Det er ikke det at jeg er så bekymret for vektøkning,men mer for at han ikke har det bra siden han plutselig har begynt med dette. Ellers virker han i fin form med unntak av litt magevondt som han har hatt hele tiden.

Dette ble et langt innlegg,men håper noen tar seg tid til å svare en urolig førstegangsmor h:)

Anonymous poster hash: c4eda...8ec

Skrevet

Om du er urolig kan du jo ta han med til helsestasjonen eller evt. legen.

Babyen min har spist mindre når hun har hatt vondt i halsen eller vært litt småsyk. Det kan jo være noe sånt? Følg med, sjekk tempen og om han blir slapp og ikke får i seg noe særlig synes jeg du bør ta deg en tur til legen. Sikkert ingenting å bekymre seg for, men greit å undersøke likevel. Kanskje er det noe det er lett å gjøre noe med :)

Forøvrig brukte vi smokk størrelse 1 (MAM) på flaskene til hun var 6 mnd, først da byttet vi til størrelse 2.

Anonymous poster hash: 5a3de...b3d

Skrevet

Mi spiste aldri nok i forhold til sin kroppsvekt heller forsåvidt, men hadde nok våte bleier og gikk fint opp i vekt likevel. Det som står på pakkene er bare veiledende

Anonymous poster hash: 5a3de...b3d

Gjest Antarctica
Skrevet

Gå tilbake til prematursmokken, kanskje?

Skrevet

Takk for svar :) Jeg skal prøve prematursmukken igjen til neste måltid. Jeg vet at det som står bakpå pakkene bare er veiledende og er som sagt ikke bekymret for vektøkningen hans,mer om det er noe som plager han siden han plutselig spiser mye mindre enn tidligere.

Skrevet

Dere sørger for at han ikke har for mye mas og stimuli rundt seg? Overstimulerte premature kan bli sånn.

Anonymous poster hash: 8c1ac...491

Skrevet

Ja,det er det samme miljøet for maling som det har vært hele tiden. En stille stue og stort sett kun mitt eller pappaene ansikt å se på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...