Gå til innhold

Oppkalling etter Borghild.

Anbefalte innlegg

Da mannen ikke liker navnet Borghild lurer jeg på om noen har gode idèr til oppkalling etter dette navnet som var min bestemors. Har tenkt på Hilda, men synes dette blir litt kort. Ingeborg er desverre ikke aktuelt det heller :)

Anonymous poster hash: 95798...1d1

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144230499-oppkalling-etter-borghild/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Sjekk siden http://www.norskenavn.no/navn.php

Her kan du søke etter navn som inneholder borg eller hild.

Noen av de jeg fant:

Annhild

Norhild

Torhild

HIldny

Hildrid

Åshild

Alvhild (min favoritt. Eller kanskje helst Alvilde - men det er kanskje litt langt fra Borghild)

Inghild

signhild

Annborg

Gunnhild

Anonymous poster hash: c4817...8bb

• 3 uker senere...

Ville også foreslå Inghild til deg, men ser det er foreslått allerede. Synes Inghild er et flott navn! Hadde ikke hørt det navnet noen gang før jeg ble sammen med min utkårede, nå har jeg ei svigersøster som heter Inghild. :-) Ellers er jo Ragnhild pent også. Eventuelt Mathilde? Selv om det kanskje er litt mer ulikt Borghild da, men "hild" ligger likevel inni der. Personlig mener jeg at hvis man skal oppkalle etter noen så holder det ikke å bare velge et tilfeldig navn bare med samme forbokstav. Da er det ikke lenger oppalling. Det må enten være samme navnet eller et navn som er i det minste tilnærmet likt, slik som Inghild/Ragnhild/andre navn med -hild endning er forholdsvis likt Borghild. Men det er nå min mening da. :-) Var det slik at dere har fått jente eller vet at det blir jente? Husker ikke alt du skrev. Jeg bare tenkte at hvis det hadde blitt gutt kunne kanskje Borgar vært et alternativ? Lykke til med navnevalget :-)

Anonymous poster hash: 6aba3...d08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...