Gå til innhold

Er det patetisk å gå på kino alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å ta meg en tur ut på fredag, gå på kino og så spise på restaurant etterpå. Er det patetisk å gå på kino og restaurant alene? Her har mannen vært på jobb, fylleturer, gutteturer og diverse i flere uker i strek, mens jeg var hjemme med flere små barn, et av dem baby. På fredag sa jeg at det var min tur å komme meg ute av huset, men er redd for at folk skal glane rart på meg.

Anonymous poster hash: 3c51c...d1b
Skrevet

Virker litt trist, ikke patetisk. Tror nok ingen rundt deg bryr seg nevneverdig om hvorvidt du er alene eller ikke. Men du selv da, du vil ikke føle deg ensom?

Jeg ville kjørt på jeg altså, før jeg fikk barn bodde jeg noen år i en stor by, hvor jeg ikke klarte å skaffe meg venner. Jeg lot ikke være å gå ut og kose meg altså, var både på kino og spiste ute. Men klarte ikke å dra ut på byen for å på pub/disco.

Kos deg du :-)

Anonymous poster hash: 3aa7b...e9f

Skrevet

Kino hadde jeg fint gjort alene. Resturant hadde jeg ikke gjort. Hadde heller gått på en mer uformell cafe, lest en avis eller bok.

Skrevet

Nei, det er tvert imot utrolig deilig! :D Jeg elsker å gjøre sånt alene, helt topp :) 

Skrevet

Kjør på :)

Kos deg masse!

Skrevet

Takk for svar. Har dessverre ingen venner eller andre som kunne blitt med, så blir nok alene. Uformelle cafeer har vi ikke, og jeg ønsker ikke å spise på 7-11.

Anonymous poster hash: 3c51c...d1b
Skrevet

Kino har jeg vært på alene mange ganger. Ser ikke noe problem med det.

Alene på restaurant avhenger av hvilken restaurant det er. Friday's f.eks kunne jeg fint gått på alene, men på en litt mer "formell" restaurant hadde jeg nok valgt å gå sammen med noen.

Skrevet

Drit i hva alle andre tenker og gjør som du vil. På tide vi får slutt på denne holdningen at å spise alene er trist eller patetisk. Jeg spiser jo ofte alene på kjøkkenet uten at dette er trist.

Skrevet

Har ikke gjort det selv, men synes det høres herlig ut.

Skrevet

Der ga du meg griller i hodet, hi :) hørtes Flott ut

Skrevet

Kino alene er helt topp!! Har gjort det flere ganger. Hva andre tenker om det, har jeg ikke ofret en tanke.

Ser heller ikke problemet med å gå på restaurant alene, så lenge du trives i eget selskap. Kos deg:)!!

Skrevet

Hadde ikke hatt noe problemer med å gjøre det. Har vært på kino mange ganger alene. Har og spist på restaurant alene, men går da på de litt mer uformelle, sushi, kinamat eller lignende. Og jeg tenker overhodet ikke over om noen sitter alene.

Anonymous poster hash: bafcd...9f4
Skrevet

Mannen min liker å gå på kino alene og gjør det ofte! 😊

Jeg går ofte på restaurant alene!

Nå er vi ganske urbane da, så begge disse tingene er ganske dagligdags for oss! ☺️

Anonymous poster hash: d4c38...77d

Skrevet

Det er ikke patetisk! Viser egentlig at du har guts og gjør som du vil uten at andre skal bry seg.

Jeg har litt sær smak når det gjelder filmer, da går jeg helst alene.

Kos deg!!

Skrevet

Det er patetisk å ikke tørre å gå alene! ;)

Kos deg i eget selskap!!

Anonymous poster hash: e75bd...063

Skrevet

Jeg har og vært på kino flere ganger alene, ikke noe problem :-) På uformelle restauranter også, men da har jeg gjerne hatt lesebrettet, en avis eller et blad med meg.

Skrevet

Jeg har vært både på kino og restauranter alene mange ganger. Ufrivillig singel...

Når du er på restaurant, bestem deg for å kose deg og nyte stunden. Det er deilig å få servert god mat, ha fred og ro til å spise den. Jeg fikk en helt ny opplevelse av å spise alene ute etter at jeg bestemte meg for at det kun skulle være positivt. Jeg nyter maten, og jeg ser på livet rundt. Det jeg har lagt merke til er at jeg tror jeg er mindre ensom i eget selskap enn enkelte er i forhold. Forbausende mange par som er ute og spiser (spesielt i ferietider) har lite/ingen kommunikasjon, er opptatt av mobil, eller sitter og småkrangler eller er sure på hverandre. Da er det bedre å nyte middagen alene, synes jeg.

Og så fokuserer jeg heller på de parene/personene som har en hyggelig tone seg imellom.

Virker som om jeg nistirrer på andre når jeg spiser alene ute - men jeg gjør ikke det, altså! ;) Det er mer å bare fange opp energiene rundt seg, jeg stirrer aldri på andre, men ser meg normalt rundt.

Så ut og kos deg både med kino og restaurant! :)

Og du, det er ingen grunn til at du ikke kan gå på en bedre restaurant alene! :)

Anonymous poster hash: 53423...ae6
Skrevet

Det høyres herleg ut! Men vi bur på ein liiiiten plass, så eg tør ikkje😔

Skrevet

Kino er da helt greit alene. Restaurant alene virker litt stusslig, da hadde jeg heller kjøpt/bestilt take away og tatt med hjem og kost meg sammen med en god film.

Anonymous poster hash: 28902...923
Gjest Antarctica
Skrevet

Nei, det. Ikke patetisk å gjøre noe for sin egen del som du selv vil ha glede og utbytte av.

Var på kino senest på tirsdag, og det alene, gitt.

Skrevet

Jeg synes det er tøft jeg!

Patetisk er å la være, egentlig. Jeg gjør sjeldent sånne ting alene fordi jeg er for avhengig av andre. De få gangene jeg har gått på restaurant alene har jeg elsket det! Kost meg glugg ihjel. Sittet der med et smil og nytt stillheten og friheten.

På kino er det jo egentlig ikke noe poeng å ha med andre, man får jo ikke snakket sammen.

Jeg dro på konsert alene en gang, fordi de jeg egentlig skulle med ikke fikk tak i billetter (de ble utsolgt så fort) og ingen andre kunne bli med heller. Der var veldig flaut å dra alene syntes jeg på forhånd, men det gikk kjempebra! Jeg følte meg veldig tøff, og ble dessuten kjent med noen veldig hyggelige folk

Anonymous poster hash: 7f673...428

Skrevet

Jeg har gjort det mange ganger, og synes det er utrolig deilig. Ta med deg et blad/bok når du skal spise, så slipper du å stirre ut i luften.

Anonymous poster hash: ae911...729

Skrevet

Når jeg leste at du ikke har noen venner ble det straks litt tristere.. Man burde gå ut alene fordi man har lyst og ikke fordi man må.

Gå ut alene og kos deg på fredag, men ta grep så du får noen venner, iallefall ei venninne du kan finne på noe med. Er det ingen fra barselgruppa eller lignende? Håper du får deg noen venner

Anonymous poster hash: 7f673...428

Skrevet

Jeg har ofte gått på kino alene  å syns overhodet ikke det er patetisk.

Er heller trist om du la vær å gå på kino fordi du tenker så mye på hva andre mener at du går på kino alene.

Jeg går hvertfall ikke glipp av å se en film jeg vil se på kino bare pga jeg ikke har noen å se den med.

Skrevet

Jeg går ofte på kino alene og er ute å spiser alene. Jeg trives i mitt eget selskap.

Anonymous poster hash: 77081...7e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...