Gå til innhold

Synsforstyrrelser gravid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er gravid i uke 15, etter at jeg mistet en nydelig liten gutt på grunn av morkakesvikt. Den siste uke har jeg hatt en slags flimring for øynene, og jeg har vondt på toppen av begge føttene (ikke så veldig hoven). Jeg har migrene, men flimringen blir alltid fulgt av hodepine, men nå kan jeg ha flimring uten at hodepinen kommer. Er det noen som har noen ide om hva det kan være. Vet jo at det er for tidlig for svangerskapsforgiftning, men klarer ikke å la være å bli bekymret etter dødfødselen. Skal ringe legekontoret i morgen tidlig, men lurer jo veldig. Hører hjertelyd med doppler, så det er liv, men jeg vet jo ikke om noe kan være galt. Var på ultralyd i uke 12, og da var alt fint, i hvertfall med babyen.

Anonymous poster hash: d6d87...811
Skrevet

Hei♡

Jeg har vært gjennom det samme som deg♡ Mistet gutten vår i slutten av svangerskapet pga morkakesvikt vi også ♡ Sender deg en klem.

Kan ikke si hva symptomene du har nå betyr, men som du sier så er det for tidlig for svangerskapsforgiftning. Men ta kontakt med lege eller aller helst sykehuset når du opplever sånt etter å ha gjennomgått et så tragisk tap. Du har nok som jeg hadde i påfølgende svangerskap mye redsler og bekymringer. Sykehuset vårt var fantastisk og jeg fikk komme på ul når som helst.

Håper du får komme til kontroll i morgen og at du får god oppfølging resten av svangerskapet. Husk at det når er en helt annen oppfølging og de vet hva som skjedde sist. De gjør alt de kan for at det skal gå bra denne gangen.

Oppdater gjerne når du har vært på kontroll ♡ klem

Anonymous poster hash: 3f6ed...e6e

Skrevet

Da jeg fikk flimring slik du har, ble jeg lagt rett inn til kontroll på sykehuset. (Jeg hadde riktignok ikke migrene til vanlig...) 

Anonymous poster hash: b194f...3c9
Skrevet

Jeg hadde dette i alle mine svangerskap. Migrene med aura pga graviditeten. Er borte nå når jeg ikke er gravid. Ufarlig, men plagsomt. Mistet også synet på det ene øyet under "anfallene".

Anonymous poster hash: 3eb9d...3e6

Skrevet

Har hatt det sånn i begge mine svangerskap. Utrolig irriterende... Både med og uten hodepine. Har til vanlig (når jeg ikke er gravid) mye migrene, men denne flimringen kan jeg få utenom migrenen også når jeg er gravid. Har mindre migrene enn vanliig under svangerskapene, men har myye synsforstyrrelser. 

Anonymous poster hash: 52ddf...575
Skrevet

Det er veldig vanlig at migrene endrer karakter under svangerskap.

Det er også ganske vanlig med synsforstyrrelser under svangerskap helt uten at det er noe farlig.

Synsforstyrrelser kan være et tegn på svangerskapsforgiftning, men det er sjeldnere enn de to andre tingene jeg nevner. Dersom blodtrykket ditt er normalt er ikke det noe å bekymre seg for.

Anonymous poster hash: 86e80...31a
Skrevet

Jeg har aldri migrene til vanlig, men nå i dette svangerskapet har jeg hatt to anfall av aura-migrene uten hodepine. Flimring foran øynene, deretter tap av språket i en times tid.. Grusomt når det står på!

Anonymous poster hash: d64a6...4de

Skrevet

Flimring/stjerner er ikke synsforstyrrelser. ...

Anonymous poster hash: 6bfc8...16f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...