Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #1 Skrevet 10. august 2015 Har de største solbærbuskene i hagen,med døds mye bær. Har til nå plukket 4l. Men gidder ikke å lage saft.. Tenkte rørt solbærsyltetøy. Er det godt?og hvordan gjør man det? Prøvd å google,men ble for avansert for en sånn ikke-likende kjøkken type:) og det viktigste..er ser godt? Anonymous poster hash: f9908...fbe
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #2 Skrevet 10. august 2015 Personlig er jeg mye mer glad i solbærsaft og gele enn solbærsyltetøy og hvis det skal være syltetøy bør det være den kokte typen som blir som en marmelade. Anonymous poster hash: 6738c...d6a
Tipp topp Skrevet 10. august 2015 #3 Skrevet 10. august 2015 Har ikke erfaring med rørte Solberg, men vanlig kokt solbærsyltetøy er veldig godt. Men hadde ikke kokt den til marmelade/gele da jeg synes det er godt med mer hele bær.
DesLykke08<3SepLykke12 Skrevet 10. august 2015 #4 Skrevet 10. august 2015 Prøvde meg på saft i fjor - og aldri igjen! Det var saft all over! Samboer synes solbærsyltetøy er så godt,og så har jeg skjønt at rørt er det enkleste?!
Superdolly Skrevet 10. august 2015 #5 Skrevet 10. august 2015 Jeg har aldri smakt rørt solbærsyltetøy, men framgangsmåten er som for alle andre bær. 2 kg bær, 1/2 kg sukker og en pose frysepulver. Jeg foretrekker Certo, men det er en smakssak. Hell alt i en bolle og rør til sukkeret er oppløst. Ha det i rene glass og frys ned.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #6 Skrevet 10. august 2015 Rørte bær og syltetøy er to forskjellige ting. Anonymous poster hash: 06e33...ae4
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #7 Skrevet 10. august 2015 Jeg har aldri smakt rørt solbærsyltetøy, men framgangsmåten er som for alle andre bær. 2 kg bær, 1/2 kg sukker og en pose frysepulver. Jeg foretrekker Certo, men det er en smakssak. Hell alt i en bolle og rør til sukkeret er oppløst. Ha det i rene glass og frys ned. Anbefaler en del mer sukker og saften av en sitron i tillegg. Anonymous poster hash: 6738c...d6a
amandine Skrevet 10. august 2015 #8 Skrevet 10. august 2015 Jeg har aldri smakt rørt solbærsyltetøy, men framgangsmåten er som for alle andre bær. 2 kg bær, 1/2 kg sukker og en pose frysepulver. Jeg foretrekker Certo, men det er en smakssak. Hell alt i en bolle og rør til sukkeret er oppløst. Ha det i rene glass og frys ned. Anbefaler en del mer sukker og saften av en sitron i tillegg. Anonymous poster hash: 6738c...d6a Og bland frysepulveret med sukkeret før du har det i med bærene
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #9 Skrevet 10. august 2015 Jeg har aldri smakt rørt solbærsyltetøy, men framgangsmåten er som for alle andre bær. 2 kg bær, 1/2 kg sukker og en pose frysepulver. Jeg foretrekker Certo, men det er en smakssak. Hell alt i en bolle og rør til sukkeret er oppløst. Ha det i rene glass og frys ned. Anbefaler en del mer sukker og saften av en sitron i tillegg. Anonymous poster hash: 6738c...d6a Og bland frysepulveret med sukkeret før du har det i med bærene Og så synes jeg det blir en smak sv Certo når man bruker så mye til den mengden bær, så jeg bruker et blandingsforhold hvor jeg bruker 4 kg bær til en pose Certo og samme mengde sukker som det står på posen. Anonymous poster hash: 408e6...890
DesLykke08<3SepLykke12 Skrevet 10. august 2015 #10 Skrevet 10. august 2015 Ok,takk! Prøvd meg på RØRTE SOLBÆR. Håper det smaker ok da det har blitt kaldt;) jmhar fortsatt 4.5 kg med solbær. Veit ikke om jeg gidder en runde til,bare legger dem i frysern,jeg!
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #11 Skrevet 10. august 2015 Uff ser jeg er for sent ute! Anbefaler IKKE rørt solbærsyltetøy! Solbær må kokes når du lager syltetøy. Jeg har lært av egne feil... Anonymous poster hash: f7953...4c1
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #12 Skrevet 10. august 2015 Uff ser jeg er for sent ute! Anbefaler IKKE rørt solbærsyltetøy! Solbær må kokes når du lager syltetøy. Jeg har lært av egne feil... Anonymous poster hash: f7953...4c1 Hvorfor det, og mener du det gjekder alle typer bær? Anonymous poster hash: b5594...54d
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #13 Skrevet 10. august 2015 Uff ser jeg er for sent ute! Anbefaler IKKE rørt solbærsyltetøy! Solbær må kokes når du lager syltetøy. Jeg har lært av egne feil... Anonymous poster hash: f7953...4c1 Hvorfor det, og mener du det gjekder alle typer bær? Anonymous poster hash: b5594...54d Nei, gjelder ikke alle bær. Jordbær og bringebær lager jeg frysetøy av (altså rørt) Men solbær er veldig tørr og får en litt ekkel smak og konsistens når den bare røres. Kokt solbær derimot... Det er hele familiens favoritt! Anonymous poster hash: f7953...4c1
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #14 Skrevet 10. august 2015 Gi bærene en runde med stavmikser, så får du bukt med en del frø, dusker og skall. Anonymous poster hash: 192a2...faa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå