GĂ„ til innhold

Konisering og graviditet.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ble konisert for to uker siden. Fikk beskjed om at vi kunne begynne Ä prÞve igjen med en gang. MÄtte bare avstÄ fra sex de to fÞrste ukene. De fjernet kun det som var helt ytterst pÄ livmorshalsen, sÄ kanskje det har noe Ä si hvor mye man mÄ ta. :) 

Anonymous poster hash: 49d93...0e6

Åh.. Fantastisk😊 sĂ„ for meg mnder med venting nĂ„.. Tenkte jeg mĂ„tte ha kontroller og alt fĂžr vi kunne begynne pĂ„n igjen. Spurte pĂ„ sykehuset, men da svart bare legen at jeg skulle legge babyprĂžvingen bort ei stund.. Til vi visste hva vi hadde med Ă„ gjĂžre. Ble litt bekymret av det, men da satser jeg pĂ„ rask time til konisering og at vi kan starte pĂ„ ny frisk om ikke lenge. 😊Har jo alt mistet 2 pper pĂ„ grun av dette..

Anonymous poster hash: 03fca...2dc

Jeg ogsÄ fikk litt panikk for at vi mÄtte utsette prÞvingen i flere mnd. Men fikk beskjed fÞr jeg skulle koniseres at jeg ikke burde bli gravid fÞr selve inngrepet. Men jeg kunne bare starte prÞvingen med en gang jeg ikke blÞdde mer :) Man vil jo ogsÄ bli godt fulgt opp under graviditeten nÄr man er konisert. Vet du hvor mye de skal ta av deg? 

Jeg ogsÄ fikk litt panikk for at vi mÄtte utsette prÞvingen i flere mnd. Men fikk beskjed fÞr jeg skulle koniseres at jeg ikke burde bli gravid fÞr selve inngrepet. Men jeg kunne bare starte prÞvingen med en gang jeg ikke blÞdde mer :) Man vil jo ogsÄ bli godt fulgt opp under graviditeten nÄr man er konisert. Vet du hvor mye de skal ta av deg?

ville heller lyttet kva lege sa. Kva grad pÄ prÞven hadde du Hi.

Anonymous poster hash: c5ce2...5fb

Annonse

HÄper det blir det samme for meg:) skjÞnner at det er litt forskjellig hvor lenge man mÄ vente her..

Jeg aner ikke hvilken cingrad, det sa de ikke noe om pĂ„ sykehuset. Men fĂ„r hvertfall svar pĂ„ testene jeg tok der om 3-4 uker. Kanskje de som sier noe om grad? (Lenge Ă„ vente😏) men legen sa de var 95% sikre pĂ„ at jeg mĂ„ koniseres ut i fra celleprĂžvene jeg tok hos fastlegen.. Var sĂ„ mye jeg skulle spurt om da jeg var der, som jeg ikke tenkte pĂ„ fĂžr etterpĂ„..

Og et helt annet spĂžrsmĂ„l.. Hvor lenge blĂždde dere etter undersĂžkelse hos gynekolog? AltsĂ„ ikke koniseringen, men undersĂžkelsen hvor de tar biopsi osv.. Var pĂ„ undersĂžkelse forrige mandag, og har flere ganger blĂždd friskt blod nĂ„, senest i dag. Det er ikke mye, men kommer nĂ„r jeg er pĂ„ toalettet.. Litt mer i dag, sĂ„ mĂ„ bruke innlegg. Har hatt regelmessig menstruasjon i lange tider, ikke hatt mellomblĂždninger pĂ„ det jeg kan huske.. Er 9 dager til forventet mens.. 😏

Jeg ble konisert pÄ fredag, og har mÄttet utsette prÞving pÄ grunn av dette. Fikk beskjed om at jeg mÄ vente med Ä prÞve til de har analysert vevet de tok vekk, men gynekologen skrev pÄ at det var hastesak sÄ jeg fÄr antakelig svaret innen 2 uker. egglÞsningen min kommer antakelig 2 uker etter operasjonen, er sÄ spent pÄ om vi rekker Ä prÞve pÄ denne eller om vi mÄ vente en mÄned. MÄ ha sluttet Ä blÞ, pluss fÄtt svaret fra sykehuset pÄ prÞvene...hÄpe hÄpe:) Krysser fingrene for deg at du fÄr time raskt og kan fortsette prÞving!

Ah, sÄ bra at de fÄr fortgang pÄ det!:) vi skulle egentlig starte med fertilitetsutredning i september, men hu legen sa at jeg skulle glemme den timen og at vi heller ble satt opp pÄ ny time etter dette. SÄ hÄper det kan gÄ like raskt her:)) lei av all venting og forventning, blitt 1 Är med mye av det.. SÄ takk, krysser alt jeg har jeg ogsÄ;)

• 3 uker senere...

Da har jeg fÄtt innkalling til konisering, skal bli godt Ä bli ferdig med detta. Men dere som har vÊrt gjennom dette.. Fikk beskjed om at jeg kunne ta 2-3 dagers sykmelding etter operasjonen, og at det var vanlig hvis man har tungt arbeid. Jeg har ikke en fysisk tung jobb, men har en arbeidshverdag med mye "flyging" hit og dit, og mÄ vÊre psykisk tilstede hele tiden. (Psykiatri) bÞr jeg si i fra at jeg blir borte et par dager, eller kan jeg fint dra pÄ jobb dagen etter inngrepet? Hvordan var dagene etter operasjonen?

Jeg var susen de neste dagene etter inngrepet sÄ var ikke pÄ jobb- mistet en del blod. Fikk fÞrst 2 uker sykemelding da de hadde fjernet mer enn de opprinnelig tenkte, men endte opp med 3 ukers sykemelding til slutt. Kvikna jo til etter et par dager etter operasjonen og da begynte jeg Ä gjÞre husarbeid hjemme. Skulle jeg ikke ha gjort fordi da ble det store blÞdninger :/ etter to uker mÄtte de etse ned sÄrkantene for Ä stoppe blÞdningene.

Jeg var susen de neste dagene etter inngrepet sÄ var ikke pÄ jobb- mistet en del blod. Fikk fÞrst 2 uker sykemelding da de hadde fjernet mer enn de opprinnelig tenkte, men endte opp med 3 ukers sykemelding til slutt. Kvikna jo til etter et par dager etter operasjonen og da begynte jeg Ä gjÞre husarbeid hjemme. Skulle jeg ikke ha gjort fordi da ble det store blÞdninger :/ etter to uker mÄtte de etse ned sÄrkantene for Ä stoppe blÞdningene.

Uff.. Det hĂžrtes ikke noe sĂŠrlig ut😕 spĂžrs om jeg hvertfall skal forberede sjefen pĂ„ at jeg blir borte dagen etter da. SĂ„nn i tilfelle.. Fikk du narkose eller lokalbedĂžvelse?

Annonse

Uff.. Det hÞrtes ikke noe sÊrlig ut spÞrs om jeg hvertfall skal forberede sjefen pÄ at jeg blir borte dagen etter da. SÄnn i tilfelle.. Fikk du narkose eller lokalbedÞvelse? Anonymous poster hash: 03fca...2dc
Greit Ă„ vĂŠre forberedt. GĂ„r jo supert med de fleste! Narkose fikk jeg. Hadde cin3 og de skulle fjerne en del der. Hvilken bedĂžvelse skal du ha? GĂ„r nok helt sikkert fint :) Lykke til! Endret av Froggi83

Uff.. Det hÞrtes ikke noe sÊrlig ut spÞrs om jeg hvertfall skal forberede sjefen pÄ at jeg blir borte dagen etter da. SÄnn i tilfelle.. Fikk du narkose eller lokalbedÞvelse? Anonymous poster hash: 03fca...2dc
Greit Ă„ vĂŠre forberedt. GĂ„r jo supert med de fleste! Narkose fikk jeg. Hadde cin3 og de skulle fjerne en del der. Hvilken bedĂžvelse skal du ha? GĂ„r nok helt sikkert fint :) Lykke til!

Prata med sjefen i dag, og hu ville at jeg skulle ta meg et par dager hjemme og slappe av. Hun er den eneste pĂ„ jobben som har visst om detta siden prosessen starta, sĂ„ hun syns jeg kunne fĂ„ noen dager Ă„ komme meg pĂ„ nĂ„r operasjonen har vĂŠrt!:) jeg venter pĂ„ svar pĂ„ hvilken grad jeg har, fastlegen skulle ringe i dag.. Men ikke hĂžrt noe. Hadde egentlig tenkt lokalbedĂžvelse, men gruer meg sĂ„pass at det kan hende jeg ombestemmer meg nĂ„r det nĂŠrmer seg. Tusen takk!😊

Greit Ă„ vĂŠre forberedt. GĂ„r jo supert med de fleste! Narkose fikk jeg. Hadde cin3 og de skulle fjerne en del der. Hvilken bedĂžvelse skal du ha? GĂ„r nok helt sikkert fint :) Lykke til!
Prata med sjefen i dag, og hu ville at jeg skulle ta meg et par dager hjemme og slappe av. Hun er den eneste pĂ„ jobben som har visst om detta siden prosessen starta, sĂ„ hun syns jeg kunne fĂ„ noen dager Ă„ komme meg pĂ„ nĂ„r operasjonen har vĂŠrt!:) jeg venter pĂ„ svar pĂ„ hvilken grad jeg har, fastlegen skulle ringe i dag.. Men ikke hĂžrt noe. Hadde egentlig tenkt lokalbedĂžvelse, men gruer meg sĂ„pass at det kan hende jeg ombestemmer meg nĂ„r det nĂŠrmer seg. Tusen takk!😊

Om du skal ha narkose mÄ du fylle ut skjemaer pÄ sykehuset fÞrst med anestesilege. Du kan ikke vente til siste liten med dette. Hvis du ikke har mye celleforandringer kan det nok gÄ helt fint med lokalbedÞvelse tenker jeg :) jeg etterspurte det, men fikk ikke lov. MÄtte ta narkose sa de

Om du skal ha narkose mÄ du fylle ut skjemaer pÄ sykehuset fÞrst med anestesilege. Du kan ikke vente til siste liten med dette. Hvis du ikke har mye celleforandringer kan det nok gÄ helt fint med lokalbedÞvelse tenker jeg :) jeg etterspurte det, men fikk ikke lov. MÄtte ta narkose sa de

Da skal jeg ta en tlf og undersĂžke det! Greit Ă„ ha muligheten hvertfall😊

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...