Gå til innhold

Konisering og graviditet.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ble konisert for to uker siden. Fikk beskjed om at vi kunne begynne å prøve igjen med en gang. Måtte bare avstå fra sex de to første ukene. De fjernet kun det som var helt ytterst på livmorshalsen, så kanskje det har noe å si hvor mye man må ta. :) 

Anonymous poster hash: 49d93...0e6

Åh.. Fantastisk😊 så for meg mnder med venting nå.. Tenkte jeg måtte ha kontroller og alt før vi kunne begynne pån igjen. Spurte på sykehuset, men da svart bare legen at jeg skulle legge babyprøvingen bort ei stund.. Til vi visste hva vi hadde med å gjøre. Ble litt bekymret av det, men da satser jeg på rask time til konisering og at vi kan starte på ny frisk om ikke lenge. 😊Har jo alt mistet 2 pper på grun av dette..

Anonymous poster hash: 03fca...2dc

Jeg også fikk litt panikk for at vi måtte utsette prøvingen i flere mnd. Men fikk beskjed før jeg skulle koniseres at jeg ikke burde bli gravid før selve inngrepet. Men jeg kunne bare starte prøvingen med en gang jeg ikke blødde mer :) Man vil jo også bli godt fulgt opp under graviditeten når man er konisert. Vet du hvor mye de skal ta av deg? 

Jeg også fikk litt panikk for at vi måtte utsette prøvingen i flere mnd. Men fikk beskjed før jeg skulle koniseres at jeg ikke burde bli gravid før selve inngrepet. Men jeg kunne bare starte prøvingen med en gang jeg ikke blødde mer :) Man vil jo også bli godt fulgt opp under graviditeten når man er konisert. Vet du hvor mye de skal ta av deg?

ville heller lyttet kva lege sa. Kva grad på prøven hadde du Hi.

Anonymous poster hash: c5ce2...5fb

Annonse

Håper det blir det samme for meg:) skjønner at det er litt forskjellig hvor lenge man må vente her..

Jeg aner ikke hvilken cingrad, det sa de ikke noe om på sykehuset. Men får hvertfall svar på testene jeg tok der om 3-4 uker. Kanskje de som sier noe om grad? (Lenge å vente😏) men legen sa de var 95% sikre på at jeg må koniseres ut i fra celleprøvene jeg tok hos fastlegen.. Var så mye jeg skulle spurt om da jeg var der, som jeg ikke tenkte på før etterpå..

Og et helt annet spørsmål.. Hvor lenge blødde dere etter undersøkelse hos gynekolog? Altså ikke koniseringen, men undersøkelsen hvor de tar biopsi osv.. Var på undersøkelse forrige mandag, og har flere ganger blødd friskt blod nå, senest i dag. Det er ikke mye, men kommer når jeg er på toalettet.. Litt mer i dag, så må bruke innlegg. Har hatt regelmessig menstruasjon i lange tider, ikke hatt mellomblødninger på det jeg kan huske.. Er 9 dager til forventet mens.. 😏

Jeg ble konisert på fredag, og har måttet utsette prøving på grunn av dette. Fikk beskjed om at jeg må vente med å prøve til de har analysert vevet de tok vekk, men gynekologen skrev på at det var hastesak så jeg får antakelig svaret innen 2 uker. eggløsningen min kommer antakelig 2 uker etter operasjonen, er så spent på om vi rekker å prøve på denne eller om vi må vente en måned. Må ha sluttet å blø, pluss fått svaret fra sykehuset på prøvene...håpe håpe:) Krysser fingrene for deg at du får time raskt og kan fortsette prøving!

Ah, så bra at de får fortgang på det!:) vi skulle egentlig starte med fertilitetsutredning i september, men hu legen sa at jeg skulle glemme den timen og at vi heller ble satt opp på ny time etter dette. Så håper det kan gå like raskt her:)) lei av all venting og forventning, blitt 1 år med mye av det.. Så takk, krysser alt jeg har jeg også;)

• 3 uker senere...

Da har jeg fått innkalling til konisering, skal bli godt å bli ferdig med detta. Men dere som har vært gjennom dette.. Fikk beskjed om at jeg kunne ta 2-3 dagers sykmelding etter operasjonen, og at det var vanlig hvis man har tungt arbeid. Jeg har ikke en fysisk tung jobb, men har en arbeidshverdag med mye "flyging" hit og dit, og må være psykisk tilstede hele tiden. (Psykiatri) bør jeg si i fra at jeg blir borte et par dager, eller kan jeg fint dra på jobb dagen etter inngrepet? Hvordan var dagene etter operasjonen?

Jeg var susen de neste dagene etter inngrepet så var ikke på jobb- mistet en del blod. Fikk først 2 uker sykemelding da de hadde fjernet mer enn de opprinnelig tenkte, men endte opp med 3 ukers sykemelding til slutt. Kvikna jo til etter et par dager etter operasjonen og da begynte jeg å gjøre husarbeid hjemme. Skulle jeg ikke ha gjort fordi da ble det store blødninger :/ etter to uker måtte de etse ned sårkantene for å stoppe blødningene.

Jeg var susen de neste dagene etter inngrepet så var ikke på jobb- mistet en del blod. Fikk først 2 uker sykemelding da de hadde fjernet mer enn de opprinnelig tenkte, men endte opp med 3 ukers sykemelding til slutt. Kvikna jo til etter et par dager etter operasjonen og da begynte jeg å gjøre husarbeid hjemme. Skulle jeg ikke ha gjort fordi da ble det store blødninger :/ etter to uker måtte de etse ned sårkantene for å stoppe blødningene.

Uff.. Det hørtes ikke noe særlig ut😕 spørs om jeg hvertfall skal forberede sjefen på at jeg blir borte dagen etter da. Sånn i tilfelle.. Fikk du narkose eller lokalbedøvelse?

Annonse

Uff.. Det hørtes ikke noe særlig ut spørs om jeg hvertfall skal forberede sjefen på at jeg blir borte dagen etter da. Sånn i tilfelle.. Fikk du narkose eller lokalbedøvelse? Anonymous poster hash: 03fca...2dc
Greit å være forberedt. Går jo supert med de fleste! Narkose fikk jeg. Hadde cin3 og de skulle fjerne en del der. Hvilken bedøvelse skal du ha? Går nok helt sikkert fint :) Lykke til! Endret av Froggi83

Uff.. Det hørtes ikke noe særlig ut spørs om jeg hvertfall skal forberede sjefen på at jeg blir borte dagen etter da. Sånn i tilfelle.. Fikk du narkose eller lokalbedøvelse? Anonymous poster hash: 03fca...2dc
Greit å være forberedt. Går jo supert med de fleste! Narkose fikk jeg. Hadde cin3 og de skulle fjerne en del der. Hvilken bedøvelse skal du ha? Går nok helt sikkert fint :) Lykke til!

Prata med sjefen i dag, og hu ville at jeg skulle ta meg et par dager hjemme og slappe av. Hun er den eneste på jobben som har visst om detta siden prosessen starta, så hun syns jeg kunne få noen dager å komme meg på når operasjonen har vært!:) jeg venter på svar på hvilken grad jeg har, fastlegen skulle ringe i dag.. Men ikke hørt noe. Hadde egentlig tenkt lokalbedøvelse, men gruer meg såpass at det kan hende jeg ombestemmer meg når det nærmer seg. Tusen takk!😊

Greit å være forberedt. Går jo supert med de fleste! Narkose fikk jeg. Hadde cin3 og de skulle fjerne en del der. Hvilken bedøvelse skal du ha? Går nok helt sikkert fint :) Lykke til!
Prata med sjefen i dag, og hu ville at jeg skulle ta meg et par dager hjemme og slappe av. Hun er den eneste på jobben som har visst om detta siden prosessen starta, så hun syns jeg kunne få noen dager å komme meg på når operasjonen har vært!:) jeg venter på svar på hvilken grad jeg har, fastlegen skulle ringe i dag.. Men ikke hørt noe. Hadde egentlig tenkt lokalbedøvelse, men gruer meg såpass at det kan hende jeg ombestemmer meg når det nærmer seg. Tusen takk!😊

Om du skal ha narkose må du fylle ut skjemaer på sykehuset først med anestesilege. Du kan ikke vente til siste liten med dette. Hvis du ikke har mye celleforandringer kan det nok gå helt fint med lokalbedøvelse tenker jeg :) jeg etterspurte det, men fikk ikke lov. Måtte ta narkose sa de

Om du skal ha narkose må du fylle ut skjemaer på sykehuset først med anestesilege. Du kan ikke vente til siste liten med dette. Hvis du ikke har mye celleforandringer kan det nok gå helt fint med lokalbedøvelse tenker jeg :) jeg etterspurte det, men fikk ikke lov. Måtte ta narkose sa de

Da skal jeg ta en tlf og undersøke det! Greit å ha muligheten hvertfall😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...