Gå til innhold

Flytte til Ski?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å flytte til Ski. Noen som er kjent i området og kan si noe om om dere trives, hvor man bør bo, om barnehager etc? Er spesielt opptatt av om det er bra turområder i nærheten og om det er noen steder med belastet miljø man bør holde seg unna. Også om togtilbudet inn mot Oslo om det funker å pendle. All informasjon tas i mot med takk!

Anonymous poster hash: 2cb36...7ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vokst opp i nabobygd, og har nå Bodd i Ski i over 10 år. Trives godt! Har barn i bhg-alder og hørt masse godt om kommunens bhg fra venner og trives godt med vår egen.

Vi har hund og det er masse turmuligheter her. Gaupesteinsmarka, og masse skau i retning Siggerud. Ski har det meste du trenger og masse jobbmuligheter i tillegg til enkel togforbindelse til Oslo, Moss, Ås, osv. Går så ofte tog at jeg sjelden sjekker tidene, bare tar det første som går.

Om jeg skal si noe negativt om Ski er det eneste at jeg ikke synes Ski sentrum har noe spesielt med atmosfære. Det er mest den svære senterklossen som dominerer. Det er en skikkelig byggeplass i sentrum om dagen, og det kommer Til å vare noen år. Men dette kommer til å gjøre at eiendommer stiger i verdi.

Anonymous poster hash: cb4d0...d34

Skrevet

Takk for svar! Hører bare positive ting om Ski, det er jo lovende! Tar gjerne imot flere erfaringer.

Skrevet

Ski er et høl, det er so å bo i en mørk bakgate. Ski kommune er stort, men Ski by er et drittsted - anbefales ikke. Har bodd her i 25 år og gleder meg til å komme meg langt vekk ;) barnehagemessig er det kjempedårlig dekning, du risikerer å måtte reise langt (opptil 30 min med bil én vei) for å få barnehageplass, det er overfylt og folk sliter med å få bhgplass.

Så frarådes på det sterkeste, ikke er det gode nok tilbud for ungene heller og det florerer med dop og endel skrullinger..

Anonymous poster hash: 2ff37...c5e

Skrevet

Vil anbefale deg å ta en titt på Bøleråsen på Langhus. Det er et flott område med mange turmuligheter. Nærmeste togstasjon er Vevelstad. Det går buss hvert kvarter fra og til Bøleråsen. Barnehagedekningen er god. Det er fire barnehager på åsen og én like ved togstasjonen. De beste boligområdene ligger på toppen av åsen.

Anonymous poster hash: 7a44e...320

Skrevet

Ski har jo Balkan kebab :) 

Bodde på grensa mellom Ski og Ås. Var helt kurrant- ikke noe WOW sted, men helt greit for en småbarnsfamilie.

Anonymous poster hash: 06c20...a2f
Skrevet

Ski er en typisk forstadsby, sentrum domineres av senteret.

Men hvis dere flytter til Hebekk eller Finstad kan jeg nesten garantere at dere får gode naboer og barna vil få massevis av venner!

Jeg bor på Finstad, to i barnehage og en på skolen. Stortrives og barna har masse fritidstilbud!

Dere må flytte så dere rekker å søke i hovedopptaket i bhg, barnehagene er smekkfulle og skolene begynner å bli sprengt på kapasitet, men det er bra der!! Og med nye follobanen vil det bli kort vei til Oslo s. Jeg vil ikke flytte fra Ski, barna har det supert og vi har alle besteforeldre til våre barn i Ski også 😀

Anonymous poster hash: ec504...537

Skrevet

Hvis du har råd vil jeg heller anbefale deg å bo på Kolbotn.

Anonymous poster hash: 6a524...bdd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...