Gå til innhold

Venter nr 1 og lurer på :

Anbefalte innlegg

Når kjente dere tydelige spark når dere ventet nr 1?

Jeg venter nr 1, har bakovervendt livmor og foranliggende morkake.

Er Idag 24+3 å har ikke kjent noe utenpå magen :( Jeg har kjent litt bobling og når jeg bruker doppler hører jeg masse lyd å hjerteslagene med en gang...

Når burde jeg bli engstelig?

Jeg skal til ny ul om 10 dager og se jenta i magen da.

Men jeg har en dårlig dag Idag der jeg tenker at noe er galt :/ Bah... :(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144230148-venter-nr-1-og-lurer-p%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ikke være bekymret i det hele tatt. Og nå har du i tillegg en ny ul-avtale om kun 10 dager. Perfekt. Var mest bobling på meg i begynnelsen i lang tid, og tok lang tid før det kjentes på utsiden. Hadde foranliggende morkake så den "tok" en del. Men ville ha droppet bruken av doppler om jeg var der. Ser det er diskutert flere ganger her inne før, så ingen intensjon om å starte en ny diskusjon. Bare å si hva jeg ville ha gjort.

Etter at du har passert uke 8 skal det mye til for at ting går gæernt og da får du oftest tydelig tegn på det. Får du f.eks noe som ligner regelmessige rier kan det være greit å ringe føden. Lykke til videre, prøv å legge vekk engstelse og forsøk å nyte i stedet. Best for barnet om du klarer å være rolig :-)

Tusen takk for svar ☺️

Ble faktisk godt beroliget av det du skrev 😀

Jeg skal legge bort doppleren tror jeg.

For alt i alt vokser magen, kvalmen er der som den alltid har vært igjennom Mnd'ene som har gått å ingen kynnere/smerter eller blødninger så langt.

Har vært på ul både i uke 7 , 11 og ordinær ul i uke 18. Å har jo hele tiden sett normalt ut.

Bare jeg som sikkert går å tenker for mye og leser desto mer om ting som går galt sent i svangerskapet.

I tillegg aner jeg ikke hvordan spark skal kjennes ut eller bevegelser men håper jeg kjenner noe snart - iallefall at UL om 10 dager ser helt fin ut... Krysser fingrene 😑😧

Tusen takk igjen hjerte<3barn ☺️☺️☺️

Men når det er sagt er engstelse også fullstendig normalt :-) En del av det å være mamma ;-) Men min filosofi er at det å nyte tilværelsen trumfer å bekymre seg ihjel. Vi lever bare en gang, og det å bli mamma er helt fantastisk, inkludert det å være gravid og kjenne liv derinne (ja rent bortsett fra alle svangerskapsplager da). Hilsen mamma til en herlig 2åring og gravid på nytt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...