Gå til innhold

håndstrikking

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har strikket ett teppe i hele mitt liv. Det var et lappeteppe, og jeg brukte restegarn. Men jeg strikker kun av ullgarn, så det gikk fint. Jeg strikket lapper og sydde sammen, og brukte det til å øve på ulike teknikker. Det er viktig at lappene blir like store, men det går også an å strikke lange remser som skjerf og så sy dem sammen.

Jeg synes det virker litt stort og baskete å strikke et teppe i ett stykke, det er derfor jeg gikk for lappeteppe.

Anbefaler å bruke store pinner, for ellers kan teppeprosjektet bli et langvarig og etterhvert kjedelig prosjekt. Jeg liker best å bruke pinnstr. 7 eller mer. Jeg likte bedre å hekle teppe, enn å strikke, følte det gikk mye fortere :) Hvilket garn du skal bruke kommer helt an på hva du selv liker, og hvor mye du er villig til å betale. Jeg foretrekker alpakka, for det er så mykt og godt, men da må man bruke dobbel tråd om man bruker store pinner. Evt kan man bruke 100% ren ull, men jeg føler det stikker litt.

Anonymous poster hash: ab44d...269

Altså betyr ikke håndstrikking å strikke med hendene? Ikke med pinner? Eller misforstår jeg spørsmålet ? Hadde det vært vanlig strikking hadde hun vel droppet hånd foran? 🙈🙊

Anonymous poster hash: 9d9bf...eb0

Det trodde jeg også. Blir sikkert et veldig luftig teppe.

Anonymous poster hash: 1e775...81c

Altså betyr ikke håndstrikking å strikke med hendene? Ikke med pinner? Eller misforstår jeg spørsmålet ? Hadde det vært vanlig strikking hadde hun vel droppet hånd foran? 🙈🙊

Anonymous poster hash: 9d9bf...eb0

Hvis ikke hun mener ikke maskinstrikket? Hva mener du hi?

Anonymous poster hash: 001a5...af5

Annonse

Mener håndstrikking ja. Har sett dette på Internett. Har også strikket skjerf før, men det er for tynt garn.

Anonymous poster hash: 4651a...47a

Hva er håndstrikking da? Om det ikke er med pinner? og hvordan strikker man teppe uten pinner?

Mener håndstrikking ja. Har sett dette på Internett. Har også strikket skjerf før, men det er for tynt garn.Anonymous poster hash: 4651a...47a

Hva er håndstrikking da? Om det ikke er med pinner? og hvordan strikker man teppe uten pinner? Anonymous poster hash: ab44d...269
Med fingrne, vel..

Anonymous poster hash: 89c6f...2bb

Jeg måtte Google det og det så veldig gøy ut! Men det så ikke ut som en teknikk som egner seg til å strikke teppe. Det vil jo bare bli masse løse tråder. Men hvis du vil prøve, så ville jeg gjort det på samme måte som skjerf, tykkest mulig tråd og bare lagt opp flere masker.

Anonymous poster hash: 3534a...348

For at det ikke skal bli for luftig teppe som man setter seg fast i som ett spindelvev, så ville jeg lagt garnet flere ganger dobbelt så maskene blir tjukkere.. men tror du kan bli veldig sliten i håndleddene hvis du skal håndstrikke ett stort teppe ;)  

Annonse

Mener håndstrikking ja. Har sett dette på Internett. Har også strikket skjerf før, men det er for tynt garn.Anonymous poster hash: 4651a...47a

Hva er håndstrikking da? Om det ikke er med pinner? og hvordan strikker man teppe uten pinner? Anonymous poster hash: ab44d...269
Med fingrne, vel..

Anonymous poster hash: 89c6f...2bb

Måtte sjekke litt på youtube, for fikk ikke så mye svar her. :P Det så jo kjempe morsomt ut! Burde nesten hete armstrikking ;) Lykke til med prosjektet, hi.

Dere tror vel ikke hi har tenkt å strikke teppe bare med fingrene?

Går fint an det ;) Strikker ofte med bare fingrene, og av og til armene jeg :P

Alt etter strl på det jeg skal lage :)

HI: Gå for garn som er beregnet på pinne str 5 eller større, det gir mer tetthet, men gir likevel luftig resultat :)

Anonymous poster hash: 549d7...591

Det så da ekstremt klønete ut sammenliknet med å bruke pinner!

Anonymous poster hash: 1b487...a85

I starten er det litt vrient, men etter kort tid, er det lettere enn å bruke pinnene, synes jeg :)

Strikker jeg med pinner, må jeg hele tiden følge med på det jeg strikker, mens med fingrer/armer, så kan jeg se på annet mens jeg strikker, fordi jeg kjenner garnet lettere, så jeg vet jeg strikker rett :)

Anonymous poster hash: 549d7...591

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...