Gå til innhold

Bruke veileder som referanse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt samme veileder gjennom hele masterstudiet (prosjektorientert studie) så vi har blitt godt kjent.

Hvordan er det å sette veileder som referanse? ( skal selvfølgelig spør han, men tenker mer hvordan der oppfattes fra arbeidsgivers ståsted?) har også en tidligere leder og en kollega

Anonymous poster hash: a85f0...5dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Skrevet

Det er veldig vanlig.

Anonymous poster hash: 4e5c3...534

Skrevet

Det kan vel være lurt. Det er antakelig veileder som har sett deg jobbe, sett progresjon og framdrift, kan fortelle at du leverer til avtalte tider, si noe om om deg i forhold til faget du har studert, om det er noe du er spesielt god på… Regner med at du har et studieforløp du synes er bra, eller at masteroppgaven (eller hva du nå har hatt veileder til) har vært en bra og produktiv prosess, at det er derfor du vil sette opp veileder som referanse. 

Jeg tror jeg ville satt opp både veileder og en noen fra arbeidslivet, dersom det er gjennomførbart. Mange studenter har jo hatt jobber under studietiden som ikke er så relevante for det de søker på etter endte studier, men det sier allikevel noe om hvordan man er i en arbeidssituasjon. Referanse fra veileder er ekstra relevant dersom jobbene du søker på er tett knyttet opp til utdannelsen og kanskje til og med fagområdet du har fordypet det i. (Det siste er ikke alltid en selvfølge ;)

Skrevet

Jeg (veileder ) har blitt brukt flere ganger .

Anonymous poster hash: 0d406...28d

Skrevet

Ja jeg har gjort det veldig bra, bare A er 😉 da spør jeg han på mandag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...