Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #1 Skrevet 9. august 2015 Kjøpte noen fra Apotek1 til 199kr for to stk, jeg klarer ikke å få dem på selv så må få hjelp og selv da gjør det vondt. Skal de være så stramme? Anonymous poster hash: 6a461...e07
Østerdølen Skrevet 9. august 2015 #2 Skrevet 9. august 2015 Nei,da har du nok for liten størrelse,høres det ut som...
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #3 Skrevet 9. august 2015 De er vanskelige å få på, men ikke SÅ vanskelige! Anonymous poster hash: 3a450...f4c
mamma_bergen Skrevet 9. august 2015 #4 Skrevet 9. august 2015 De skal være ganske trange, og endel eldre klarer ikke å ta dem på selv, men dine er gjerne for trange. Tok du mål av bena dine? Da får man rett størrelse
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #5 Skrevet 9. august 2015 Har du litt tykke ankler/legger? Tror de finnes for forskjellige tykkelse... Jeg har kjempetynne ankler og legger (eplefasong så har stor mage men tynne bein...) og likevel syntes jeg det var veldig vanskelig å få på støttestrømper Anonymous poster hash: 4f940...d31
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #7 Skrevet 9. august 2015 HI HER Jeg kjøtpe etter skostørrelse, og det er over føttene det er vanskelig å få dem på, så skjønner ikke hvordan det har noe å gjøre med leggene eller anklene mine å gjøre? Det er føttene jeg ikke får dem over. De er ikke trange når de sitter på bena, jeg får dem bare IKKE PÅ selv. Anonymous poster hash: 6a461...e07
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #8 Skrevet 9. august 2015 Støttegrupper skal ikkje kjøpes etter skostørelse, man skal måle opp tjukelse på leggene og lengde på leggene. Og ja litt trang skal de være men ikkje så trang. Anonymous poster hash: c8fd9...8eb
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #9 Skrevet 9. august 2015 De skal være trange å få å, men ikke umulig med mindre du har nedsatt kraft i hendene Ordentlige størrestrømper skal kjøpes etter mål, ikke etter skostørrelse. Gå til noen som har peiling, f.eks en bandasjist, og få hjelp til å måle skikkelig. Mannen ble sendt ut for å kjøpe støttestrømper til meg etter min åreknuteoperasjon. Han fik rett og slett ikke lov av damen i butikken fordi de ville måle selv slik at det ble riktig Anonymous poster hash: 123cb...f60
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #10 Skrevet 9. august 2015 De skal være trange, og helst tas på liggende i sengen om morgenen før du står opp (før bena rekker hovne opp). Men de skal selvfølgelig ikke være så trange at de er smertefulle eller helt umulig å få på.. Jeg hadde flere par fra Clas Ohlson, de er ikke av de trangeste/beste, men jeg hadde ikke vann i kroppen eller hovnet opp i bena, jeg brukte de bare fordi jeg får åreknuter. Anonymous poster hash: 8b19c...d8a
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #11 Skrevet 9. august 2015 Ta tak i innsiden av hælen på sokken og vreng den over sånn at du først kan tre på kun den delen som skal på foten, hvis du skjønner? Etterpå kan du dra resten av sokken opp på leggen. Det gjør det myyyye lettere å ta de på. Anonymous poster hash: b392b...ed1
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #12 Skrevet 10. august 2015 Støttegrupper skal ikkje kjøpes etter skostørelse, man skal måle opp tjukelse på leggene og lengde på leggene. Og ja litt trang skal de være men ikkje så trang.Anonymous poster hash: c8fd9...8eb Jo, de kan fint kjøpes etter skostørrelse det er kun personer med spesielle behov som må få målt opp og tilpasset strømper. De skal være trange å få å, men ikke umulig med mindre du har nedsatt kraft i hendene Ordentlige størrestrømper skal kjøpes etter mål, ikke etter skostørrelse. Gå til noen som har peiling, f.eks en bandasjist, og få hjelp til å måle skikkelig. Mannen ble sendt ut for å kjøpe støttestrømper til meg etter min åreknuteoperasjon. Han fik rett og slett ikke lov av damen i butikken fordi de ville måle selv slik at det ble riktig Anonymous poster hash: 123cb...f60 Nei, det er bare tull. Trenger bare en strømpe som strammer "noe mer" enn ingenting. Bandasjister utnytter det til det fulle at de tar 500kr for en strømpe, lurer folk med at alle behøver å få tilmålt - noe som ikke stemmer. Det er kun folk (som deg, som hadde operasjon) som behøver spesielle mål. En tilleggsopplysning er at jeg har hatt strømper som var målt etter mine mål, kompresjonsstrømper (etter sykdom en gang) og de var 10 ganger verre å få på enn disse her, så jeg vet ikke helt, jeg.. De skal være trange, og helst tas på liggende i sengen om morgenen før du står opp (før bena rekker hovne opp). Men de skal selvfølgelig ikke være så trange at de er smertefulle eller helt umulig å få på.. Jeg hadde flere par fra Clas Ohlson, de er ikke av de trangeste/beste, men jeg hadde ikke vann i kroppen eller hovnet opp i bena, jeg brukte de bare fordi jeg får åreknuter. Anonymous poster hash: 8b19c...d8a Jeg har ikke vann i bena, dette er kun forebyggende. Og skulle ha støttestrømper spesifikt bedt om av en karkirurg (har ingenting med det å gjøre, men vi kom i prat om vann i bena en gang) Ta tak i innsiden av hælen på sokken og vreng den over sånn at du først kan tre på kun den delen som skal på foten, hvis du skjønner? Etterpå kan du dra resten av sokken opp på leggen. Det gjør det myyyye lettere å ta de på. Anonymous poster hash: b392b...ed1 Det kan hende det hjelper, kan teste det neste gang, Anonymous poster hash: 6a461...e07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå