Gå til innhold

Noen som har vært borti sopp eller sår I underlivet som ikke går bort med det du får kjøpt på apoteket av kremer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har av og på i flere måneder vært plaget med kløe/svie i underlivet og det har gått bort med canesten krem for så å kommet tilbake 2-3 uker etterpå og da har det vært ny runde krem..Nå kom det igjen etter 4 uker og det klør og gjør litt vondt når jeg tar på det..Var på apoteket på torsdag og prøvde en annen krem,pervyl eller hva den nå heter..I ettermiddag har jeg brukt det i 3 dager og det hjelper ikke noe foreløpig, men skal gi det tid til mandag,da ringer jeg legen om det ikke er bedre 😊 Kjenner jeg gruer meg for er bekymret for at det er noe annetfeks kreft 😕 Det er inni sprekken mellom kjønnsleppene helt øverst mot magen hvis dere skjønner...Noen andre som har vært borti det samme?

Hadde problemer innvendig for 13-14 år siden fikk masse tabletter som ikke funka men etter en time hos gynekolog så fikk jeg noe som hjalp 😊

Anonymous poster hash: 26b01...ec3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det har jeg hatt, men det var hormonelt. Jeg var gravid da, så fikk ingenting annet enn det man får kjøpt på apoteket. Dra til legen du, kanskje han/hun kan hjelpe.

Anonymous poster hash: ff83c...2f0

Skrevet

Jeg har også sår der. Klør og svir til tider. Jeg har heller ikke vært til doktor med det, så håper du vil skrive hva legen sa.

Anonymous poster hash: 42081...854

Skrevet

Takk for svar 😊 Satse på at det bare er noe som lett lar seg ordne dette her og 😊 Ble plutselig litt engstelig og da syns jeg at det dunker og gjør vondt nedi der hele tiden 😜 Men det er nok ikke værre enn det var i går...Står at hvis det ikke blir bedring etter 3 dager så skal lege kontaktes,men drar ikke til legevakta,da får jeg heller time på mandag 😉

HI

Anonymous poster hash: 26b01...ec3

Skrevet

Ja, bare at jeg har hatt sår bak kjeden mot anus. Canesten og den slags hjelper sjeldent på meg. Legen har gitt meg en tablett som tar livet av soppen raskt.

Før jeg fikk den medisinen første gang fikk jeg nye soppinfeksjoner hele tiden. Nå har jeg det neste aldri. Har måttet få den tabletten en gang til etter den første gangen, tror første gangen var for ca 10 år siden.

Skrevet

Vasker du sengetøy og undertøy på 90 grader? Så du ikke resmitter deg selv?

Anonymous poster hash: 7b506...211

Skrevet

Jeg hadde en gang en grusom soppinfeksjon. Ingenting som var reseptfritt på apoteket var til hjelp, så fikk en tablett på resept. Men heller ikke den virket.

Så i desperasjon så søkte jeg kjerringråd. Tok yoghurt naturell på en tampong som jeg gikk med noen timer, og smurte litt på et bind. Soppinfeksjonen forsvant, har ikke fått den tilbake heller. Dette er 4 år siden faktisk.

Anonymous poster hash: 9e7cc...e47

Skrevet

Jepp, ingenting av resepfritt hjalp fordi soppen kom.bare tilbake. Tok alle forhåndsregler som å kutte ut tamponger og underlivssåpe. Jeg googlet kjerringråd for å prøve det før lege og fant eddikkuren og det hjalp meg. Fra å ha sopp 2-3 ganger i mnd så gikk det etterpå et helt år før det kom tilbake, har sopp en gang i året nå og har alltid eddik i skapet.

Jeg fyller et lite glass med vann (jeg syns at kaldt vann er best da det lindrer kløen) og to spiseskjeer eddik (Idun sin 7%). Bruker en sprøyte (uten nålespiss selvfølgelig) og vasker hele underlivet, fra fremme til bake og inni vagina med sprøyten. Bruker opp hele blandingen. Man kan gjøre det i dusjenmen jeg liker ikke at det renner nedover lårene så jeg sitter heler og skrever på do. Gjør dette 2-3 ganger per dag og i en ekstra dag etter alle symptomene er borte.

Funker det ikke så dra til legen.

Anonymous poster hash: fe3a3...6c6

Skrevet

Jeg har fått noe som svir og klør etter sist fødsel, legen har sett på det, men det var ingenting der. Så jeg har prøvd canesten og det som tenkes kan.. Nå skal jeg prøve den eddikkuren her, jeg er desperat.

Anonymous poster hash: 8c7c2...1bf

Skrevet

Husk også å bruke kun bomulls truser.

Anonymous poster hash: d0fed...43f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...