Gå til innhold

Mannen er helt uenig

Anbefalte innlegg

Vi er midt i navnediskusjon, selv om vi enda bare prøver og ikke aner hverken om det går, eller hva det blir. MEN, jeg har festet meg helt på et navn, som min kjære da syns var forferdig. 

Selma Oline

eller:

Selma Johanne

Mellomnavnene er familienavn, og et av dem må bli med. Men jeg har forelsket meg helt i navnet Selma. 

Guttenavn: 

Fredrik Mikal. Det er fornavnet til min morfar, og mellomnavnet til min kjæres morfar. 

Helt ærlig jenter, er det fæle navn? har dere forslag til gode kombinasjoner?  :legrine:

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144229865-mannen-er-helt-uenig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det hørtes ut som et helt vanlig navn. Ikke min smak, men det er jo for all del ikke forferdelig! (Dustete svar fra hun over. Skulle tro du skrev barnet skulle hete Adolf Mao).

Dere trenger jo ikke akkurat å bli enig om et favorittband før dere sitter der med en baby, så ikke stress så mye med det. Behold favoritten din og la mannen smake på det over tid :) kanskje han kommer med noen forslag du faller helt for etterhvert?

Min personlige erfaring er at navnesmak og favoritter forandrer seg over tid og det er ikke sikkert dere liker de samme navnene når dere faktisk får barn:)

Og tenk så mange navn det finnes, dere finner sikkert et navn dere begge elsker etterhvert !

Anonymous poster hash: f133c...5d4

Annonse

Jeg har litt dårlige assosiasjoner til Mikal, og Selma er jeg bare ikke så begeistret for. Men det er da ikke noe spesielt galt med disse navnene? Ord som forferdelig og grusomt er da bare tull. Synes dette er ganske så normale og greie navn, jeg, da. Selv om jeg har andre favoritter betyr ikke det at alle andre navn er fæle. Blir litt for dumt med såpass sterke negative ord, mener jeg. Med mindre navneforslagene er "Adolf Inkontinensus" og "Soppa Va Gina", så er de færreste navn sååå ille.

Ellers må dere jo så klart like navnene begge to. Men gi hverandre litt tenketid på navn dere kommer med, også, noen må man venne seg litt til og så er de plutselig favoritter.

PS: Oline synes jeg er veldig pent.

Anonymous poster hash: 00505...cfd

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...