Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #1 Skrevet 7. august 2015 Hei. Jeg har et spørsmål. Jeg tok min siste p-pille forrige fredag. Og I dag fikk jeg blødning, sikkert det kan kaller for bortfalls blødning? Kan man regne dette som en menstruasjon eller ikke? hvordan vet jeg når EL er eller må jeg vente til neste mens? Litt forvirret og ny 😜 Anonymous poster hash: 04ec0...404
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #2 Skrevet 7. august 2015 Noen ganger blir det som en vanlig mens og eggløsning kommer som den skal. Andre ganger tar det noen mnd før syklusen har stabilisert seg. Med eldste kom første syklus som den skulle og jeg ble gravid med en gang. Eggløsning ca to uker etter første dag i blødningen. Anonymous poster hash: 784fe...ae7
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #3 Skrevet 7. august 2015 Tusen takk for svar! Så da skal jeg ta utgangspunkt i det, også får vi ha sex annehver dag + EL så får jeg se om det klaffer eller om det kommer flere blødninger. Ganske så forvirrende. Med førstemann ble jeg uplanlagt gravid, så det og planlegge er litt ukjent for meg. Men nå har vi bestemt oss for å prøve, men da får vi bare se hvordan det går. Spennende tid i møte. Anonymous poster hash: 04ec0...404
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #4 Skrevet 7. august 2015 Har også hatt mensen-smerter i hele dag… Anonymous poster hash: 04ec0...404
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #5 Skrevet 7. august 2015 Hvis du måler temp samme sted hver morgen (munn, rektalt eller vaginalt) vil du få et temperaturhopp etter eggløsning. Tempen må være høy i tre dager for at du kan være sikker på at du hadde el. Dersom det hele drar ut i tid, kan du evt investere i eggløsningstester. Hvis du blir lett gravid bør det være unødvendig siden du planlegger sex jevnlig. Før eggløsning er det vanlig med eggløsningsslim som er veldig elastisk. Varierer hvor mange dager man har dette. Men slimet skal hjelpe sædcellene fram. Anonymous poster hash: 784fe...ae7
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #6 Skrevet 7. august 2015 Jeg har slitet litt med at slimhinnene mine har vært tynne etter at jeg fikk min første. Men disse problemene er nå i orden, så vil tro jeg blir ganske lett gravid. Men dette har man ingen garanti for selvsagt, jeg ble jo gravid på p-piller sist. Tror jeg skal ta det helt med ro denne mnd og ha sex annehver dag.. Har en slik kalender på mobilen som har laget en oversikt for meg. Så ifølge den med en gjennomsnits syklus på 28 dager så har jeg EL den 21. August (rundt da) Anonymous poster hash: 04ec0...404
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #7 Skrevet 8. august 2015 Flere her inne som har opplevd at man får EL etter bortfallsblødning og kommet rett inn i sin normale syklus? Eller har det vært kluss? Anonymous poster hash: 04ec0...404
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #8 Skrevet 8. august 2015 Flere her inne som har opplevd at man får EL etter bortfallsblødning og kommet rett inn i sin normale syklus? Eller har det vært kluss? Anonymous poster hash: 04ec0...404 Fikk EL rett etter bortfallsblødning og ble gravid med en gang uten no stress. Om eg kom inn i min normale syklus er vanskelig å si siden eg har gått på p-pillen de siste 10 årene og bare hadde den en blødningen Anonymous poster hash: 4575c...fbf
Lillamyh Skrevet 9. august 2015 #9 Skrevet 9. august 2015 Jeg er nå på dag 45, om jeg teller fra bortfallsblødningen. Jeg vet ikke om jeg har hatt eggløsning, men for meg tar det nok litt ekstra tid har spottet endel, og hatt mensmurringer som kommer og går.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #10 Skrevet 9. august 2015 Selv spent på om jeg får igjen mensen, hvis jeg ikke blir gravid. Man er hvèrfall heldig om man bare hoppe rett inn i normal syklus. Ser ut til at bortfallsblødningen er på vei å bli ferdig. Håper du snart får tilbake din syklus :-) Anonymous poster hash: 04ec0...404
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå