Gå til innhold

Du med småbarn.. Hvor mange prosent jobber du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber 100% med fleksibel arbeidstid og fleksible besteforeldre 😂 30 min reisevei, 10km omvei til bhg, en på skolen.

Når studenten min kommer hjem (faren til dissa ungene og kjæresten min), så håper jeg at han vil være den som jobber redusert. Hvis ikke kommer vi til å ha såpass fleksible jobber begge to at vi kommer til å fikse oss greit når vi er to om jobben! 😊

Anonymous poster hash: 52a51...18f

Fortsetter under...

Skrevet

Jobber 130% er alene og har lang pendlevei så avhengig av hjelp til å få det til å gå opp.

Alle dere som jobber redusert jeg håper dere er klar over konsekvensene med å gjøre det.

Anonymous poster hash: 172ff...1aa

Hvilke konsekvenser da?

Om du tenker pensjon har det ingen konsekvens så lenge man ikke har høy lønn. Jeg som tjener 370.000 i året i full stilling taper ingen pensjonspoen ved å jobbe redusert. Omsorg for barn under 6 år gir pensjonspoeng tilsvarende en jobb med ca 400.000 i lønn

Anonymous poster hash: 73240...1b9

Skrevet

Barna er 2 og 4 år og jeg jobber 70% et sted og 30% et annet sted, og jeg har akkurat begynt med nettstudie. Samboern jobber 100% (mer som 150%). så vi er avhengig av litt hjelp av bestemor/mormor til henting. Men vi håper det blir bedre da jeg får ny utdanning og forhåpentligvis en ny jobb.

Anonymous poster hash: 35b99...f4b

Skrevet

Alene med to små, jobber 100%.

Anonymous poster hash: 01326...8bf

Skrevet

Begge jobber 100%

Anonymous poster hash: 215ec...194

Skrevet

Har tre små barn, både jeg og mannen jobber 100%. I perioder jobber vi mye mer enn det også...

Jeg har flexitid. Kan komme sent og gå tidlig ved behov, avspaserer planleggingsdager og annet om det skjer noe spesielt hjemme. Jobber noen ettermiddager og kvelder innimellom, når jobben hoper seg opp og jeg må ta unna..,

Anonymous poster hash: c00b2...ce7

Annonse

Skrevet

Jobbar 80%, og er nøgd med det.

Anonymous poster hash: de527...a23
Skrevet

Vi jobber 100% begge to, begge har fleksitid. Har to barn under 3.5 år. Kommer ikke til å redusere noen av oss.

Anonymous poster hash: 1018e...de0

Skrevet

Vi jobber 100% begge to, begge har fleksitid. Har to barn under 3.5 år. Kommer ikke til å redusere noen av oss.

Anonymous poster hash: 1018e...de0

Skrevet

Jobber 100 % selvstendig næringsdrivende og alenemor til to. Trener 5 dager i uken fordi jeg kan. Så gjenstår bare resten. Trodde du jeg tullte? Nei, men har mine erfaringer fra gammelt av.

Anonymous poster hash: 73589...0e3

Skrevet

Alene med 4 barn (en er tenåring) og jobber hjemmefra når det passer meg :)

(Prøver å jobbe ca 5 timer hver dag, så blir rundt 35t pr uke.. )

Anonymous poster hash: 96f55...724

Skrevet

Jobber 130% er alene og har lang pendlevei så avhengig av hjelp til å få det til å gå opp.

Alle dere som jobber redusert jeg håper dere er klar over konsekvensene med å gjøre det. Anonymous poster hash: 172ff...1aa

Og jeg håper du er klar over konsekvensene ved å se barna dine så lite.

Jeg ofrer gjerne noen pensjonspoeng når jeg er gammel for å gi barna en så god oppvekst som mulig.

Jeg jobber nå 80 % nå, men skal gå ned til ca 65 % neste år. Mannen jobber nok 150 %, men har fleksible arbeidstider.

Anonymous poster hash: ad0d2...269

Så sneversynt å rakke ned på andre som jobber mye når din mann gjør det selv!!! Noen mennesker evner rett og slett ikke å se lenger enn sin egen lille oppstoppernese altså...

Anonymous poster hash: 58b3a...2c2

Skrevet

Vi jobber begge 100%. 2 barn (en på skole og en i barnehage). Deler på å hente og levere

Annonse

Skrevet

Er alenemor 100% for ei på 6 år. Jobber 100%. Travelt men har en stilling servile passer å jobbe redusert med mye ansvar. Drømmen ha vært 80% stilling. Hatt en dag i uka til ærend og litt egentid. Ingen familie i nærheten så har aldri barnevakt.

Anonymous poster hash: 3790a...c2b

Skrevet

Jobber 100% og studerer 50% (master)

Anonymous poster hash: 50152...899

Samme her 👍🏻

Anonymous poster hash: 24b8c...1c3

Skrevet

Alle dere som jobber redusert jeg håper dere er klar over konsekvensene med å gjøre det. Anonymous poster hash: 172ff...1aa

Jeg ofrer gjerne noen pensjonspoeng når jeg er gammel for å gi barna en så god oppvekst som mulig.

Jeg jobber nå 80 % nå, men skal gå ned til ca 65 % neste år. Mannen jobber nok 150 %, men har fleksible arbeidstider.

Hmmm... Men det er greitat fin mann jobber 150%? Far teller ikke da? Og hvorfor i alle dager antar du vi som jobbet 100%+ ser barna våre lite? Og handelen det ikke like mye om kvaliteten på samværet som tiden?

Jeg har en fleksibel jobb i 100% som betyrat mine barn har mor hjemme klokken 14.30 det betyr At jeg startet tidlig, men har en Manson kan levere seint, og få avgårde skolebarna. Og jeg må ofte jobbe litt hjemmefra påkvelden når barna et i seng. Jeg studerer 50% på deltid. Det vil si en fredags ettermiddag/kveld og en lørdag formiddag i måneden. Lesing og oppgaver gjøres når ungene sover. Min kapasitet er stor! Og jeg trenge ikke jobbe mye for å få gode resultat, da jeg lærer fort. I tillegg har ikke husarbeid førstepri hos oss.

Det at du ikke har samme arbeidskspasitet som mange andre gjør ikke at du kan rakke med på dem. I tillegg synest jeg du er en dårlig rollemodell for fine barn!

Anonymous poster hash: 7f0fb...887

Skrevet

Ok.. Mener ikke å være kjip men er mannen din klar over konsekvensene ved å se barna deres så lite?? Snakk om lite gjennomtenkt svar...

1aa - tror du barna dine trenger deg mest i hverdagen nå eller når de er voksne?

Men for all del, man gjør det som passer best for ens egen familie. Det er mange faktorer som spiller inn.

Personlig jobber jeg 70% nå, har tre barn hvor minste er to, håper å kunne jobbe slik i noen få år til ettersom vi ikke har familie her som kan være behjelpelige. Mannen min jobber 90-100%. Vi klarer oss godt økonomisk.

Anonymous poster hash: 37bd5...4f4

Skrevet

I permisjon nå, men jobber 93 %. 4 dager i uken og hver 3. helg.

Mannen jobber 100% på papiret, men i praksis sikkert dobbelt så mye med arbeid på kveld/helg.

All levering og henting i bhg faller på meg. 

Anonymous poster hash: 80178...30a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...