Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #1 Skrevet 5. august 2015 Jeg syns dette er vanskelig å ta opp i menigheten, så trenger nøytral (men ikke verdinøytral grunn). Jeg og mannen ventet (selvsagt for oss) med sex til ekteskapet, men nå som vi er gift og jeg gravid vil han fortsatt ha mer. Jeg er opplært til å tenke på sex som noe en gjør for å lage barn, kanskje ikke aktivt men føler meg syndig om jeg har sex som gravid. Anonymous poster hash: 94bbc...8f4
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #2 Skrevet 5. august 2015 Hei kjenner ikke til noen slike forum, men kan jeg spørre hvilken menighet du tilhører? Jeg er selv kristen, både jeg og mannen. Vi ventet til vi var gift, men tanken har aldri slått meg at å ha sex innenfor ekteskapet gravid eller ikke skal være synd. Har aldri hørt om det heller. Anonymous poster hash: 9f788...795
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #3 Skrevet 5. august 2015 Jeg er ikke kristen selv, men religionsforsker. De aller fleste tolker tekstene slik at Gud ser med velbehag på det sexuelle samlivet mellom en gift mann og kvinne, og at man derfor fritt kan ha så ofte og mye sex man vil så lenge man bare er gift. Jeg har lest ganske mye religionspsykologi og intervjuet flere i forbindelse med masteroppgaven min, og jeg tror altså du kan ta det helt med ro. Forsøk heller å se på det slik at sex er med på å styrke båndet mellom din mann og deg, og også din guddom vil se på det som noe positivt. Anonymous poster hash: e5c5d...f32
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #4 Skrevet 5. august 2015 Derfor skal mannen forlate sin far og sin mor og bli hos sin hustru, og de skal være ett kjød.1 Mosebok 2:24Å ha sex sammen er en del av det å bli til "ett kjød". Det store er at en elsker hverandre og den kjærligheten skal være så stor og mektig at en har mye til overs å dele med andre. Av den kjærligheten blir barn til. Sex er altså ikke bare til for nytelse eller bare til for noe teknisk. Heh, Adam og Eva var over 100 år før de fikk barn! Men jeg er ganske sikker på at de utforsket hverandre lenge før den tid. Anonymous poster hash: 200dc...c41
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #5 Skrevet 5. august 2015 Jeg syns dette er vanskelig å ta opp i menigheten, så trenger nøytral (men ikke verdinøytral grunn). Jeg og mannen ventet (selvsagt for oss) med sex til ekteskapet, men nå som vi er gift og jeg gravid vil han fortsatt ha mer. Jeg er opplært til å tenke på sex som noe en gjør for å lage barn, kanskje ikke aktivt men føler meg syndig om jeg har sex som gravid. Anonymous poster hash: 94bbc...8f4 Sex er lov selv når man ikke prøver å få barn! Anonymous poster hash: 947fe...a6a
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #6 Skrevet 5. august 2015 Bibelen, eller den geliusboka for den del kan jo brukes til egenstudie Anonymous poster hash: 91cdb...133
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå