Gå til innhold

Spørre etter MR svar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville dere ringt til der hvor MR ble tatt og spurt om de har sett på bildene?eller ventet til lege tar kontakt(dårlig erfaring med)...event.hvor lenhe ville dere ventet med å spurt??

Anonymous poster hash: 9bb60...86d

Fortsetter under...

Skrevet

Lenge skulle det stå

Skrevet

Du kan be om å få tilsendt en disk med bildene på fra instituttet/sykehuset som tok bildene. Du betaler et gebyr for det.

Så kan du be legekontoret ditt om å oversende beskrivelsen av bildene til deg når de får dem fra de som tok MR-bildene.

Jeg har måttet gjøre det til en vane å få utskrift av alt selv fordi ting ellers blir oversett :/

Det tar normalt 1-2 uker før legen har fått svar på MR-undersøkelser.

Anonymous poster hash: 9e3e4...5f2
Skrevet

Ja det er synd at mye blir oversett...man må spørre og mase selv😕skal vente til det har gått to uker om jeg ikke har hørt no til da

Skrevet

Du må ringe til legen som henviste til mr, bildene skal jo tolkes av lege.

Anonymous poster hash: 1d736...70f

Skrevet

Nei bildene blir tolket av radiologen eller hva det het😊

Annonse

Skrevet

legen min ringte meg 4 dager etter MR. begge gangene.

Anonymous poster hash: 86b18...d13

Skrevet

Nei bildene blir tolket av radiologen eller hva det het😊

En radiolog er en lege som har spesialisert seg innenfor bildediagnostikk ;)

MR-svar er ofte ganske forvirrende saker, de er jo skrevet for at leger skal lese dem. Ville ringt fastlegen og hørt om svaret var kommet.

Anonymous poster hash: 5cb29...69d

Skrevet

Hehe okei😂ja jeg skal vente et par dager til om jeg klarer da.....har gått 8 dager nå😝

Skrevet

Vent 2 uker,er sommer bemanning nå,

Anonymous poster hash: 37251...004

Skrevet

Ja du sier noe der, er vell mange vikarer nå der.......smøøøøøre meg med tålmodighet

Skrevet

Det kan ta lengre tid enn to uker og, avhengig av hvilken undersøkelse du har tatt og hvorfor du har tatt den, og hvor mange andre som har tatt undersøkelser som haster mer.

Anonymous poster hash: 5cb29...69d
Skrevet

Jeg ventet over 2 uker på en haste sak.

Anonymous poster hash: 37251...004

Annonse

Skrevet

Ingen vits i å ringe direkte om svaret. De leser ikke opp svaret til deg på telefonen uansett. Dette er for at ingen skal få dårlige nyheter på telefonen, og for at et MR oftest må forklares for pasienten av en lege. Sånne beskrivelser er full av fagutrykk so kan misforståes av pasienter uten helsefaglig utdannelse.

Ring til legen som henviste deg, om svaret ikke er ferdig han han evt purre.

Anonymous poster hash: 37294...1a4

Skrevet

Du får ikke svaret på telefon, du kan selvfølgelig ringe å høre om bildene er beskrevet og sendt til fastlegen din. Normalt sier vi at det tar 1-2 uker før radiologen beskriver bildene, siden det er sommerferie kan det ta noen dager ekstra.

Men er du redd for at det er noe alvorlig så hadde du nok hørt noe ganske kjapt for de som tar me bildene ser fort hvis det er er noen der som ikke skal være der.

Anonymous poster hash: 7c9ed...abd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...