Gå til innhold

Kan jeg ha en MA?

Anbefalte innlegg

Hei dere, fine damer. Håper noen har muligheten til å ta seg tid å lese igjennom og kanskje komme med noen ord om enten erfaringer eller hva dere kanskje tror om dette! Hadde hjulpet meg veldig :)

Vil ikke regne meg selv som 1.trimester enda (6+2) siden jeg er usikker på hva som skjer med meg akkurat nå. Rett før helgen oppdaget jeg at jeg hadde begynt å blø litt. Varte litt på torsdag og ut fredagen - men så ga det seg. Ikke noen klumper o.l. 

Har vært prøver i ca 1 år nå og har hatt GOD kontroll på både mensen, eggløsning osv. Jeg har tempet hver dag og brukt EL-tester for å være klar :) 
Hadde EL den 5 juli (positiv EL-test 4 juli og økt temperatur den 6) og positiv test 19 juli - dagen før ventet mens. 

Hadde time på sykehuset i går for en ultralyd for å se om alt var i orden. Har endometriose og sliter mye (!) med smerter så ville ta en sjekk. Har heller ikke hatt noen graviditetssymptomer (har en datter fra før) så jeg har hatt en veldig rar følelse på at noe ikke er som det skal. 
Under ultralyden brukte hun en god del tid for å klare å finne noe som helst. Hun så rart på meg før hun så på den andre jordmoren og sa; "Hvis hun er gravid, så må det være DETTE" og pekte på en pitteliten svar flekk på skjermen som ikke målte mer enn 2 mm. 
Jeg har hatt UL før med min datter når jeg var like langt på vei (kanskje et par dager lenger) og så da en liten reke med et lite bankende hjerte. Men dette var virkelig bare en pitteliten, svar flekk uten noe annet. Ingenting. 

Hun mente at jeg bare var 4 uker på vei, noe som jeg VET ikke går ann. Spesielt siden jeg hadde en VELDIG positiv test den 19 juli. Hvis jeg hadde vært 4 uker på vei så måtte jo unnfangelsen ha vært rundt den 19, noe som absolutt ikke kan gi en positiv test. Jeg er jo ikke dum. 
Prøvde å forklare henne dette, men alt hun sa var "vel, jeg må stole på denne maskinen". 

Ble sendt hjem med en ny time til UL om èn uke. Da skal jeg altså være 7+2 (med 100% sikkerhet.). 

Tok også en ny graviditetstest i går for å se, og den var faktisk ikke så veldig sterk. Kan nok tro at den ikke var så veldig mye sterkere enn de jeg tok i tidsrommet mellom 19 - 21 juli. Og det skulle man jo nesten tro at den kom til å bli siden HCG skal fordoble seg annenhver dag? 

Har uansett tatt ansvaret i mine egne hender og dro på legekontoret i dag for å ta en HCG blodprøve. Skal også tilbake på torsdag for å ta en ny. Da får jeg forhåpentligvis et klarere svar på fredag/mandag om hva jeg faktisk kan forvente meg. Får også svaret på den jeg tok i dag på torsdag. 

Så; er det noen av dere som faktisk har noen erfaringer/råd ang dette? Jeg tror personlig at jeg har en MA med et foster som ikke ville utvikle seg på noen måte. Har sett ultralydbilder fra både uke 4 og 5 og kan ikke si at dette er noe som i nærheten ligner på det lille jeg så. 

Vet forresten noen hva HCG ca skal ligge på når man er 6 uker på vei så jeg har noe å gå etter når jeg får første svaret på torsdag? 
Jeg vet at jeg burde vente til ny UL, men dette ligger virkelig å "gnager" i hodet mitt 24 timer i døgnet. Jeg vil ikke håpe på noen ting, så noen "bekreftelser" på at dette mest sannsynligvis er en MA kommer faktisk til å roe meg mer enn alt jeg tenker på nå. 

Takk igjen, hvis noen faktisk tok seg tid til å lese alt dette. Vet ikke hvem andre jeg kan snakke/skrive til.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144229258-kan-jeg-ha-en-ma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har dessverre ingen råd eller svar til deg. Men er litt i samme båt. Tester positivt, men har hatt en liten blødning, og hos lege i dag fikk jeg negativ test. Har opplevd MA før og har ingen god magefølelse nå. De tok blodprøve, som jeg kanskje får svar på i morgen, så skal jeg ta en ny i morgen for å se utviklingen. Har selv prøvd å google noen hcg-tabeller, men fikk opp så mye forskjellig at jeg ikke aner hva som er riktig...

Det er i alle fall veldig slitsomt å ikke vite. Blir mye grubling, så det skal bli godt når man får et ordentlig svar.

Ønsker deg masse lykke til!

Masse lykke til, til deg også! 

Her er ihvertfall en tabell du kan bruke; http://perinatology.com/calculators/betahCG.htm. 

Da fyller du inn dine egne svar som du får, også viser den doblingsprosenten osv. 
Den skal jo dobles hver andre dag (ca) og den her gir den prosenten for dette. 

Håper du får positive svar! 

Jeg hadde en helt lik opplevelse denne gangen. Var på ultralyd uke 6, å alt de så var en bitte liten mørk ring uten noe foster i, enten uke 3-4 sa legen, eller en ma. Hadde spottet litt brunt, derfor jeg fikk ul. Skulle komme tilbake 1 uke etterpå. Da jeg kom på ny ul, fant de en baby på 7 mm, som passet perfekt til uken jeg var i. Den hadde til og med hjerteslag. Desverre mistet jeg 2 uker senere. Min erfaring er at mors magefølelse, brun spotting og unormale ul som regel ender dårligt. Men så er det jo såååå mange som opplever det motsatte. Så håpet er ikke ute, før det virkelig blør tenker jeg.håper inderlig det ordner seg for deg.hvordan føler du deg i dag?

Jeg føler meg... helt normal.

Skal til legen i morgen for en ny HCG prøve, og da får jeg også svaret på den første som jeg tok i går.

Jeg kan ærlig talt ikke si at jeg har noen forhåpninger om at dette har gått bra.. Jeg bare føler det på meg. Har konstante mareritt om at det ender i SA, så det ligger godt å gnager i tankene mine. Skulle bare ønske at jeg kunne fått ordentlige svar, disse dagene går så ekstremt sakte..

Kanskje du kan ringe legekontoret å spørre om de har fått svar nå?

Jeg fikk svar i dag på blodprøven jeg tok i går. Hadde over 16000 i HCG, og tar det som et godt tegn. Er forresten 6+4 i dag.

Var en del våken i natt og grublet og googlet litt. Leste om flere som hadde vært på UL i uke 6 hvor de ikke hadde sett embryoet ordentlig, men ny UL etter en uke eller to hadde vært normal. Håpet er ikke ute ennå, selv om jeg skjønner at du er redd for å håpe.

Jeg har vært veldig negativ de siste dagene, og vært overbevist om at dette ikke hadde gått bra. Jeg har sørget og grått. Men i morges var følelsen en helt annen. Plutselig følte jeg meg veldig gravid. Følelsen bølget liksom gjennom hele kroppen. Veldig merkelig opplevelse! Og å få bekreftet at HCG var på et såpass høyt nivå gjorde meg roligere. Men jeg har i bakhodet at resultatet i morgen kan vise at HCG er synkende da...

Annonse

Jeg fikk svar i dag på blodprøven jeg tok i går. Hadde over 16000 i HCG, og tar det som et godt tegn. Er forresten 6+4 i dag.

Var en del våken i natt og grublet og googlet litt. Leste om flere som hadde vært på UL i uke 6 hvor de ikke hadde sett embryoet ordentlig, men ny UL etter en uke eller to hadde vært normal. Håpet er ikke ute ennå, selv om jeg skjønner at du er redd for å håpe.

Jeg har vært veldig negativ de siste dagene, og vært overbevist om at dette ikke hadde gått bra. Jeg har sørget og grått. Men i morges var følelsen en helt annen. Plutselig følte jeg meg veldig gravid. Følelsen bølget liksom gjennom hele kroppen. Veldig merkelig opplevelse! Og å få bekreftet at HCG var på et såpass høyt nivå gjorde meg roligere. Men jeg har i bakhodet at resultatet i morgen kan vise at HCG er synkende da...

Rart du fikk negativ test med så høy hcg,. Hadde legen noen forklaring på det? Håper det går bra for deg :-)

I dag skulle jeg vært 6+3..

Ringe for å høre og her hadde jeg bare 317 i HCG :((

Å nei :-( så trist for deg. Alltid så forferdelig når sånt skjer. Men det er tydelig at kroppen din ordner fort opp, men det er ikke Akkurat noen trøst nå <3 føler med deg.

Huff, ikke oppløftende akkurat. Sa de noe om resultatet?

Ingenting. Var bare hun i resepsjonen som leste det opp. 

Får vel mere svar på fredag også ang prøven jeg skal ta i morgen, så må jeg videreformidle det selv til sykehuset på tirsdag.

Rart du fikk negativ test med så høy hcg,. Hadde legen noen forklaring på det? Håper det går bra for deg :-)

Snakket ikke med lege i dag. Men hun som tok prøvene var rystet over at urintesten var så upålitelig. Hun skulle ta det opp slik at de kunne få tak i nye tester som er mer pålitelige.

Annonse

Får vel mere svar på fredag også ang prøven jeg skal ta i morgen, så må jeg videreformidle det selv til sykehuset på tirsdag.

Håpet er vel enda mindre nå, men det er fortsatt ikke en umulighet, så jeg skal krysse fingre og tær for deg!

Håpet er vel enda mindre nå, men det er fortsatt ikke en umulighet, så jeg skal krysse fingre og tær for deg!

Tusen takk <3 Håpet er vel mer eller mindre helt borte ja. Men får bare vente å se hva de sier. Vil ikke la meg selv gi opp håpet HELT enda :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...