Gå til innhold

Hoven testikkel hos barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 18 mnd er blitt Hoven på høyre side av pungen og også fått mye mørkere hud på den siden. Kan nesten se ut som blåmerker der. Kan se at testikkelen på den siden er blitt ganske stor.

Han har vært i dårlig form den siste tiden, mye trøtt og diaré, men tror ikke han har hatt feber.

Er dette vanlig blant gutter når de har litt dårlig form? Eller må jeg kontakte lege? Blir litt nervøs nå.

Anonymous poster hash: 0a4e5...1b7

Fortsetter under...

Skrevet

Du må kontakte legevakten. 

Kan du lyse gjennom den med ei lommelykt? Har han smerter? Er testikkelen hard? Hvor lenge har det vært slik?

Anonymous poster hash: c4546...666
Skrevet

Du må kontakte legevakten.

Kan du lyse gjennom den med ei lommelykt? Har han smerter? Er testikkelen hard? Hvor lenge har det vært slik?

Den var myk da jeg kjente på den, men virket som den var vond/øm. Har ikke lyst gjennom den med lommelykt, men føler ikke man det, eller usikker. Skal man det? Første gang jeg oppdaget det var for noen dager siden, men så følte jeg det ble borte igjen før den var Hoven igjen i kveld. Så begynte jeg å tenke litt på hvordan han har vært i det siste og lurte på om alt har en sammenheng.

Skrevet

Endringer i testiklene hos barn skal man ta alvorlig, så kontakt legevakten. Hvis den hadde vært helt myk, du kunne lyse gjennom den med lommelykt og han hadde hatt det helt fint kunne det ventet på fastlegen. 

Men han har en vond testikkel, den er hoven og misfarget, og han virker preget = legevakt i kveld.

Skrevet

Endringer i testiklene hos barn skal man ta alvorlig, så kontakt legevakten. Hvis den hadde vært helt myk, du kunne lyse gjennom den med lommelykt og han hadde hatt det helt fint kunne det ventet på fastlegen.

Men han har en vond testikkel, den er hoven og misfarget, og han virker preget = legevakt i kveld.

Ok skal se på han igjen og så kontakte legevakt. Hva tenker du det kan være?

Skrevet

Alt fra ingenting, til blødning, til vanncyste, til infeksjon, til testikkel som driver og vrir på seg. Mange muligheter, og det er legen som ser på ham som skal sette diagnosen ;) 

Annonse

Skrevet

Alt fra ingenting, til blødning, til vanncyste, til infeksjon, til testikkel som driver og vrir på seg. Mange muligheter, og det er legen som ser på ham som skal sette diagnosen ;)

Ok takk for svar 😊 blir så redd og tenker det verste med en gang.

Skrevet

Lyse igjennom med lommelykt??? Hva er det jeg ikke har fått med meg?

Håper det går bra!

Anonymous poster hash: 943b5...25f

Skrevet

Lyse igjennom med lommelykt??? Hva er det jeg ikke har fått med meg?

Håper det går bra!

Anonymous poster hash: 943b5...25f

Vanncyste (hydrocele). Går stort sett over av seg selv, og man sjekker at det er det ved å lyse gjennom med ei lykt ;)

Skrevet

Hvordan gikk det hos legen?

Skrevet

Altså, jeg lot han sove i natt, og sjekket han i morges. Så fin ut igjen da, men det kommer og går. Tenkte å ringe legekontoret og få time der.

Kan oppdatere igjen da😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...