Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #1 Skrevet 4. august 2015 Har kjøpt med et penal fra staedtler med 20 tynne fibertusjer. Dessverre er jeg misfornøyd med flere av fargene og synes det er så få farger å velge mellom. Føler jeg bruker samme få fargene om igjen og om igjen. Kunne tenkt meg tusjer eller blyanter som er gode å fargelegge med, og som kommer i mange farger og flere nyanser. Noen tips? Anonymous poster hash: c84ac...c9b
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #2 Skrevet 4. august 2015 Jeg bruker fargeblyanter. Har ulike merker som er kjøpt opp gjennom mange år. Har Faber-Castell, Staedtler, Derwent, alle vanlige fargeblyanter kjøpt i 12-24 blyanter i settet i ulike farger. Har også kjøpt ganske mange av de litt tykkere, nærmest trekantede fargeblyantene som selges enkeltvis i mange bokhandlere - Lyra Super-ferby. Med fargeblyanter kan jeg lage egne farger med å legge en farge over en annen, eller flere farger over hverandre. Det er lettere å skape dybde i fargene, med å skyggelegge med mer og mindre sterk bruk av blyantene. Jeg har en gang sett et stort fargeblyantsett fra Faber-Castell som jeg kunne ønske meg. Husker ikke hvor mange som var i det settet, 75-100? Husker jeg hadde sååå lyst på det, men det lå langt over min prisklasse den gang. Men jeg synes jeg greier meg fint med de jeg har. Mange er forholdsvis billige, men ved å legge ulike fargenyanser over hverandre så skaper jeg mine egne farger, så trenger ikke noe som er veldig dyrt. Anonymous poster hash: 4cd89...a9d
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #3 Skrevet 4. august 2015 Her i huset er vi nok litt i overkant interessert i slikt, og det viser utvalget vårt seg også. Jeg er veldig glad i de tusjene du har. Jeg har de ynne og de tykke. De siste tynne jeg kjøpte hadde litt andre nyanser av fargene ennde jeg hadde tidligere, så det ble jeg veldig glad for. Jeg kjøpte nye siden ungene hadde vært litt hardhente med de jeg hadde. Til vanlig fargelegging er de greie, men tegninger er de litt slitene. Ungene har kjøpt lignende tusjer på Nille, disse går det fint ann å kombinere siden de er like tykke men ikke samme nyanser. Av fargeblyanter liker jeg Derwant best, de er myke. Lette å blande farger, lage ulike nyanser med å fargelegge lett eller hardt. Også så myke at jeg kan gni fargene om jeg fargelegger stort. Mannen er ikke så glad i disse, han vil ha de litt hardere. Husker ikke hva de heter i farten, men kjøpte de på Ark. Grønt plastetui med 24 ulike farger. Jeg har også endel små esker med aquarell farger, de kombinerer jeg sammen med fargene mine. Sjeldent jeg bruker de med vann, men noen ganger. Bruker de mest for å få litt flere fargetoner. Vi har kjøpt og fått endel tegnesaker oppgjennom, og vi har konkludert med at de dyre merkene er verdt pengene. De gjemmes frem til ungene er store nok til å være forsiktige med de, for det er fryktelig kjedelig når de bare knekker og knekker pga at de har detti i bakken osv. Da er det greit å ha ett stort lager med billige og ikke så gode fargeblyanter til de. Top model fargene er faktisk ganske gode. Tusjene til de er også ganske gode,de kan være ett godt suplemang til de tusjene du har. Jeg har også kullblyanter i veldig mange valører. Disse kan en ikke tegne med på vanlig papir bare, men en kan blande de med vanlige farger på ulike måter. Jeg har blandet de med tusjer også, det blir noen artige efekter om en får teken på det. Men jeg lurer på om du kan kjøpe løse tusjer av de du har også. Jeg er veldig usikker på hvor jeg så det. Mulig panduro, Maske eller en annen kontorforettning eller ett helt annet sted. De fleste var de vanlige fargene, men noen var ikke i pakkene. Anonymous poster hash: d60c4...026
TPK Skrevet 5. august 2015 #4 Skrevet 5. august 2015 Hva fargelegger dere? Er dette en vanlig hobby blant voksne? Ikke for å være frekk altså, men dette var nytt for meg...
skjotta Skrevet 5. august 2015 #5 Skrevet 5. august 2015 Ebay er genialt 😀 fikk et sett med faber castell polychromos, 60 stk, for rundt 600. Ble sendt som gave så betalte ikke toll heller 😆 veldig fornøyd med dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå