Gå til innhold

Hvordan oppdaget dere MA?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En SA kommer ganske så tydelig men hvordan oppdaget dere MA?

Dere som har opplevd MA, hvilken uke oppdaget dere det?

Mange venter til uke 12 med UL.

Anonymous poster hash: a1c84...991

Begynte i uke 7 med litt blod på papir og vekke og kom igjen etter par dager. Slik varte det i 2 uker til jeg fikk ul. Vart 9+2 og spiren var 8 uker ut fra ul.

Anonymous poster hash: 79f8c...b9a

Oppdaget det på ordinær ultralyd i uke 18. Fosteret hadde sluttet å vokse i uke 4-ish. 
Andre MA oppdaget i uke 6 (tidlig ul pga første MA), men det var usikkert. Ved uke 10 ble det konstantert, ved enda en tidlig ul.

Anonymous poster hash: 346e6...2fc

Hva er MA?

Anonymous poster hash: c3629...850

Missed aborteion. Fosteret dør men blør ikke ut.

Kroppen tror den fortsatt er gravid og man kan ha symptomer.

Blir for de fleste tilfeldig oppdaget på ultralyd.

Anonymous poster hash: c5d57...e1f

Annonse

Jeg var nesten 12 uker da jeg fikk en liten blødning uten smerter. Dro på legevakta, og de sjekket og sa at de ikke kjente noen livmor og at det var rart når jeg var så langt på vei. Ble tatt en innvendig ul og størrelsen på embryoet indikerte at det hadde stoppet å utvikle seg i uke 7.

For meg har det alltid startet med brun spotting. Ikke mye, bare ved tørking. Noen ganger spottet hver dag i en uke, å noen ganger bare spottet en dag eller to, for så å få hvit fin utflod igjen. Alle mine aborter (5), er blitt oppdaget på tidlig ul, pga spotting. Stort sett mista mellom 5-8 uke. Mine ma er blitt til sa, utenom 1. Fordi jeg har villet vente, istedenfor å ta cytotec. Da har det startet av seg selv, ca 2 uker etter at de ble oppdaget.

• 3 uker senere...

Annonse

Tidlig ultralyd begge gangene. Sist gang hadde vi sett hjertelyd og trodde alt var bra.

Hadde lite symptomer helt fra positiv test, men ingen blødning eller andre ting som tilsa at jeg skulle miste.

Jeg var blitt gravid på dobbel pergo ved begge mine MA, ikke at det skal ha noen sammenheng, men vet det er litt høyere abortrisiko ved bruk av hormoner.

Nå er jeg gravid for 3. gang på ett år, og selvsagt livredd for å oppleve en ny MA. Er gravid helt på egenhånd uten bruk av hormoner.

Ultralyd i uke 13. I uke 12 en liten rosa utflod på papiret og alle symptomer forsvant over natta. Ultralyden viste at hjerte hadde stoppet rundt uke 12. Måtte ta kjemisk abort ( ble anbefalt dette for å kunne bli gravid lettere etterpå). Anbefaler ingen å ta kjemisk abort hjemme såpass sent i svangerskapet. Ble en traumatisk opplevelse.

Anonymous poster hash: d2b7d...15c

Hadde mye brun utflod jeg, lenge. Tror det varte I nesten 2 uker :/, men hos legen fant de ikke noe galt for hcg nivået steg. Jeg skjønte at noe var galt, bestilte tidlig ultralyd I uke 11 (noe jeg trodde) fant ut at jeg var gravid med 2 og den ene var død jeg var nå I uke 10. Så den andre spiren hadde trolig dødd I uke 8/9 etter mye utflod. Ble da et risikosvangerskap. De lå I hver sin lomme og jordmor mener det skal gå bra med den som lever, krysser fingre og tær:) Veldig glad for at jeg tok privat ultralyd og fulgte magefølelsen ! Legen fikk jo sjokk da jeg sa det, han hadde forrige ikke funnet noe hjertelyd de 3 gangene han hadde prøvd der. Så jeg kommer til å forlange grundigere sjekker hvis jeg skal fortsette å gjøre det hos fastlege.

Anonymous poster hash: 2a8b6...d84

Jeg følte på meg at noe var galt, men legen nekta å høre. Bestilte da privat ul og hadde time til det i uke 14. Uke 12 begynte jeg svakt å bø dro til en annen lege som tok meg på alvor og ble sendt rett på ul. Utviklingen slutta i uke 8 på den tiden jeg begynte å føle at noe var galt.

Anonymous poster hash: f8d3b...9f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...