Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #1 Skrevet 4. august 2015 Det er ennå ikke avkjølt. Altså, det er ganske varmt. Nå må jeg ut og være ute ettpar timer, og lurer på hva jeg skal gjøre? la det stå fremme? Legge det et sted der det er kaldt? Fordi om det ikke er avkjølt? Anonymous poster hash: 03e11...761
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #2 Skrevet 4. august 2015 Du skal fylle varmt syltetøy på rene glass. Skru på lokket og sett dem på hodet på benken. Anonymous poster hash: 1e35a...061
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #3 Skrevet 4. august 2015 Du skal fylle varmt syltetøy på rene glass. Skru på lokket og sett dem på hodet på benken. Anonymous poster hash: 1e35a...061 Aller helst på rene, varme glass til og med. Anonymous poster hash: e31b9...6d8
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #4 Skrevet 4. august 2015 Du skal fylle varmt syltetøy på rene glass. Skru på lokket og sett dem på hodet på benken. Anonymous poster hash: 1e35a...061 Aller helst på rene, varme glass til og med. Anonymous poster hash: e31b9...6d8 Jepp, aller helst på rene, varme glass. Varmt + varmt = 😃 Varmt + kaldt = glasset sprekker! Anonymous poster hash: 1e35a...061
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #5 Skrevet 4. august 2015 Du skal fylle varmt syltetøy på rene glass. Skru på lokket og sett dem på hodet på benken. Anonymous poster hash: 1e35a...061 Aller helst på rene, varme glass til og med. Anonymous poster hash: e31b9...6d8 Eller så kan man bare kjøle det ned og fylle i frysebokser av plast. Fungerer det og. Anonymous poster hash: 75388...0f0
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #6 Skrevet 4. august 2015 Ja, har tatt rene varme glass. Og helt på varmt syltetøy. Det jeg lurer på er jo hvordan jeg skal oppbevare det nå, imed jeg ikke kan vente til det blir kaldt... ? Skal jeg bare la det stå på benken noen timer? Anonymous poster hash: 03e11...761
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #7 Skrevet 4. august 2015 Hvis du har laget syltetøy står det jo nå i sterile, lukkede glass. Da kan du enten bare la det stå på benken eller sette glassene i boden eller hvor du nå har tenkt å ha dem. Hvis du har laget frysetøy som du planlegger å oppbevare i fryseboksen, kan det sansynlig vis bare stå på benken noen timer. Du blir vell ikke borte i flere dager? Da legger du det i fryseren når det er kaldt. Hvis du bare har laget en liten porsjon som du planlegger å oppbevare i kjøleskapet til det er spist kan du fylle det på glass og sette glasset i vasken i kaldt vann. Da avkjøles det raskt. Anonymous poster hash: 6e58b...b52
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #8 Skrevet 4. august 2015 Må innrømme at jeg ikke helt skjønner spørsmålet ditt. Hvilken forskjell er det på å se på at syltetøy kjøler ned og å gjøre noe annet i mellomtiden? Glassene trenger jo ikke å stå i kjøleskapet om de er hermetisk lukket. Og hvis di tenker å sette på lokk når det er kaldt, har du jo gått glipp av et vesentlig punkt i syltetøy-laging! Anonymous poster hash: 3eba1...5cc
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #9 Skrevet 4. august 2015 Spørsmålet var helt enkelt om det gjorde noe at det stod framme. Ikke så vanskelig å forstå det? Iblant blir man usikker? Men jeg fikk svar og det gikk bra ;-) Anonymous poster hash: 03e11...761
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå