Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #1 Skrevet 4. august 2015 noen som har gjort dette? Vi leker med tanken - men jeg klarer ikke å slutte å tenke på at det er best for barna å bo et sted, slå rot, føle tilhørighet, ikke bli dratt vekk fra venner osv Anonymous poster hash: fda60...52f
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #2 Skrevet 4. august 2015 Vi skal til sør korea i forbindelse med jobb. Vi hadde nok ikke gjort det uten grunn liksom! Det er ikke bare bare å flytte utenlands har jeg funnet ut når jeg setter meg inn i det. Anonymous poster hash: 96e9b...763
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #3 Skrevet 4. august 2015 Jeg hadde gjort det! Vi bodde 6 mnd i utlandet, og det var alt for lite. Angrer på at vi ikke var lenger, og vurderer nå å reise igjen til neste år og bli ett år. Jeg har mange venner og også familie som har gjort det, og det virker som om det stort sett kun har vært positivt for barna, sett i ettertid. Det kommer selvfølgelig an på barnas alder, men så lenge dere beholder huset og barna vet at de skal komme tilbake til sitt gamle miljø, bør det gå bra. Anonymous poster hash: 7cba6...098
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #4 Skrevet 4. august 2015 Vi bodde 6 mnd i California når junior var 1,5 år. Hadde ikke begynt på barnehage, så vi tok han ikke ut av trygge omgivelser med venner og slik da.. En ting er sikkert - det er den beste opplevelsen vi som familie har hatt! Har dere muligheten, så gjør det!!! Er barna så store at de går på skole, vil de jo kunne gå på skole der.. Kanskje finnes det norske skoler der? Ellers er det ikke noe farlig og gå et par år på en lokal skole heller, det er bare lærdom i det! Norske venner kan de alltids ha kontakt med, og dere kommer jo tilbake Hvor tenker dere å dra da? Og hvor gamle er barna dine? Anonymous poster hash: 51bab...53c
Nyttårs barn Skrevet 4. august 2015 #5 Skrevet 4. august 2015 Jeg tror det er en berikelse for barna og for dere som familie. Tenk å lære et land, et språk og en kultur å kjenne fra innsiden! Hadde gjort det omjeg hadde sjansen!
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #6 Skrevet 4. august 2015 Vi har nettopp flyttet ut av byen til et mindre sted - men trives egentlig ikke her. Jeg har lyst til å flytte tilbake til byen! Samboeren min har lyst til å flytte til utlandet. Et mulig kompromiss blir å flytte til utlandet for et par år, og så flytte tilbake til byen.. Barna er 3 og 5! Vi snakker om å eventuelt flytte til Australia. Anonymous poster hash: fda60...52f
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #7 Skrevet 4. august 2015 Vi har nettopp flyttet ut av byen til et mindre sted - men trives egentlig ikke her. Jeg har lyst til å flytte tilbake til byen! Samboeren min har lyst til å flytte til utlandet. Et mulig kompromiss blir å flytte til utlandet for et par år, og så flytte tilbake til byen.. Barna er 3 og 5! Vi snakker om å eventuelt flytte til Australia. Anonymous poster hash: fda60...52f Det høres helt fantastisk ut! Hvorfor skal man lve livet så trygt og forutsigbart hele tiden? Lev mens dere kan. Man vet aldri når man ikke har muligheten lengre. Anonymous poster hash: 99ac2...4fb
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #8 Skrevet 4. august 2015 noen som har gjort dette? Vi leker med tanken - men jeg klarer ikke å slutte å tenke på at det er best for barna å bo et sted, slå rot, føle tilhørighet, ikke bli dratt vekk fra venner osv Anonymous poster hash: fda60...52f De vil få tilhørighet dersom dere er kompromissløse på at dere etter en gitt tid flytter tilbake. Jeg har tilhørighet til to land fordi vi gjorde dette, og sterkest tilhørighet til hjemplassen min i Norge. Anonymous poster hash: 77440...0ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå