Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da jeg hadde mine aborter var det med kraftige smerter i mage(livmoren) og ryggen. Desto lengere jeg har vært på vei, desto vondere var det for meg, og jeg kjente det godt.

Så lenge du ikke har smerter tror jeg du har ett håp<3 Kan være ett blodkar som har sprukket.  

Når det kom til blødningene så for meg så blødde jeg i to uker med første og litt over tre med andre(men var da i uke 14). Så tror virkelig det kan være ett håp for deg hvis du slutter å blø, og at det er uten smerter<3

Men skjønner at du er bekymret, og kjenner alt for godt til den følelsen. Selv sjekker jeg etter blod hver gang jeg er på toalettet, men har heldigvis ikke kommet noe ennå.

Sender deg mange gode tanker, og krysser alt jeg har<3<3

Fortsetter under...

Jeg har ikke smerter, men mer som murringer. Men det blør faktisk godt nå og har sett små små 'klumper' asså miniatyrsmå ett eller annet, som er tjukkere enn blod. Ringte for å høre om hcg nivået. Det va på 3048, og det burde logge på 7000+. Så eg tror nok løpet e kjørt denne gang, men då klare eg å tenka at det va ei meining med det og at det e t det besta ;-) klart det blir tungt i så tilfelle, men då må me bare setta igang kjapt igjen...for å komma seg videre... Holde dåkkår oppdatert....

Kan det være at du er litt kortere på vei en du tror? Det er jo ikke så stor forskjell på 3000 og 7000 siden det dobbler seg på 2-3 dager. Jeg ble satt tilbake over en uke da jeg var på u.l på Tirsdag (trodde jeg var 7+2) gynekologen mente at egget mitt hadde vandret litt rundt før det festet seg.

Jeg har nå i 2 uker både hatt litt friskt blod, mørkt blod og småe brune klumper (både mørke og lysebrune) jeg har også hatt vondt i ryggen, med strålinger og menssmerter, men hjertet dunket på Tirsdagen (var kun en plommesekk å se på u.l uke før og både jeg og gyn trodde jeg hadde mistet)

Anngående sykemld på grunn av bløding, virker det som om jordmor/gyn og fastlege er uenig om. Legen spurte om jeg ønsket sykemld når jeg hadde blødninger og da svarte jeg nei (blir bare tullette av å gå hjem og tenke på det) jeg spurt gyn/jordmor om dette og de stilte seg uforstående til det og begrunnet det med "sitter spiren og den er frisk så gjør den det uansett" eneste de var enige om var ingen sex og bading pga infeksjon. Syns det er helt tullette at de har forskjellige anbefalinger til dette, blir jo litt usikker når de sier forskjellige ting, men jeg jobber, men tørr ikke trene

Krysser fingrene for at alt er bra med spiren, Daim

Så trist å høre Daim, håper dette går bedre enn du tror! Hold oss oppdatert i alle fall :)

Hannepålandet: 100% sykemeldt? Jeg har gradert sykemelding nå, formen varierer veldig fra dag til dag. Har du funnet noe som stabiliserer kvalmen? Her fungerer lakris, farris og loff, mens fet og søt mat er helt forferdelig, kaffe = øyeblikkelig oppkast. 

Trengan; hææææææ? Har du???? Wow, nå fekk eg et lite håp her... Det va fantastisk å lesa... IKKKKKJE MISSFORSTÅ meg her nå... Ikkje kjekt å lesa ka du gjennom går med blødningar, men det at du skrive at det faktisk etter to uker med blødninger finnes håp og hjertelyd... Tror du/dere at eg kan spørre om/forlange på ein fin måte, om eg konne fått UL imårå???

Annonse

Jeg synes så absolutt at du kan få u.l, det er verken bra for mor, far og fosteret å være bekymret. Jeg har ikke blødd mye altså, men ca 3dje hver dag de siste to ukene, etterfulgt av brun utflod/spotting/slim klumper.

Jeg synes ikke at du skal miste håpet, men å forberedeseg litt på at det ikke ble noe den gangen, kan være greit om utfallet blir at du har mistet. Som gynekologen min sa, det er mange som både blør og har spottinger i svangerskapet, spesielt de første månedene uten at det er noe galt. Om man f.eks har skjøre slimhinner så blør man jo lettere (både avføring,sex og tunge løft kan gi blødninger) og da er det jo naturlig at man starter med friskt blod, forså litt mørkere rødfarge også brunt. Jeg prøver i hvertfall å tenke på det så jeg ikke skal bekymre meg så mye, men det er nervepirrende å gå på do for tiden. Det er vel en øvelse før ungen kommer og man er bekymret for ungen til man selv dør

Jeg blødde i 2,5 uker fra ikm. Var på ul 6+3så kun en fosterblære. En uke seinere sprell levende baby med hjerteaktivitet. Men er kanskje litt kortere på vei. Legen målte ikke. Hadde hcg på 4500 7+2. Så alt her virket rimelig håpløst. Helt frem til gyn så hjerte. Da var det meget gode odds for å lykkes.

100% sykmeldt ja. Hadde ekstrem svangerskapskvalme forrige gang. Så er litt føre var. Dessuten klarte jeg ikke lukta på jobben. Jobber på tannlegekontor.

Krysser fingrene for deg Daim! Håper alt ender godt 😊 Jeg mener absolutt du kan spørre om en UL og bruk de midlene du kan for å få gjennomslag. Ingen god følelse å gå lenge i usikkerhet. Blødning i svangerskapet skal jo tas på alvor uansett hvor langt man er på vei. Lykke til!

Tuuuuuusen takk for omtanke og gode svar jentår ;-) det hjelpe virkeligt på. Mannen min tar detta mye TYNGRE enn meg...utrolig nok te å væra ein mann. Han e oppriktige lei seg og klare ikkje heilt å tenka på så mye aent...det e faktisk ein ting, eg ikkje trodde sko bli slitsomt...men stakkars mann, klart han har følelser han OG. SÅ DET får absolutt roa oss begge ned med tanke på BABY/ikke baby... Oppdatere dere imårå ;-)

Gjest lillemagen20.04

krysser fingrene for deg Daim å håper på det beste! lykke til :)

Jeg var hos legen i dag å fikk henvisning til tidlig ul pga en liten blødning på søndag. så håper jeg får time snart.

Er sykt trøtt hele tiden og veldig oppblåst.. så gruer meg til nattevaktene fremover!

Då kan eg allerede oppdatera dåkkår jentår ;-( ALT KOM UT i do for ei lita stund siden...bokstavelig talt mye og lenge... Så DÅ vett me det begge, at nå har me mista spirå våras...

Lure bare på, om hvor lang tid eg ska blø evt, før noen vett at eg må ha utskrapning... noen som vett??

Trekke meg sakte, men sikkert ut av gruppå... Men ska oppdatera dåkkår ved ein seinare anledning, kass termingruppa jeg ender i ;-) Stikke innom dåkkår av og te... Masse masse lykke til ALLE SAMMEN ;-) og te dere andre som blør, ønske eg dåkkår EXTRA masse lykke te ;-) Ska ha dåkkår i tankane alle sammen ;-)

Annonse

Ånei!! Så trist Daim 😢 Ta godt vare på hverandre ❤️

Hvor langt er du på vei?! Jeg mistet i uke 7 forrige gang, spottet i 1 uke og blødde kraftig i 1 uke. Fikk ul dagen etter at de kraftige blødningene startet for å få bekreftet at det var en SA. Tok samtidig hcg prøver som jeg fulgte opp 1 uke etter for å se at verdiene sank som de skulle. Bestilte ul for å se om alt var ute noen uker etter at blødningene hadde stoppet. Godt å få den bekreftelsen slik at man kan starte prøving på nytt når hodet er klar for det.

Ønsker deg masse lykke til videre!

Så ufattelig trist Daim :frown:  Håper spiren sitter snart igjen.

Få deg time hos legen og be om ultralyd for å se om alt er kommet ut, og be om å få det raskt.

Jeg ba om ultralyd, men sykehuset tok meg ikke inn før etter 4 måneder sist jeg mistet. Og jeg gikk i troen om at alt var ute. Men den gang ei. Ble sendt direkte til utskraping. Og det har tatt meg ett år for å bli gravid igjen.

Trengan; hææææææ? Har du???? Wow, nå fekk eg et lite håp her... Det va fantastisk å lesa... IKKKKKJE MISSFORSTÅ meg her nå... Ikkje kjekt å lesa ka du gjennom går med blødningar, men det at du skrive at det faktisk etter to uker med blødninger finnes håp og hjertelyd... Tror du/dere at eg kan spørre om/forlange på ein fin måte, om eg konne fått UL imårå???

Selvsagt kan du det:) Jeg gjorde jo det :)

Då kan eg allerede oppdatera dåkkår jentår ;-( ALT KOM UT i do for ei lita stund siden...bokstavelig talt mye og lenge... Så DÅ vett me det begge, at nå har me mista spirå våras...

Lure bare på, om hvor lang tid eg ska blø evt, før noen vett at eg må ha utskrapning... noen som vett??

Trekke meg sakte, men sikkert ut av gruppå... Men ska oppdatera dåkkår ved ein seinare anledning, kass termingruppa jeg ender i ;-) Stikke innom dåkkår av og te... Masse masse lykke til ALLE SAMMEN ;-) og te dere andre som blør, ønske eg dåkkår EXTRA masse lykke te ;-) Ska ha dåkkår i tankane alle sammen ;-)

Denne så jeg ikke før nå:( Takk for det Daim! Hadde håpa på å holde følge i lang tid fremover, så synd:(

Klem til deg :klem:

Takktakk Gina ;-) Fekk beskjed av legen og ta pause te Oktober nå, for at risikoen for enda ein spontanabort da blir MINDRE. For eg spørte han om me konne beg med ein gong eg e ferdig å blø...men risikoen er litt større, dersom jeg ikke venter på mensen og normal syklus igjen. Men alt va opp te oss og bestemme. Men me har tid å venta te oktober, gjør hellår det, enn å risikere dette engang til... Klem tebake ;-)

Takktakk Gina ;-) Fekk beskjed av legen og ta pause te Oktober nå, for at risikoen for enda ein spontanabort da blir MINDRE. For eg spørte han om me konne beg med ein gong eg e ferdig å blø...men risikoen er litt større, dersom jeg ikke venter på mensen og normal syklus igjen. Men alt va opp te oss og bestemme. Men me har tid å venta te oktober, gjør hellår det, enn å risikere dette engang til... Klem tebake ;-)

Ja, det er det verdt:) Da blir det spennende i oktober:D Du får tenke at du får gjøre kroppen "klar". Håper å se deg på juni2016 gruppa med nytt mot:) Blir en fin tid å prøve på det Daim, stearinlys og høststemning:) MASSE lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...