Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #1 Skrevet 3. august 2015 Er der noen der ute med erfaringer?? Jeg har en kronisk sykdom som gjør at jeg ikke kan gå så langt om gangen og jeg kjører ikke bil.. Samboeren min / barnefar jobber mye og skal være på jobb når sfo åpner, han har frem til nå fått starte senere noen dager i uka og levert guttungen i bhg de andre dagene har jeg levert med taxi.. Nå er det nye regler på jobben hans og taxi til skolen hver dag blir fort dyrere enn det som er morsomt. Vi bor litt under 2km fra skolen så faller utenfor skoleskyss ordningen.. Er det noen med erfaringer på dette området som har noen gode tips til hvordan jeg kan få sønnen min på skolen uten å bli ruinert..? (har snakket med noen foreldre om samkjøring, men de aller fleste har nok med sitt på morgningen med levering av de minste barna i bhg før skole :/ ) Tips og råd taes i mot med stor takk Anonymous poster hash: 4bd7b...a6b
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #2 Skrevet 3. august 2015 1. Du må ta lappen 2. Under 2 km til skolen så kan barnet hå alene eller med en venn. 3. Få besteforeldre, slekt å hjelpe til. 4. Far får bytte jobb Beklager du kan ikke få betalt taxi for å få ungen 2 km til skolen. Anonymous poster hash: 6b25c...4fa
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #3 Skrevet 3. august 2015 Kjøpe deg elektrisk sykkel? Anonymous poster hash: 2e910...aba
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #4 Skrevet 3. august 2015 Sjekk om noen av SFO-ansatte bor i nærheten og kan tenke seg det som ekstrajobb. Sjekk om noen av de største barna kan gå sammen med gutten deres mot betaling. Anonymous poster hash: 1a913...96a
frk Nilsen Skrevet 3. august 2015 #5 Skrevet 3. august 2015 Har du sjekket om det er følgegrupper på trinnet?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #7 Skrevet 3. august 2015 1. Du må ta lappen 2. Under 2 km til skolen så kan barnet hå alene eller med en venn. 3. Få besteforeldre, slekt å hjelpe til. 4. Far får bytte jobb Beklager du kan ikke få betalt taxi for å få ungen 2 km til skolen. Anonymous poster hash: 6b25c...4fa Det er vel ingen som vil samkjøre med dere når du ikke kan ta del i kjøringen. Du vil jo kun at ditt barn skal sitte på. Hva med å foreslå at barna går sammen til skolen. Her har de 2 km til skolen. Samles ved en lyktestolpe og en voksen står der hver dag og passer på at de venter til alle har kommet. De går et spesielt klokkeslett! Hjemover er de tre stykker som går sammen. De har fort brukt 2 timer hjem, men har det fantastisk koselig, får frisk luft og mosjon! Anonymous poster hash: 6b25c...4fa
SickMyDuck Skrevet 3. august 2015 #8 Skrevet 3. august 2015 Barnefar?? Kaller du deg selv for barnemor?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #9 Skrevet 3. august 2015 Kan du sykle da? Skaffe seg en segway frem til barnet har lært seg skoleveien selv? Det koster jo litt, men om du har såpass plager så kanskje får du det delvis dekket som behandlingshjelpemiddel? Folk får jo biler dekket, så hvorfor ikke... Lov å prøve seg.. Barnet trenger vel ikke sfo om du ikke jobber(bare antar siden du er såpass dårlig form), og da har barnet god tid på skoleveien. Eventuelt kan flere barn slå følge? Anonymous poster hash: 3679f...14d
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #10 Skrevet 3. august 2015 Barnefar?? Kaller du deg selv for barnemor? Skjønte du virkelig ikke at hun skrev det for å poengtere at samboeren hennes også er barnas far? Anonymous poster hash: e3897...2bd
Lille rødhette 26 Skrevet 3. august 2015 #11 Skrevet 3. august 2015 (endret) Her er det desverre ingen i 1kl som går til skolen alene ( tror ikke jeg har sett en eneste 1.klassing gå til skolen alene så lenge vi har bodd her... men det kommer vel av at de må krysse noen godt traffikerte veier.. nabojenta ble kjørt til skolen frem til 3.klasse) men selvfølgelig, når man har blitt litt mer kjent med foreldre i klassen og i nærheten kan det jo la seg ordne med følgegruppe, viste ikke at det var en ting jeg Jeg er ikke i jobb nei, men trenger sfo slik at samboeren min kan hente etter jobben.. hovedsaken er at jeg trenger å få han på skolen synes at det er utrolig hva enkelte kan få seg til å svare når noen spør etter tips/råd.. og lineb310 hadde jeg skrevet bare samboer hadde du vel reagert på det, for da kunne det vel være at det ikke var far til barnet!! Endret 3. august 2015 av alven28
Plutselig_gravid Skrevet 3. august 2015 #12 Skrevet 3. august 2015 Går det ikke skolebuss? Mulig barnet kan få dekket busskort selv om det er under 2 km til skolen, hvis du søker om det.
Lille rødhette 26 Skrevet 3. august 2015 #13 Skrevet 3. august 2015 Går det ikke skolebuss? Mulig barnet kan få dekket busskort selv om det er under 2 km til skolen, hvis du søker om det. veldig lite busser i området, men jeg skal sjekke det opp Takk
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #14 Skrevet 3. august 2015 Går det ikke skolebuss? Mulig barnet kan få dekket busskort selv om det er under 2 km til skolen, hvis du søker om det. veldig lite busser i området, men jeg skal sjekke det opp Takk Eller så kan man kjøpe et busskort, hvis skolebussen viser seg å passere i nærheten. Anonymous poster hash: 65f31...786
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #15 Skrevet 3. august 2015 Sjekk om noen av SFO-ansatte bor i nærheten og kan tenke seg det som ekstrajobb. Sjekk om noen av de største barna kan gå sammen med gutten deres mot betaling. Anonymous poster hash: 1a913...96a De SFO-ansatte har ikke lov til å ta ekstrajobb som de får i forbindelse med tjenesten de leverer som kommunalt ansatt. Jeg hadde ringt til de som jobber med funksjonshemmede i kommunen og spurt meg litt for. Det er selvsagt et problem nå i starten. Det blir jo ikke et problem senere. Da kan han gå alene. Forøvrig ser jeg at de som har problemer med å gå leverer barna sine i sånn "bil" (altså sånn stol). de kan være praktisk når du skal handle, være med barna på ting osv også. Sjekk med de samme kommunalt ansatte hvordan man får tak i en sånn. Jeg tror det enten er via nav eller hjelpemiddelsentralen. Lykke til! Anonymous poster hash: db1e2...892
Lille rødhette 26 Skrevet 3. august 2015 #16 Skrevet 3. august 2015 Går det ikke skolebuss? Mulig barnet kan få dekket busskort selv om det er under 2 km til skolen, hvis du søker om det.veldig lite busser i området, men jeg skal sjekke det opp Takk Eller så kan man kjøpe et busskort, hvis skolebussen viser seg å passere i nærheten. Anonymous poster hash: 65f31...786 her er det desverre ikke busser.. det går en buss til en annen skole og til oslo om morgningen ellers så er alle i området avhengi av nsb.. sånn er det halvveis på landet :/
SickMyDuck Skrevet 3. august 2015 #17 Skrevet 3. august 2015 (endret) Barnefar?? Kaller du deg selv for barnemor?Skjønte du virkelig ikke at hun skrev det for å poengtere at samboeren hennes også er barnas far? Anonymous poster hash: e3897...2bd Da syns jeg at vedkommende bør skrive barnets far. Barnefar er et negativt ladet ord så lenge de som bruker dette ordet ikke omtaler seg selv som barnemor. Og all den tid du er samboer så går man ut fra at han eller hun stiller opp for barnet biologisk tilhørighet eller ei. Endret 3. august 2015 av lineb310
Lille rødhette 26 Skrevet 3. august 2015 #18 Skrevet 3. august 2015 Sjekk om noen av SFO-ansatte bor i nærheten og kan tenke seg det som ekstrajobb. Sjekk om noen av de største barna kan gå sammen med gutten deres mot betaling. Anonymous poster hash: 1a913...96a De SFO-ansatte har ikke lov til å ta ekstrajobb som de får i forbindelse med tjenesten de leverer som kommunalt ansatt. Jeg hadde ringt til de som jobber med funksjonshemmede i kommunen og spurt meg litt for. Det er selvsagt et problem nå i starten. Det blir jo ikke et problem senere. Da kan han gå alene. Forøvrig ser jeg at de som har problemer med å gå leverer barna sine i sånn "bil" (altså sånn stol). de kan være praktisk når du skal handle, være med barna på ting osv også. Sjekk med de samme kommunalt ansatte hvordan man får tak i en sånn. Jeg tror det enten er via nav eller hjelpemiddelsentralen. Lykke til! Anonymous poster hash: db1e2...892 takk for godt råd, sjekker det opp i morgen
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #19 Skrevet 3. august 2015 MÅ barnet på SFO? Anonymous poster hash: 2791e...f8c
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #20 Skrevet 3. august 2015 MÅ barnet på SFO? Anonymous poster hash: 2791e...f8c Barnet må bo uansett på skolen om 2 uker og faren har jo da allerede dratt på jobb så problemet vil jo uansett komme Anonymous poster hash: a5086...b2c
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #21 Skrevet 3. august 2015 MÅ barnet på SFO? Anonymous poster hash: 2791e...f8c Barnet må bo uansett på skolen om 2 uker og faren har jo da allerede dratt på jobb så problemet vil jo uansett komme Anonymous poster hash: a5086...b2c Bo=jo Anonymous poster hash: a5086...b2c
Lille rødhette 26 Skrevet 3. august 2015 #22 Skrevet 3. august 2015 MÅ barnet på SFO? Anonymous poster hash: 2791e...f8c Barnet må bo uansett på skolen om 2 uker og faren har jo da allerede dratt på jobb så problemet vil jo uansett komme Anonymous poster hash: a5086...b2c akkuratt nå er det ikke noe stress, men etter skolen må han ha sfo så samboeren min kan hente han på vei hjem fra jobb..
soleia Skrevet 3. august 2015 #23 Skrevet 3. august 2015 I lengda ville eg om mogleg jobba for å bli litt meir mobil. Ta sertifikatet om det let seg gjere med sjukdomen din, eller søkje om ein slik stor rullestol/liten bil (kva heiter slike?) Det vil gjere kvardagen mykje lettare etter kvart om de ikkje er heilt avhengige av at mannen skal hente og bringe til alle ting.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #24 Skrevet 3. august 2015 Du kan ikke gå langt, men kjører ikke bil (vet ikke om det har sammenheng med sykdommen da...). Og samtidig har dere bosatt dere et sted det ikke går busser - og dere har bosatt dere langt fra skolen (nærmere 2 km er langt for de minste skolebarna). Jeg tenker at dere har satt dere selv i en vanskelig situasjon - men økonomien spiller kanskje en rolle - det er kanskje nokså billig å bo et sted det verken går busser eller er kort skolevei? Jeg tenker 1) Flytt til noe som passer deres situasjon bedre eller 2) Sørg for å få de hjelpemidler du trenger i hverdagen for å få det til å gå rundt, det være seg sertifikat, elektrisk rullestol etc.. Anonymous poster hash: 43de8...2d6
Lille rødhette 26 Skrevet 3. august 2015 #25 Skrevet 3. august 2015 jeg har kjøretimer og håper å være ferdig før jul, men med behandlinger og tidvis store smerter har dette allerede tatt mye lengre tid enn først forventet.. trebger den veldig, kjenner at det å være avhengi av mannen min og alle andre hele tiden tærer veldig på.. Jeg ble syk for litt over ett år siden og da hadde vi allerede flyttet hit, vi ser stadig etter nytt hus nærmere skolen, men de vokser desverre ikke på trær :/ Jeg har søknad inne om tt kort og hc kort, skal sjekke opp med slik rullestol / liten bil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå