Gå til innhold

Gruer meg til studiestart!! :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så redd for at jeg ikke skal få venner og at jeg blir den som går alene. Hele livet - spesielt de siste årene - har jeg opplevd problemer med å bli kjent med og knytte meg til andre. Jeg vet rett og slett ikke hvordan man får venner.

Skal starte et nytt studium (årstudium) etter endt utdanning, så det er bare ukjente jeg kommer i klasse med.

I natt hadde jeg er veldig ekkel og trist drøm. Drømt jeg var på utflukt sammen med klassen min og vi måtte gå sammen to og to. Hun på siden av meg snudde seg mot meg, smilte bredt og sa "vi er ilag!!" Jeg ble kjempe glad og gikk innått henne for å holde hender. Plutselig ser hun kjempe stygt og rart på meg. Så oppdagerjeg at det var ikke MEG hun mente, men hun andre som sto ved siden av meg. Dermed var jeg helt alene! :(

Hjelp :( Mest lyst til å droppe studiene grunnet akkurat dette. Men det er veldig dumt. :(

Anonymous poster hash: fde25...ead

Fortsetter under...

Skrevet

Har egentlig ikke noen tips, men jeg er i samme båt.

Skal begynne på et nytt studie som har mye gruppeinnleveringer.. å er redd for å ikke finne noen å skrive sammen med slik at jeg ikke får bestått. Hjelper ikke på at det er et samlingsstudie og jeg bor 5 timer unna.

Men, det var samme følelsen når jeg studerte for første gang og da ble jeg kjent med et par stykker.

Så jeg håper det går bra denne gang for oss begge Hi!

Klemmer

Anonymous poster hash: 50deb...d35

Skrevet

Huff, jeg skjønner godt følelsene dine. Dette opplevde jeg da jeg først ble student. Det ble dannet klikker og jeg som var sjenert og rolig havnet utenfor. Følte meg utrolig ensom. MEN jeg sluttet på det studiet og begynte senere på et annet der jeg fikk masse venner. Ingen ble holdt utenfor! Det er noe feil med klassen hvis det er personer som blir gående ensom og alene (med mindre personen viser tegn på st det er det han vil).

Anonymous poster hash: 3f8b4...9b9

Skrevet

De har vel fadderuke eller sånne bli kjent-arrangement i begynnelsen? Bli med på alt, selv om det føles kleint, det er mitt beste råd.

Skrevet

Skjønner følelsen din. Min samboer jobbet mye når jeg skulle begynne på skole så jeg fikk ikke Vært med på fadderuka der alle fant sine klikker. Så ble jo til at jeg måtte henge meg på noen. Og det er ikke særlig gøy.

Men etter noen mnd fant jeg to gode venninner som jeg fikk veldig god kontakt med. De er idag mange år senere fortsatt en av mine nærmeste og beste venninner.

Fikk jo andre venner i klassen også men de møtte jeg kun for fest og moro.

Anonymous poster hash: 52ea7...8b9

Skrevet

Tusen takk for svar. :) Min forrige klasse (gjennom 3 år) hadde veldig mange "klikker" og grupper. Den ene gruppa var ikke på talefot med den andre gruppa osv. Selv synes jeg slikt blir så dumt. :( Fant meg aldri til ro med noen. Jeg er også veldig rolig av meg, ikke direkte sjenert, men en rolig og generelt stille person.

Jeg har barn og er gravid, så tror jeg hopper over fadderuka dette året :D Jeg var med på fadderuka første året jeg startet på høyskolen, men nå har jeg ingen interesse.

Hi

Annonse

Skrevet

Tusen takk for svar. :) Min forrige klasse (gjennom 3 år) hadde veldig mange "klikker" og grupper. Den ene gruppa var ikke på talefot med den andre gruppa osv. Selv synes jeg slikt blir så dumt. :( Fant meg aldri til ro med noen. Jeg er også veldig rolig av meg, ikke direkte sjenert, men en rolig og generelt stille person.

Jeg har barn og er gravid, så tror jeg hopper over fadderuka dette året :D Jeg var med på fadderuka første året jeg startet på høyskolen, men nå har jeg ingen interesse.

Hi

Du har ingen interesse av fadderuken? Det er jo de alle blir venner. Lykke til med å være alene resten av året

Anonymous poster hash: 304ad...8c0

Skrevet

Jeg skjønner hvordan du tenker. Da jeg tok bacheloren min fikk jeg barn mellom første og andre studieår, og andre og tredje studieår, tenkte at jeg ble sittende alene det året. Men det gikk over all forventning, ble kjent med mange hyggelige mennesker. Og i din situasjonen er jo alle "nye".

Prøv, det går nok bra! Lykke til :)

Anonymous poster hash: f8e51...34f

Skrevet

Hi

Du har ingen interesse av fadderuken? Det er jo de alle blir venner. Lykke til med å være alene resten av året

Anonymous poster hash: 304ad...8c0

Jeg droppa også Fadderuka! Likevel har jeg funnet mange gode venner i klassen! :P

Anonymous poster hash: d17cd...d99

Skrevet

Så fint å høre at dere fikk venner! :) Håper dette skoleåret går min vei også.

Du som stiller deg undrende til at jeg ikke har noe interesse for fadderuka. Nei, jeg har faktisk ikke det altså. :) Som mamma og gravid har jeg mer enn nok av andre ting å bruke tiden på. Fadderuka er lagt opp slik (iallefall her) at det er for det meste vors fest og fyll på uteplasses og campus. Dessuten nærmer jeg meg 30 år og føler meg for gammel til slikt. :P

Hi

Skrevet

Hvor skal dere begynne? Jeg skal begynne å studere nå , egentlig en kjempe sosial jente , men alltid litt skummelt i begynnelsen :)

Anonymous poster hash: b1232...2d8

Skrevet

Hei hei!

Jeg er i samme båt. Begynner på studier nå etter mange år hjemme med barn. Og jeg er dobbelt så gammel som de yngste på studiet kommer til å være. Hjelp! Håper virkelig at det er andre på min alder der også. Men jeg tenker at vi får stille med et åpent sinn, og er man smilende og hyggelig så pleier da det å hjelpe på?

Anonymous poster hash: b45b3...551
Skrevet

Herregud da! Å være med på fadderuka eller ikke er ikke det som er avgjørende for om man finner venner....

Sier litt om din omgangskrets d da 8c0

Anonymous poster hash: 4877f...19e

Annonse

Skrevet

Jeg også.
Jeg studerer barnevern, og aldri har jeg opplevd maken til klikker og krangling, hyling og skriking, sladder og ondskapsfullheter. Har vært endel møter med lærere og trusler om uskikkethetsmelding på noen av oss..
Så snart er sommerferien over, og man skal stupe tilbake i det. Har venner på andre linjer da, som jeg er med i friminuttene, men synes at gruppearbeid og slikt er et himla ork.

Anonymous poster hash: 9be35...5b3
Skrevet

Jeg er også voksen student. Jeg er ganske innadvendt, men skal bli med på fadderuken likevel. Jeg kommer til å velge meg ut noen aktiviteter og droppe de som innebærer bare fyll. Jeg trenger noen dager fri fra sosialt mas, så mens de andre ligger dritings et sted kan jeg ligge på lading.

Anonymous poster hash: 50d32...a09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...