GÃ¥ til innhold

Tyskeren som ble "angrepet" av Bamse hevder han kjempet for livet 😂

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff stakkards lille patetiske mann! Hele 5 cm :D Tror vel katteskinnet her har klort meg lengre enn det.

Anonymous poster hash: d93b6...527
Skrevet

Hvis du blir skikklig redd kan det godt føles slik selv om du i virkligheten ikke var i stor fare. Hunden er diger. Jeg synes ikke det er merklig at han ble kraftig skremt når en lik hund angrep.

Anonymous poster hash: b5e10...f02
Skrevet

Tror ikke hunden angrep. Den hoppet opp, skulle sikkert hilse, og så har den skrapt mannen på armen med en klo på foten.

Jeg blir så oppgitt over sånne hjerteløse, idiotiske hundehatere som tolker alt som aggresjon. Det er helt idiotisk å kreve at hunden skal dø.

Jeg er helt for avliving av hunder som virkelig er aggressive og biter folk, men ikke av helt normale hunder som har blitt litt ivrige.

Hunder har ingen rettsvern overhodet. 

Anonymous poster hash: 95919...288
Skrevet

Jeg tror ikke dette var noe angrep fra hundens side. "Offerets" forklaring henger ikke på greip. Det han har forklart stemmer jo ikke overens med konklusjonen fra retten! En stor hund hoppet på min datter (ung og leken) og lagde et stort klor på låret hennes + at hun fikk blåmerke. Skulle denne hunden også blitt avlivet?

Anonymous poster hash: 9b152...581

Skrevet

Dersom den hunden der hadde angrepet hadde mannen blitt MYE verre skadet. Den store skinnfilla som han sier hang og slang ble stripset og ikke sydd. Det sier litt om hvor mye mannen overdriver.

Har vært ute for nesten det samme med et barn som besøkte barnet mitt. Barnet var 9 år og påsto at hunden vår hadde bitt han. Dette sier barnet høyt og tydelig på SFO midt i travleste hentetiden så det var mange foreldre som stoppet opp og ble stående og se på meg.

Fikk summet meg fort og spurte gutten om han hadde vært hos legen, nei det hadde han ikke. Fikk du arr spurte jeg, nei det gjorde han ikke. Jammen blødde du? Nei det gjorde han heller ikke. Nei vet du hva sa jeg, om min hund hadde bitt deg så hadde du garantert begynt og blø, og du hadde måttet til lege og sy og du hadde garantert fått arr. Og at dersom hunden vår hadde bitt han så hadde politiet hentet han og hunden hadde måttet dø. Sa også at han måtte slutte og lyve og at om han ikke sluttet med det kunne han ikke komme på besøk til oss mer.

Han ba om unnskyldning og har ikke hørt han lyve om dette mer.

Synes det er alt for lettvint å få hunder man ikke liker avlivet. Man må se sammenhengen mellom egen adferd og hvorfor hunden gjør som den gjør.

Anonymous poster hash: b6bf7...c3b

Skrevet

Jeg anerkjenner fullt ut mannens redsel, for den var nok reel, men at dette var noe lignende en kamp for livet blir bare for dumt.

En hund på denne størrelsen hadde laget adskillig mer enn et 5 cm rift hvis det hadde vært et faktisk angrep. Hadde hunden angrepet i tre minutter hadde personen hatt adskillige sår, kutt og merker på klær.

Skrevet

Hvis en hund hopper opp gor å leke/hilse blir det vel ikke ett 5cm kutt som må stripses?

At hunderiere ikke holder hunden i bånd og holder kontroll på den så den ikke hopper opp på noen skulle være en selvfølge.

Jeg hater slett ikke hunder, men vil ikke at en hund skal hoppe opp på meg likevell..

Anonymous poster hash: e1e41...c65

Skrevet

Tydelig at retten har bestemt utfall av denne saken når de hele tiden retter på mannens utsagn. Kutt blir til risp og 2-3 minutter blir til 1 :)

Og hvis de virkelig avliver ivrige hunder under en lav sko i hjemlandet hans(noe jeg ikke tror på) så står han jo helt fritt til å dra hjem igjen til Tyskland.

Anonymous poster hash: 24e09...baa

Skrevet

Mannen ble redd for han opplevde det som ett anngrrp fra hunden! Det er da ikke noe å latterliggjøre!!

Skrevet

Mannen ble redd for han opplevde det som ett anngrrp fra hunden! Det er da ikke noe å latterliggjøre!!

Redsel er nok ikke grunnlag for avliving.

Anonymous poster hash: f143f...841

Skrevet

Jeg har hund selv og min verste skrekk er at han skal bite noen. Har riktignok en liten rase, med fredelig lynne. Men har all forståelse for at folk krever avliving hvis hunden oppleves som truende og angriper. Husker at en nabo hadde en hund som var alle barnas skrekk, hver gang vi passerte huset hoppet han oppetter oss. Ofte skubbet han barn rett i bakken, ved å legge potene på skuldrene våre. Og han gikk selvsagt ofte fri. (ble rabalder da han tok seg inn i et sauegjerde).

Uansett, flott at vi har regler som beskytter barn/ mennesker. Vi kjenner ikke alle detaljer ved den aktuelle historien, og det er selvsagt lett å få sympati for eieren her. Men da jeg så et program fra USA, der en hund faktisk bet av et barn øret uten å bli dømt for å være "ondsinnet", ble jeg overbevist om at den norske lovgivningen er bedre. Senere bet også denne hunden en tenåring, og den hadde bitt #mindre alvorlig før, så da ble den til slutt avlitet.

Jeg er veldig usikker på hva jeg bør mene om den aktuelle saken, men kan i hvertfall ikke være med på å gjøre narr av noen av partene. Er det bare meg, eller er det ofte store, blandingsraser som dukker opp i media?

Anonymous poster hash: a3967...cdb
Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Hatefullt og rasistisk utsagn, samt sitater av dette, er slettet.

JW, brukermoderator

Skrevet

Det kan godt føles som man kjemper for livet hvis man blir skikkelig redd, men å påstå det i ettertid med en så liten skade blir jo litt tåpelig. Jeg er selv livredd hunder, og trodde helt alvorlig at jeg skulle dø en gang da to store hunder kom løpende mot meg og bjeffet. De hørtes sinte ut i mine ører, men jeg har ikke peiling, så det kan godt hende de ikke var det. Men det hjelper jo ikke meg om de bare vil leke når jeg ikke vet det? De stoppet like foran meg da eieren snakket strengt til dem for femte gang.

Jeg mener ikke at hunder som er uheldige, som er det det virker som har skjedd i denne saken, bør avlives. Men jeg mener at mennesker som lar hundene gå løse uten å ha fullstendig kontroll på dem ikke bør få lov til å ha hund.

Anonymous poster hash: a54b8...1bc
Skrevet

Det kan godt føles som man kjemper for livet hvis man blir skikkelig redd, men å påstå det i ettertid med en så liten skade blir jo litt tåpelig. Jeg er selv livredd hunder, og trodde helt alvorlig at jeg skulle dø en gang da to store hunder kom løpende mot meg og bjeffet. De hørtes sinte ut i mine ører, men jeg har ikke peiling, så det kan godt hende de ikke var det. Men det hjelper jo ikke meg om de bare vil leke når jeg ikke vet det? De stoppet like foran meg da eieren snakket strengt til dem for femte gang.

Jeg mener ikke at hunder som er uheldige, som er det det virker som har skjedd i denne saken, bør avlives. Men jeg mener at mennesker som lar hundene gå løse uten å ha fullstendig kontroll på dem ikke bør få lov til å ha hund.

Rettelse: Mennesker som ikke har kontroll på hunden sin bør ikke få ha hund. Denne var i utgangspunktet i bånd, men det hjalp jo tydeligvis ikke.

Skrevet

JW, brukermoderator

Det er ikke lov å si at han er tysk, selv om det står i HI, for det er rasisme? Det er ikke lov å si at han ønsker at hunden blir drept selv om det står i avisartikkelen i HI, for det er hat?

Ærlig talt, synes du ikke du er litt vel streng nå?

Anonymous poster hash: b022b...bea

Skrevet

Hvis hundens eier, som har hunden i bånd, ikke klarer å få hunden vekk fra offeret på et minutt er det noe alvorlig galt. Et minutt er lenge i en slik sammenheng.

Jeg regner også med at retten har bedre oversikt over sakens fakta enn vi som bare leser avisen har og velger derfor å stole på at den har gjort en riktig vurdering.

Anonymous poster hash: b5e10...f02
Gjest Jigglewiggle
Skrevet

JW, brukermoderator

Det er ikke lov å si at han er tysk, selv om det står i HI, for det er rasisme? Det er ikke lov å si at han ønsker at hunden blir drept selv om det står i avisartikkelen i HI, for det er hat?

NÃ¥ var det ikke det du skrev.

JW, brukermoderator

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Avsporingene rundt min moderering er fjernet og har ingenting med tråden å gjøre. Er noen misfornøyde med modereringer så ta kontakt på ris og ros eller på pm til en av moderatorene/admin.

JW, brukermoderator

Skrevet

JW, brukermoderator

NÃ¥ var det ikke det du skrev.

JW, brukermoderator

Jeg skrev ingenting rasistisk. Hvis du skal slette alle hatefulle utsagn her på forumet så har du jaggu mye å stå i med. :P

Skrevet

Når man blir "angripet" av en hund føler man at man kjemper for livet. Er pissredd hunder selv og ingenting gjør meg mer forbanna enn hundeeiere som ikke følger båndtvang.

Anonymous poster hash: 91ae1...ea4

Skrevet

Når man blir "angripet" av en hund føler man at man kjemper for livet. Er pissredd hunder selv og ingenting gjør meg mer forbanna enn hundeeiere som ikke følger båndtvang.

Men nå ble han jo ikke angrepet da. Hunden ville bare hilse, det var alt. En ser jo fort forskjell på kroppsspråket til en hund som vil angripe og en hund som bare vil hilse.

Skrevet

Men nå ble han jo ikke angrepet da. Hunden ville bare hilse, det var alt. En ser jo fort forskjell på kroppsspråket til en hund som vil angripe og en hund som bare vil hilse.

Men hvorfor skal en hund alltid få lov til å "hilse"? Det er ikke alle som liker at hunden hopper på en, snuser og slikker. Er det så vanskelig å forstå? Jeg skjønner heller hunders kroppsspråk. Jeg ble selv "hilset" på av en rotweiler når jeg var barn. Ingen hyggelig opplevelse.

Skrevet

Når man blir "angripet" av en hund føler man at man kjemper for livet. Er pissredd hunder selv og ingenting gjør meg mer forbanna enn hundeeiere som ikke følger båndtvang.Anonymous poster hash: 91ae1...ea4

Men nå ble han jo ikke angrepet da. Hunden ville bare hilse, det var alt. En ser jo fort forskjell på kroppsspråket til en hund som vil angripe og en hund som bare vil hilse.Anonymous poster hash: b022b...bea

Men hvorfor skal en hund alltid få lov til å "hilse"? Det er ikke alle som liker at hunden hopper på en, snuser og slikker. Er det så vanskelig å forstå? Jeg skjønner heller hunders kroppsspråk. Jeg ble selv "hilset" på av en rotweiler når jeg var barn. Ingen hyggelig opplevelse.

Hunden skal ikke alltid få lov å hilse, men skal man avlive hunder som gjør det?! Det er jo ikke hunden sin feil, men eieren som ikke har kontroll!

Anonymous poster hash: 9b152...581

Skrevet

Nei, det er langt fra alle som gjør det. Om man blir redd så er det jo åpenbart at man IKKE har forstått at hunden "bare vil hilse", eller??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...