Gå til innhold

Vask av dusjkabinett! Noen med råd her?

Anbefalte innlegg

HATER dusjkabinett.. Blir aldri rent nok... Eller, rent er det jo, men det blir ikke "flunkende rent".. Speilet inne i dusjen, og selve veggene/dørene som er gjennomsiktig, ender opp med hvite merker etter såpe og lignende, uansett hva jeg bruker av vaskemidler.. Svigermor foreslo å gni over med avispapir, men det drar det hele utover bare. Er så frustrert av det (har noe OCD, så jeg vil og skal ha det plettfritt!)

Vasker det hver dag, siden det dusjes daglig, men det hjelper ikke. Prøvd alle baderoms midlene på markedet som er beregnet på dette, men det nytter ikke :( Hjelper lite når forrige leieboer tydeligvis "aldri" vasket badet heller, snakk om å måtte vaske ned før man flyttet inn..

Så, noen som kan forklare meg hvordan jeg får det bort?! Gjerne noe som kan fjerne hvit kalk fra dusjhode og det "dusjhodet" i taket også (har slik massasje dusj sak)

Anonymous poster hash: 9b7a3...848

Fortsetter under...

Jif skurekrem og microfiber. Kalk må fjernes med syre, er det ikke for mye kan eddik hjelpe.

Anonymous poster hash: 66e45...938

Jif Skurekrem og microfiber klut er testet, hjalp mer enn annet, men funket ikke 100% :(

Det er ikke så mye kalk, men hvordan får jeg eddik til å "feste seg" til dusjhodet som sitter i taket, det går jo flatt sammen med resten av taket o.O

Finn deg en Norwex-forhandler og kjøp dusjrensen deres. Husker ikke navn. Og kluten :) funker som bare det!

Anonymous poster hash: b5ece...773

Aldri hørt om, googlet det, og kom over nettbutikk. Se om jeg bestiller her da kanskje, lov å håpe det blir rent på det badet snart, bodd her i 2 uker, og blir sprø av den dusjen :P

Annonse

Kanskje det er for slitt for å bli skinnende rent?

Anonymous poster hash: aed99...00b

Dusjkabinettet er ikke et år gammelt enda engang, så tror nok ikke det er saken her.. Om det ikke blir ekstremt slitt av dårlig vasking frem til for 2 uker siden.

Jif skurekrem og microfiber. Kalk må fjernes med syre, er det ikke for mye kan eddik hjelpe.

Anonymous poster hash: 66e45...938

Jif Skurekrem og microfiber klut er testet, hjalp mer enn annet, men funket ikke 100% :(

Det er ikke så mye kalk, men hvordan får jeg eddik til å "feste seg" til dusjhodet som sitter i taket, det går jo flatt sammen med resten av taket o.O

Vask over med nylonvask tilslutt. Så bruker du nylonvask mellom de gangene du skurer med Jif.

For å få eddik i dusjtaket, heller du eddik på en dusjeflaske. Dusj på, vent litt, dusj på mer, vent litt osv, så kan du ta sitron og salt på en svamp og skrubber. (Pass så du ikke skrubber for hardt, så du ikke får riper.) Vask over med nylonvask tilslutt.

Når inngrodd skitt blir borte, er det ikke så mye jobb lengre. Men det kan ta noen ganger før alt er vekk.

Hilsen ei som kjøpte ett gammelt "ungkarsrede". 😜😄😄

Anonymous poster hash: 0a874...f31

Her er den perfekte oppskriften:

Bland to deler zalo og en del eddik. Smør dette utover veggene med en svamp. La det virke 5 minutter. Gni litt med svampen og skyll. Bruk microfiberklut til å tørke det tørt.

Jeg lover deg perfekt resultat!

Anonymous poster hash: c8dbe...bfd

Prøvde alt mulig men dusjen vår ble ikke ren, var flekker på dusjveggene av glass som ingen vaskemidler fikk bort. Skuret og skuret. Fikk tips om eddik og zalo, og det funker!! Jeg fylte en sprayflaske med masse eddik (Idun sin 7%), litt vann og en litt stor dæsj med zalo, og ristet godt. Sprayet på og lot det virke i 30 sek, tok en svamp og gnudde forsiktig. Skylte så med vann og dusjveggene var rene!!!! Alt av belegg og puss var borte, jeg ble stående og gape, rene mirakelet! Den sprayflaska bruker jeg til alt på badet nå og den henger i dusjen så vi bruker den 1 gang i uka på dusjen.

Anonymous poster hash: c1864...776

Jeg hadde glassdusj med helt glatte gjennomsiktige dusjvegger der jeg bodde tidligere. Pleide å løse opp litt oppvaskmaskinmiddel i vann og skrubbe med. Gikk over med vann og klut etterpå for å vaske bort restene av middelet. Funket kjempebra. Men bruk hansker, da oppvaskmaskinmiddel er heftige saker :)

Anonymous poster hash: 67ab4...10e

Annonse

Bland to deler zalo og en del eddik. Smør dette utover veggene med en svamp. La det virke 5 minutter. Gni litt med svampen og skyll. Bruk microfiberklut til å tørke det tørt.

Ren zalo? Ikke noe vann i?

Anonymous poster hash: e64e7...c26

Glemte å nevne dusjhodet. Fyll en brødpose med eddik og knyt den igjen over dusjhodet så dusjhodet er nedi eddiken og la det virke i minst en time, eller over natten. Eddik og zalo kan du også ha på blandabatteriet, vasken speilet, kranen, toalettet osv. Alle glatte overflater.

Ren zalo? Ikke noe vann i?

Anonymous poster hash: e64e7...c26

Jeg har litt vann i men ikke så mye, zaloen blander seg med eddiken uansett. Og jeg lar det virke i 30 sek, funker det.

Du tuller?

Dette må være den tiende tråden om hvordan vaske dusjen!

Hvit vanskelig kan det være, virkelig??

Anonymous poster hash: 1b1c4...002

Du kan jo komme og prøve selv :P

Utleier påpekte at det ikke var lett å få rent, pga dårlig stell av forrige leieboer. Samme med stekeovnen, men den fikk jeg ren igjen nok så lett, men den dusjen... Den blir jo ren, men det er igjen sjoll der.

Prøvde alt mulig men dusjen vår ble ikke ren, var flekker på dusjveggene av glass som ingen vaskemidler fikk bort. Skuret og skuret. Fikk tips om eddik og zalo, og det funker!! Jeg fylte en sprayflaske med masse eddik (Idun sin 7%), litt vann og en litt stor dæsj med zalo, og ristet godt. Sprayet på og lot det virke i 30 sek, tok en svamp og gnudde forsiktig. Skylte så med vann og dusjveggene var rene!!!! Alt av belegg og puss var borte, jeg ble stående og gape, rene mirakelet! Den sprayflaska bruker jeg til alt på badet nå og den henger i dusjen så vi bruker den 1 gang i uka på dusjen. Anonymous poster hash: c1864...776

Tar det kalken også??

Prøvde alt mulig men dusjen vår ble ikke ren, var flekker på dusjveggene av glass som ingen vaskemidler fikk bort. Skuret og skuret. Fikk tips om eddik og zalo, og det funker!! Jeg fylte en sprayflaske med masse eddik (Idun sin 7%), litt vann og en litt stor dæsj med zalo, og ristet godt. Sprayet på og lot det virke i 30 sek, tok en svamp og gnudde forsiktig. Skylte så med vann og dusjveggene var rene!!!! Alt av belegg og puss var borte, jeg ble stående og gape, rene mirakelet! Den sprayflaska bruker jeg til alt på badet nå og den henger i dusjen så vi bruker den 1 gang i uka på dusjen.

Skal prøve ut denne i kveld :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...