Gå til innhold

Bor det mest innvandrere på Kattem i Trondheim?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett en bolig vi kunne tenkt oss å gi bud på men orker ikke om hele nabolaget er utlendinger. Noen som har andre steder å anbefale? må ha minimum 3 soverom og helst garasje. Mannen min har fått jobb på NTNU så vi blir der noen år om vi trives.

Anonymous poster hash: 5f5d0...0fc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke flyttet til den siden av byen.det er billigere der,men hvis det ikke er ett tema ville jeg heler bodd på nardo,Lerkendal og singsaker området

Skrevet

Kattem er langt unna NTNU, ville heller ha satset på Moholt, Tyholt, Singsaker, Nardo - Jobb og sentrum innen sykkelavstand 

Skrevet

Er en god blanding på Kattem. Som de fleste områder med mye blokkbebyggelse er det endel kommunale leiligheter med litt ymse beboere. Prisnivået er jo ikke av de høyeste i byen, men det gjør jo også at det er ganske stor andel førstegangsetablerte og barnefamilier.

Personlig må jeg innrømme at jeg ikke vurderte Kattem da vi var på boligjakt for et par år siden, mest på grunn av fordommer fra min oppvekst 20-30 år siden (ryktet til bydelen er bedre nå såvidt jeg vet).

Hvis jeg skal anbefale noe vil det jo avhenge av hvilke krav man stiller til bolig og hvor mye penger man vil/kan bruke. Måtte selv gå for et annet område enn jeg egentlig ønsker da jeg ikke vil bo i en leilighet på 60 m2.

Anonymous poster hash: 1b90e...307

Skrevet

Vi bor her. Syns ikke det er så mye innvandrere her. Tror nok det stemte mer før. Bor flere nordmenn i mitt område i hvertfall.

Vi stortrives. Både med barnehagen og skolen. Og alle våre naboer.

Tror ikke det er så mye som selges her nå da.

Heller kattem enn Saupstad.

Anonymous poster hash: 75161...3cd

Skrevet

Anbefaler deg å gjøre et Søk på gatenavnene så får du opp de som bor i området så ser dere selv hvor mange utenlandske det er.

Skrevet

En annen ting som er utrolig positivt er at det er så fint for barn her. Broer over alle veier. Så trygg skolevei.

Ungene har et flust av lekeplasser å leke på. Det er trygt. Lite trafikk i gatene. Barna mine springer inn og ut hele dagen. De er 5 og 7. Masse venner.

Skrevet

Vi bor her. Syns ikke det er så mye innvandrere her. Tror nok det stemte mer før. Bor flere nordmenn i mitt område i hvertfall.

Heller kattem enn Saupstad. Anonymous poster hash: 75161...3cd

Henger meg på denne! Bra skole, hyggelige barnehager, passe internasjonalt miljø, flotte utearealer/ friområder, gode bussforbindelser, mye hus for pengene. Men er rykte som er verre enn realitetene, og det er litt stigmatiserende å bo her da folk i "finere strøk" tror Kattem er en skikkelig ghetto...

Anonymous poster hash: edd94...8e4

Skrevet

Heller kattem enn Saupstad. Anonymous poster hash: 75161...3cd

Henger meg på denne! Bra skole, hyggelige barnehager, passe internasjonalt miljø, flotte utearealer/ friområder, gode bussforbindelser, mye hus for pengene. Men er rykte som er verre enn realitetene, og det er litt stigmatiserende å bo her da folk i "finere strøk" tror Kattem er en skikkelig ghetto...

Anonymous poster hash: edd94...8e4

Hehe. Dette har vi også opplevd. Og mange blir hvertfall sjokkert når de hører hva vi jobber som. Da får vi ofte høre. Hvorfor bor dere der da, dere har vel råd til å bo andre plasser,? Men vi trives.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...