Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #1 Skrevet 2. august 2015 Datteren min turner masse i søvne. Begynt med det nå nylig. Er så redd hun skal fryse og våkner ofte fordi jeg må sjekke dyna. Har dere på ekstra klær eller bruker dere feks sovepose? Er sovepose helt trygt? Tenker ikke på en slik man binder fast barnet i sengen. Det er jo ikke bra å bli for varm heller. Anonymous poster hash: c153b...1c2
Willy W Skrevet 2. august 2015 #2 Skrevet 2. august 2015 Sparker hun av seg dyna er det kanskje et tegn på at hun er allerede for varm?
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #3 Skrevet 2. august 2015 Lar de ligge uten dyne. Sånt stresser jeg ikke med, fryser de våkner de nok av ubehaget. Hadde på de pysj når de var små da. Anonymous poster hash: 3ae75...822
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #4 Skrevet 2. august 2015 Sparker hun av seg dyna er det kanskje et tegn på at hun er allerede for varm? Etter hun begynte å krabbe har hun begynt å bevege seg masse i søvne og da glir dyna av. Hun er ni måneder nå. Anonymous poster hash: c153b...1c2
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #5 Skrevet 2. august 2015 Sønnen vår ble akrobat som 6 mnd, dvs turnerte hele natta, da kjøpte vi en sovepose og han sov igjen på natta. Ikke en sånn som mam binder fast ungen med. Det var på vintern så null problem. Etterhvert når det ble varmere så sov han i bare bleia inni soveposen. Men når det ble veldig varmt om sommeren så sov han uten posen og da var det jo varmt. Når posen ble for liten å kjøpte vi en større men når den ble liten så lot vi han bare sove uten dyne. Det gjør han nå. Dvs dyna er i senga og vi legger den på han men han havner alltid oppå den. Det er ikke sommer så han sover i pysjen og har sokker på. Vet ikke helt hva vi gjør til vintern, kanskje to pysjamaser Noen sliter veldig med å avvende ungen en sånn sovepose men ikke vi, og jeg kan anbefale å prøve. Anonymous poster hash: fc60b...df9
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #6 Skrevet 2. august 2015 Lar de ligge uten dyne. Sånt stresser jeg ikke med, fryser de våkner de nok av ubehaget. Hadde på de pysj når de var små da. Anonymous poster hash: 3ae75...822 Hun har pysj da. Kanskje jeg bare må lære meg å slappe av. 😳 Anonymous poster hash: c153b...1c2
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #8 Skrevet 2. august 2015 Mine lå i pose til de var ca 2. Ikke med sele da, de kunne bevege seg fritt. Anonymous poster hash: 2667e...507
Modesty Blaise. Skrevet 2. august 2015 #9 Skrevet 2. august 2015 Ingen verdens ting. Hun har aldri likt dyne hverken som baby eller nå som toåring. Hun nekter å sovne hvis dyna er i senga. Så jeg legger den nederst i senga etter at hun har sovnet. Men blir det for kaldt, f.eks midt på vinteren så drar hun den over seg i løpet av natten. Så det hadde jeg ikke stresset med
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #10 Skrevet 2. august 2015 Sånne soveposer de selger på ikea, ble brukt her. Tadaa, ungen sov natta gjennom Anonymous poster hash: 6c19d...c63
Håpet ble virkelighet! Skrevet 2. august 2015 #11 Skrevet 2. august 2015 Om vinteren sørger jeg for at hun har på seg ullpysjamas og sokker for å ikke fryse. Nå om sommeren sover hun i bomullspysj og hun insisterer selv på ha alltid ha sokker på til sengetid! 😊
oslofrk Skrevet 2. august 2015 #12 Skrevet 2. august 2015 Denne http://www.mimmis.no/no/bambino-merino-ullsovepose-sand-striperendret våre netter! Finnes i opptil 4 år og i vinter og sommervariant - genial!
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #13 Skrevet 2. august 2015 Har på ekstra tøy og sokker. Anonymous poster hash: 3efe4...620
Isola&Lille+julegave Skrevet 3. august 2015 #14 Skrevet 3. august 2015 Min sover i denne: http://www.mimmis.no/no/babydan-sovepose-snugglebag-love-birds-baby-rosa Den er i dun. Nå på sommeren har jeg også en tynnere i stoff til ekstra varme dager. Anbefales!! Ungen er varm og god, og jeg slipper å passe så veldig på.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #15 Skrevet 3. august 2015 Sønnen vår ble akrobat som 6 mnd, dvs turnerte hele natta, da kjøpte vi en sovepose og han sov igjen på natta. Ikke en sånn som mam binder fast ungen med. Det var på vintern så null problem. Etterhvert når det ble varmere så sov han i bare bleia inni soveposen. Men når det ble veldig varmt om sommeren så sov han uten posen og da var det jo varmt. Når posen ble for liten å kjøpte vi en større men når den ble liten så lot vi han bare sove uten dyne. Det gjør han nå. Dvs dyna er i senga og vi legger den på han men han havner alltid oppå den. Det er ikke sommer så han sover i pysjen og har sokker på. Vet ikke helt hva vi gjør til vintern, kanskje to pysjamaser Noen sliter veldig med å avvende ungen en sånn sovepose men ikke vi, og jeg kan anbefale å prøve. Anonymous poster hash: fc60b...df9 To pysjamaser? Dere har virkelig tenkt å tvinge ham til å være varmere enn han selv ønsker? Sparker de av seg dyna er de for varme allerede. Ingen barn fryser ihjel i vanlig romtemperatur. De er heller ikke vekselvarme dyr! Anonymous poster hash: d8e37...779
Blomstogbier Skrevet 3. august 2015 #16 Skrevet 3. august 2015 Har på ullpysj, som regulerer varmen merker ungen sover mye bedre med den enn med bomull, selv på sommeren
SmellyCat Skrevet 3. august 2015 #17 Skrevet 3. august 2015 Tar på sokker og lar ungen ligge oppå dyna. Tydelig at hun fortrekker det. Har lagt inn en mindre teppe som jeg innimellom drar over henne. Havner som regel under henne det også
Guttaboys Skrevet 3. august 2015 #18 Skrevet 3. august 2015 Mine barn, som nå er 4 og 6 år, har alltid vært turbo i søvne. Fant dem i de utroligste stillinger noen ganger, og dyna lå som en ball nederst i senga. De sov med pysj og sokker. Våknet aldri av at de frøys. Jeg har aldri skjønt hvorfor noen er hysteriske fordi barna sparker av seg dyna. Så lenge det er behagelig temperatur på rommet, er det ingen fare. Jeg sier ikke at du er hysterisk, altså. Men noen er det. Nå er barna mine store, og de sparker fortsatt av seg dyna:)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #19 Skrevet 3. august 2015 Sønnen min sparker av seg dyna, men bare når det er for varmt. Han er to år. Anonymous poster hash: 6ef06...558
inchi Skrevet 3. august 2015 #20 Skrevet 3. august 2015 Sover i sovepose, uten seler. Da kan hun turne så mye hun vil uten å bli kald
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #21 Skrevet 3. august 2015 Lar de ligge uten dyne. Sånt stresser jeg ikke med, fryser de våkner de nok av ubehaget. Hadde på de pysj når de var små da. Anonymous poster hash: 3ae75...822 sønnen min er snart 4 år å han våkner ikke av at han er kald. Når det er barnefaren som har lagt småen så har han vært iskald når jeg har tatt han opp pga han har sparket av dynen. Jeg kler heller mer på småen for jeg vet at han aldri har dynen mer enn noen minutter. Anonymous poster hash: 857e8...f3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå