Gå til innhold

Har du båt/ tilgang til båt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken? Str, alder, etc..

Hva anbefaler du å kjøpe?

Har lyst på båt...men aner ikke hvor vi skal starte. Har jo en peil på vårt behov, men tenkte å høre hva slags båt dere andre her inne har :)

Anonymous poster hash: 79757...03c

Skrevet

Mine foreldre har båt så tilgang har jeg. Den er ikke særlig stor, 15 fot, så en båt vi bruker for å komme oss litt ut på fjorden noen timer når det er nydelig vær. Fisker også litt fra den med snøre sammen med barna.

Vi vurderer båt selv nå og kunne da tenke oss mer en cruiser som vi evt kan overnatte i selv om vi ikke er særlig båtmennesker og ikke vil bruke båten til 3 uker sommerferie. Vi har sett på en 29 fot Bavaria. De er så fine innvendig samtidig som det er fin sitteplass ute og man kan sole seg på dekk.

Jeg personlig ser ikke helt greia med å sitte i en liten båt og kjøre rundt slik som mine foreldre gjør. Skal jeg ha båt så vil jeg ha noe vi kan bruke til å spise og kose oss på også.

Skrevet

Mine foreldre har båt så tilgang har jeg. Den er ikke særlig stor, 15 fot, så en båt vi bruker for å komme oss litt ut på fjorden noen timer når det er nydelig vær. Fisker også litt fra den med snøre sammen med barna.

Vi vurderer båt selv nå og kunne da tenke oss mer en cruiser som vi evt kan overnatte i selv om vi ikke er særlig båtmennesker og ikke vil bruke båten til 3 uker sommerferie. Vi har sett på en 29 fot Bavaria. De er så fine innvendig samtidig som det er fin sitteplass ute og man kan sole seg på dekk.

Jeg personlig ser ikke helt greia med å sitte i en liten båt og kjøre rundt slik som mine foreldre gjør. Skal jeg ha båt så vil jeg ha noe vi kan bruke til å spise og kose oss på også.

bare sånn fordi jeg er absolutt blank på tema :) hva koster en bavaria på 29 fot?

Vil vil også ha en ordentlig båt, gidder ikke gå halvveis.

Hi

Skrevet

bare sånn fordi jeg er absolutt blank på tema :) hva koster en bavaria på 29 fot?

Hi

Tror startprisen er på 850.000 kr ca. Med ekstrautstyr som man gjerne ønsker så ble det i overkant av 1 mill for den vi ønsket.

Skrevet

HiAnonymous poster hash: 79757...03c

Tror startprisen er på 850.000 kr ca. Med ekstrautstyr som man gjerne ønsker så ble det i overkant av 1 mill for den vi ønsket.

:)

Men det er jo overkommelig! Må se litt på finn tror jeg :)

Takk for svar!

Skrevet

Du vil ha båt sier du? Hva ser du for deg? En du drar på langtur med? Småturer? En å fiske fra? Vi har seilbåt, den vi har ligger på rundt 110000 brukt. Vet ikke ny pris.. 32 fot tror jeg den er. Vi har også noen småbåter som er fin å fiske fra.

Anonymous poster hash: e0bca...1d2

Skrevet

Vi har en 42 fot cabincruiser som vi bruker mye i sesongen og vi reiser på ferietur med. Har vært på tur til Danmark, Sverige og faktisk helt ned til Tyskland også. Båten har 2 lugarer, ordentlig dusj, stor bysse og god plass ellers. Det er i praksis ei hytte på vannet og liker man det livet er båt helt ypperlig, spesielt med barn. Fantastisk avkobling og fine opplevelser.

Ulempen er selvfølgelig at det koster. Vi ville heller ikke gå halvveis, så båten kostet oss 2,5 mill for 4 år siden, da var den 5 år gammel. Vi hadde en del egenkapital, men måtte ta opp lån på 1,5 mill. Så i måneden betaler vi jo på selve lånet, og alt annet kommer i tillegg. Løft 2 ganger i året på 10.000 hver gang (båten er for stor til å ta på lastebil, så vi må ha mobilkran), forsikring 15.000, innendørslagring 30.000, vedlikehold minst 10.000 og det er bare hvis alt er i orden, noe som sjeldent er tilfelle. Min mann gjør alt vedlikehold selv forresten, må man ha fagfolk blir det enda dyrere. Så finnes det alltid noe å forbedre, vi kjøpte hekktruster som kom på 50.000, et annet år solcelleanlegg på 15.000 med inverter, nye forbruksbatterier 8.000 forrige uke, jada.

Vi bruker kanskje 20.000 kroner på diesel, og vi er en god del ute.

Regner vi sammen det som båten koster oss i året kunne vi reist 4 uker på Maledivene på ferie, men vi har mange fine helger i tillegg og selv om denne sommeren ærlig talt var dritt værmessig har vi hatt det veldig fint likevel. Jeg pleier å kalle båten for et økonomisk svart hull, men kunne ikke tenke meg å selge det heller.

Anonymous poster hash: 7c1c8...21f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...