Gå til innhold

Vi som har fått baby i april 2015 :-)

Anbefalte innlegg

Hei hvordan går det med dere? Her går alt fint, fikk mitt tredje barn en gutt 18 april og har to jenter fra før av. De er veldig kosete med han og noen ganger kan det bli litt mye. Litt stress da de er fortsatt små ( 5 og 3 år ) Ellers ammer jeg og han sover bra på natta, men ikke noe særlig på dagen. Føler enkelte ganger at han ikke vil spise noe særlig (ammenekt). Ikke gått opp i vekt like mye som i starten, men veier straks 7 kilo. Han er ellers en godgutt som smiler hele tiden

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Her går alt fint. Sover om natten, ikke så mye på dagen. Får mme da ammingen ikke fungerte i det hele tatt. Har startet så vidt med grøt, men mini viser ingen interesse for det.

Anonymous poster hash: abfdb...8bb

Kaster meg på, selv om lille er født en dag for tidlig for tråden ;)

Han er min 3. gutt og ter seg mye som de andre: altfor mye energi og utålmodig *ler*. Sover godt på natt, men bare kort på dagtid. Har begynt med grøt fordi han er så stor, 8,4 kg ved 4 mnd. Ammer masse på dagen i tillegg. Gleder meg til han knekker rullekoden, fordi nå er han frustrert over å ligge stille på magen... Hehe..

• 3 uker senere...

Hei. 

Var anonym inne på trimestersidene, så fortsetter bare med det her også :)

Her går det veldig fint. Føler jeg har fått en herlig "liten" blodigle, skal henge på mamsen hele tiden ;-)

Akkurat begynt å rulle fra rygg til mage, så det betyr da at han ligger maks 10 min på lekematta. Da er det tungt og han skal løftes opp! Prøver vi å snu han blir han blodig fornærmet og hyler i ;-)

Føler han spiser heeeele tiden. Legger seg kl 18. Får da 230 ml mme. av og til litt pupp etter det. Sovner innen 19. Våkner en sjelden gang for påfyll i 23-24 tiden. Sover til 06.30 Da ammes han. Ca 180 ml kl 09. sover 45 min, må ha pupp når han våkner, sover gjerne litt til på puppen. 1 porsjon grøt kl 11.30 + pupp eller flaske 120 ml. Sover 45 min. Pupp når han våkner, kan gjerne sove her en time til. 14.30 flaske ca 180 ml. sover kanskje en dubb til. kl 16 sviskemos, halvt glass. Ammes. 17.30 ca 10 skjeer med hjemmelaget grønnsaksmos. 230 ml mme etterpå.  Stor gutt dette også, så vi begynte med smaksprøver litt før han ble 4 mnd. 

Er ikke så mye melk igjen i de puppene, bortsett på natt og morgen. Virker ikke som det metter stort heller. Er nok bare tørste slukking og kos. 

Er stort sett trillende blid og latteren henger løst. Begynner å få litt humor, herlig! Elsker å bli sunget til. Liker å trille tur. Kan godt trille bare så han får ligge i vogna å leke med lekesnora der. Vil ikke opp når vi kommer hjem og kan gjerne ligge i 15 min i gangen å bare leke i vogna.

Anonymous poster hash: b885a...796
  • 2 uker senere...

Snuppa mi er født 7.april og tiden har jammen meg rast av sted! Hun er blitt så stor jente :) Hun veier 7,9kg og er 68cm lang :) Hun er flaske barn, og sover derfor hele natta uten å måtte spise (19.00-06.00). Ellers spiser hun en del annen mat også, hun er matvrak delux....elsker alt! Grøt, smoothie, babyyoghurt, most middag...helst med litt små biter i faktisk, frukt i babyfeeder og fordi hun klør veldig i gommen av pågående tannfrembrudd har hun fått prøve seg på små små brødbiter med most blåbær og det synes hun er veldig godt :) Hun ligger 1.mnd forann i utviklingskurven, hun er sterk i beina og kroppen gennerelt, har begynt å krabbe/åle seg bortover. Er veldig nyskjerrig og griper etter ting, smaker og utforsker. Sover veldig lite på dagen for det har hun ikke tid til mener hun :P Hun må ut å oppdage verden <3

• 1 måned senere...

Annonse

Vet ikke om noen Facebook gruppe, nei... Nå er mini straks 7 mnd og endelig kommer han seg litt rundt. Åler seg fremover på armene, bena aner han ikke hva han kan bruke til 😂. Han har mye temperament og kan være en håndfull.. 😁Han spiser godt med fast føde, klarer overraskende nok å spise litt brødskive. Vi har 3-4 måltider med fast føde og ammer 5-6 ggr fra veeeldig tidlig morgen (05ish) og ut dagen. Dagsoving er han ikke så god på, våkner etter bare 30 min, men er stort sett mulig å få til å sove igjen.

Hvordan er det med deres halvtåringer? Syns tiden plutselig går så fort... Har bare 3 mnd igjen av permisjonen.. Hjelpes...

Hei,

Her er knerten blitt 6,5 måned. Ja tida går fort må jeg si :/ :) Vi har 4 måltider med fast føde, med blant annet grøt, fruktmos,

middag, babyyogurt... ammer også i tillegg dag og natt. Han er litt vanskelig i matveien, er ikke store porsjoner han klarer å spise

og brekker seg hvis det er litt biter oppi. Han legger på seg ca 100 gram i uka bare. Er dette normalt nå? Han er jo også utrolig aktiv 

Ellers så har jeg prøvd å få i han mme og har prøvd det meste men han liker ikke smaken :sur: . Kjøpte akkurat semper allomin men denne smakte det fiskeolje av, så denne nekter han å drikke. Han veier nå litt over 8 kg fordelt på 74 cm. Så han er lang og tynn og går lite opp i vekt. Hva med dere ? Huff ikke meningen å syte men kom gjerne med tips  :Nikke:

Jeg tenker at mini ikke trenger mme så lenge jeg ammer så mye.. ? 100 g i uken er vel veldig bra nå? :) De er jo begynt å bli store:) Mini her veier 10,5 kg og 76 lang på 7 mnd kntr *puh* Men alle gutta har vært sånn, genetisk store.. Jeg slår et slag for mangfoldet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...