Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har nå prøvd totalt i 11 mnd å bli gravid (har vært gravid i 5 av de, mistet to ganger). Nå skal jeg snart på en stor firmafest og jeg vil være ca 10 dpo da. Det blir servert alkohol, og det vil bli lagt merke til om jeg ikke drikker. Har tenkt å ta en test den dagen før jeg drar, men den kan jo fint være falsk negativ siden det er så tidlig.

Kan jeg ta meg et glass vin eller to? Mange på jobben vet at jeg har mistet og venter nok bare på at jeg skal annonsere at jeg er gravid igjen. Jeg vil ikke at de skal tro det hvis jeg ikke er det... mest pga historien med at jeg har mistet, det er veldig sårt og personlig.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144228746-drikker-dere-mellom-el-og-ikm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et glass er ikke farlig :) fosteret har ikke engang fått navlestrengen til morkaken, så han vil ikke få noe av alkoholet i seg.

Jeg drikker ikke selv i den perioden, men det er bare fordi jeg føler meg ukomfortabel med det. Du kan jo kjøpe en flaske med alkoholfri vin og enten helle i en vanlig flaske, eller bare si at du går på medisiner som ikke fungerer godt med alkohol! Lykke til :)

Annonse

Jeg lever for så vidt som normalt, men jeg drikker ikke like mye som jeg kanskje ville ha gjort om jeg ikke var prøver. Ikke det at jeg er blant de som drikker meg sørpe dritings hver gang jeg er i festlig lag altså, men jeg drikker mer vann ved siden av alkoholen nå.

Drikker ikke i prøveperioden og heller ikke de siste 3 mnd. før.

Leste en forskningsartikkel om dette for noen år siden som forklarte hvordan egget kunne bli påvirket/skadet, noe som kunne spores hos eldre barn med MILDT føtalt alkoholsyndom. . Selv om det var liten sjanse for det har jeg valgt å ikke ta risken...

Anonymous poster hash: 06939...279

Leste en forskningsartikkel om dette for noen år siden som forklarte hvordan egget kunne bli påvirket/skadet, noe som kunne spores hos eldre barn med MILDT føtalt alkoholsyndom. . Selv om det var liten sjanse for det har jeg valgt å ikke ta risken...

Leste en forskningsartikkel om dette for noen år siden som forklarte hvordan egget kunne bli påvirket/skadet, noe som kunne spores hos eldre barn med MILDT føtalt alkoholsyndom. . Selv om det var liten sjanse for det har jeg valgt å ikke ta risken...

Så du holder deg avholds potensielt i årevis? Må innrømme at det frister lite... men har selvsagt ikke lyst å påføre barnet skader.

Tenker spesielt at siden jeg har mistet to ganger bør jeg være ekstra forsiktig, eller?

Annonse

Leste en forskningsartikkel om dette for noen år siden som forklarte hvordan egget kunne bli påvirket/skadet, noe som kunne spores hos eldre barn med MILDT føtalt alkoholsyndom. . Selv om det var liten sjanse for det har jeg valgt å ikke ta risken...

Så du holder deg avholds potensielt i årevis? Må innrømme at det frister lite... men har selvsagt ikke lyst å påføre barnet skader.

Tenker spesielt at siden jeg har mistet to ganger bør jeg være ekstra forsiktig, eller?

Ja det vil jo potensielt bli en stund. Vet bare med meg selv at jeg hadde klandret meg voldsomt om noe skulle skje. Har selv mistet men etter å ha lest dette har jeg holdt meg langt unna. Har fått to friske barn til nå så holder meg til samme "oppskrift" :)

Er ikke meningen å skremme eller dømme noen altså -ville bare si min mening siden spørsmålet oppfordret til det :)

Ja det vil jo potensielt bli en stund. Vet bare med meg selv at jeg hadde klandret meg voldsomt om noe skulle skje. Har selv mistet men etter å ha lest dette har jeg holdt meg langt unna. Har fått to friske barn til nå så holder meg til samme "oppskrift" :)

Er ikke meningen å skremme eller dømme noen altså -ville bare si min mening siden spørsmålet oppfordret til det :)

Det skjer aldri meg. Husk at ditt barn kan bli sjuk uansett om du er avholden totalt.

Anonymous poster hash: edd0d...c63

Jeg drikker ikke mellom el og ikm. Men nå har jeg blitt veldig vant til å ikke drikke da, etter to fullgåtte svangerskap på 2 år og nå prøveperiode på 6 mnd. Savner det ikke engang 😉

Anonymous poster hash: 2b40a...154

Jeg drikker ikke mellom el og ikm. Men nå har jeg blitt veldig vant til å ikke drikke da, etter to fullgåtte svangerskap på 2 år og nå prøveperiode på 6 mnd. Savner det ikke engang 😉

Oi, så du går for 3 tette? Hvor tette er de andre to?

Oi, så du går for 3 tette? Hvor tette er de andre to?

Første barnet vårt er født i august 2013, men han døde kort tid etter fødselen. Vi ville ha et barn til så fort som mulig og begynte prøvingen med en gang mensen kom tilbake igjen. Svangerskap nr 2 gikk bra og gutten ble født omtrent ett år etter første barnet vårt. Nå vil vi ha en til, og gjerne tett, så da blir det tre tette svangerskap og prøveperioder, men vi har alltid et barn for lite 😢💔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...