Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #1 Skrevet 1. august 2015 (FVK- Familievernkontoret)Regner med at det som hender der er individuelt. Det jeg lurer på, er om noen her har følt at det hjalp? Om noen eventuelt gikk til parterapi andre steder etter 1-5 timer hos FVK, fordi det hjalp på forholdet? Vi har egentlig ikke noe enorme problemer, men etter en del SA og for tidlige fødsler, har vi blitt "mutt", altså, vi kommuniserer ikke så godt.. Vi vet begge hvor problemet ligger, men vi vet ikke hvordan vi skal komme inn i det igjen, det å fortelle hverandre om hva vi føler osv.. Så vi håper nå at samtaletimer med noen som ikke har fullt innsyn i alt, skal kunne hjelpe oss. At noen kan gi oss teknikker eller noe, som gjør det lettere for oss å komme inn i kommunikasjonen igjen. Vi stoler på hverandre 100%, vi er egentlig lykkelige sammen også, men f.eksempel: Om jeg har hatt en opplevelse på jobben en dag som var dårlig, så holder jeg tett, for å ikke påvirke han, samme motsatt.. Enda vi forteller hva som hendte på jobben, så sier ingen av oss ".... så derfor er jeg litt trist" eller ".... Så derfor er jeg ekstra sliten i kveld" Vi har holdt igjen følelser rundt alt foruten forholdet og ungene, ovenfor hverandre, siden alle gangene det gikk feil.. Fordi det var en måte å skåne hverandre på: Den andre hadde det så vondt, at vi ville ikke legge mer byrde, ved å si hvordan vi hadde det også... Så har det liksom bare fulgt med videre til det meste i livet, som ikke har med forholdet og ungene å gjøre... Alt annet av familie, venner, jobben osv, blir føleser holdt tilbake. Nå har det så smått startet å påvirke forholdet, på det viset at vi holder igjen følelser i forhold til den andre (om den andre sårer oss uten å tenke over det, så gir vi ikke beskjed, slik som før) Derfor satser vi nå på hjelp.. Helsesøsteren foreslo FVK i første omgang Anonymous poster hash: 91865...47c
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #2 Skrevet 1. august 2015 Vil absolutt anbefale Fvk! Vi var iallefall veldig fornøyde og det til tross for at mannen helst ikke ville gå. Anonymous poster hash: e2dac...c94
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #3 Skrevet 2. august 2015 (FVK- Familievernkontoret) Regner med at det som hender der er individuelt. Det jeg lurer på, er om noen her har følt at det hjalp? Om noen eventuelt gikk til parterapi andre steder etter 1-5 timer hos FVK, fordi det hjalp på forholdet? Vi har egentlig ikke noe enorme problemer, men etter en del SA og for tidlige fødsler, har vi blitt "mutt", altså, vi kommuniserer ikke så godt.. Vi vet begge hvor problemet ligger, men vi vet ikke hvordan vi skal komme inn i det igjen, det å fortelle hverandre om hva vi føler osv.. Så vi håper nå at samtaletimer med noen som ikke har fullt innsyn i alt, skal kunne hjelpe oss. At noen kan gi oss teknikker eller noe, som gjør det lettere for oss å komme inn i kommunikasjonen igjen. Vi stoler på hverandre 100%, vi er egentlig lykkelige sammen også, men f.eksempel: Om jeg har hatt en opplevelse på jobben en dag som var dårlig, så holder jeg tett, for å ikke påvirke han, samme motsatt.. Enda vi forteller hva som hendte på jobben, så sier ingen av oss ".... så derfor er jeg litt trist" eller ".... Så derfor er jeg ekstra sliten i kveld" Vi har holdt igjen følelser rundt alt foruten forholdet og ungene, ovenfor hverandre, siden alle gangene det gikk feil.. Fordi det var en måte å skåne hverandre på: Den andre hadde det så vondt, at vi ville ikke legge mer byrde, ved å si hvordan vi hadde det også... Så har det liksom bare fulgt med videre til det meste i livet, som ikke har med forholdet og ungene å gjøre... Alt annet av familie, venner, jobben osv, blir føleser holdt tilbake. Nå har det så smått startet å påvirke forholdet, på det viset at vi holder igjen følelser i forhold til den andre (om den andre sårer oss uten å tenke over det, så gir vi ikke beskjed, slik som før) Derfor satser vi nå på hjelp.. Helsesøsteren foreslo FVK i første omgang Anonymous poster hash: 91865...47c Vil anbefale familievernkontoret. De hjalp oss der og begge har gått i terapi hos hver vår psykolog etterpå Anonymous poster hash: 00a55...69a
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #4 Skrevet 2. august 2015 Takk dere, det gir håp å lese Vi skal i første timen vår den uka som kommer nå. Her var det samboeren min som ringte og bestilte timen.. Vi forlovet oss før kommunikasjonen sviktet oss, skulle gifte oss innen 2 år, istedenfor endte vi som "evigvarende" forlovet.. Håper vi innen noen år er der igjen, der hvor vi planlegger bryllupet og kommunikasjonen er der den skal "Fordelen" er vel at vi begge ønsker dette, og at vi er helt enige i hvor problemet vårt ligger. HI Anonymous poster hash: fa116...43e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå