Gå til innhold

kan noen roe meg litt ned?

Anbefalte innlegg

Reiser en etterlengtet tur til syden i kveld og trenger å slappe av!

Var hos jordmor i går. Hun greidde ikke å finne hjertelyden. Jeg er i uke 14+2. Fikk ul med legen, han og jordmoren sa at de så at hjertet slo, og fosteret bevegde på seg. Lyden på ulapparatet virket ikke, så vi fikk ikke hørt lyden. Men likevel er jeg bekymret! Jeg har kanskje ikke grunn til å være det? Men har mistet 2 ganger (1. trimester), og er livredd for å miste denne gangen også. Er førstegangs, derfor kanskje også ekstra bekymret.

Noen som ikke har opplevd å finne hjertelyd i uke 13-14-15?

Anonymous poster hash: 8e654...888
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144228641-kan-noen-roe-meg-litt-ned/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos meg hørte jordmora aldri skikkelig hjertelyd, ikke engang da jeg var ganske langt på vei, grunnen var at jeg hadde morkaka foran. Du har sett hjertet slå, det trumfer å bare høre hjertet slå, så du kan føle deg HELT sikker på at hjertet - det slår :) Kos deg i sola og slapp av.

Veeeeldig vanlig å ikke høre hjertelyden. Det er grunnen til at jordmødre vanligvis ikke prøver på det før du har vært på oul. Lett å bli bekymret for ingenting. Apparatet må treffe ganske bra over hjertet på ungen, og det er jo ikke lett når en ikke vet hvor / hvordan ungen ligger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...