Gå til innhold

Går legevakt på frikort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man drar på øegevakta til undersøkelse, og har frikort, går det under frikort? Betaler man en egenandel?

Anonymous poster hash: 75222...142

Skrevet

Det går på frikort, men i noen tilfeller må man betale litt for utstyr som blir brukt.

Anonymous poster hash: ec410...fdf

Skrevet

Det går på frikortet, men ved undersøkelser/behandling der det går med materiell må man betale for det, etter hva jeg har forstått.

Anonymous poster hash: 0cd13...ada

Skrevet

Det går på frikortet, men ved undersøkelser/behandling der det går med materiell må man betale for det, etter hva jeg har forstått.

Det stemmer. Og slik er det over alt, både på legevakten, hos fastlegen og på sykehuset. 

Anonymous poster hash: 64a2b...517

Skrevet

Ok, takk :)

Anonymous poster hash: 75222...142

Skrevet

Det stemmer. Og slik er det over alt, både på legevakten, hos fastlegen og på sykehuset.

På sykehuset?

Skal du ha en hjertetransplantasjon, så får du jobben gratis, men må betale for utstyret!? Går hjertet under utstyr? Hva gir dagens marked for et 17 år gammelt hjerte?😂

Alt på sykehus er gratis ved innleggelse, må betale egenandel ved poliklinisk konsultasjon. Ikke hvis du er barn da...

Anonymous poster hash: 3b733...a0f

Skrevet

På sykehuset?

Skal du ha en hjertetransplantasjon, så får du jobben gratis, men må betale for utstyret!? Går hjertet under utstyr? Hva gir dagens marked for et 17 år gammelt hjerte?

Alt på sykehus er gratis ved innleggelse, må betale egenandel ved poliklinisk konsultasjon. Ikke hvis du er barn da...

Anonymous poster hash: 3b733...a0f

Og hvor skrev jeg noe som helst om innleggelse, mojoklompen?? Det finnes også poliklinikker hvor man forbruker materiell innimellom, i tilfelle du ikke er klar over det... 

• 1 år senere...
Skrevet

Noen som vet om egenandel hvis man har frikort? Har frikort og fikk kuttsår på fingeren. Fikk strips, lim og plaster. Fikk regning på 226 kroner. Tror ikke at det stemmer. Det kan ikke stemme at materialer koster så mye på en sår. 

Skrevet

Noen som vet om egenandel hvis man har frikort? Har frikort og fikk kuttsår på fingeren. Fikk strips, lim og plaster. Fikk regning på 226 kroner. Tror ikke at det stemmer. Det kan ikke stemme at materialer koster så mye på en sår.

Men du fikk jo tydeligvis god hjelp. Hvorfor krangle på 226 kr liksom

Anonymous poster hash: 6d1c7...2ce

Skrevet (endret)

Hæ? Skal jeg støtte i tillegg norsk helsevesenet? Jeg har jo betalt 2185 kr for dette året. Og hvorfor så dum sprsm? Jeg spurte om noe annet. 

Endret av oops78
Skrevet

Sa du fra om at du har frikort?

Anonymous poster hash: 70efa...f3b

Skrevet

Du vet hva som er poenget med frikort eller?

Anonymous poster hash: f012a...327

Skrevet

for det første jeg er ikke rik for å gi penger her og der. 200 kr her, 200 kr der blir 1000 kr til slutt. Jobber og pengene kommer ikke fra himmelen. 

Skrevet

Sa du fra om at du har frikort?

Anonymous poster hash: 70efa...f3b

det sa jeg. 

Skrevet

Hæ? Skal jeg støtte i tillegg norsk helsevesenet? Jeg har jo betalt 2185 kr for dette året. Og hvorfor så dum sprsm? Jeg spurte om noe annet.

En time hos legen koster ikke helsevesenet 270 kroner altså. Sett på en 0 til, så nærmer du deg..

Anonymous poster hash: 6ec2c...1e2

Skrevet

Du vet hva som er poenget med frikort eller?

Det tror jeg at jeg vet. Man betaler ikke for legetimen, men betaler for materialer og utstyr. 

Skrevet

En time hos legen koster ikke helsevesenet 270 kroner altså. Sett på en 0 til, så nærmer du deg..

For timen hos legen betalte alltid rundt 240 kroner. 

Skrevet

Det var ikke det jeg spurte om. 

Skrevet

Det tror jeg at jeg vet. Man betaler ikke for legetimen, men betaler for materialer og utstyr. 

Hvorfor siterer du meg med dette svaret?

Skrevet

For timen hos legen betalte alltid rundt 240 kroner.

Fordi du betaler EGENandel!!! Hvem tror du betaler resten? Jo, det norske helsevesenet, som du ikke vil støtte!

Håper du vet at du kun betaler egenandel for barnehage også...

Anonymous poster hash: 19eea...6c6

Skrevet (endret)

Bare la det være. Jeg venter på noen som vet det bedre. 

Endret av oops78
Skrevet

Oops78.... hvis du har betalt inn egenandel som du ikke skulle gjort fordi du har frikort så vil du få tilbakebetalt den summen fra Helfo. Det kan ta opp til tre uker før du ev. får tilbake de pengene.

Ellers er det jo bare å gå innom der du fikk hjelp og høre hva de tar for materiell som de brukte på deg.

Anonymous poster hash: 3dbae...41b
Skrevet

Oops78.... hvis du har betalt inn egenandel som du ikke skulle gjort fordi du har frikort så vil du få tilbakebetalt den summen fra Helfo. Det kan ta opp til tre uker før du ev. får tilbake de pengene.

Ellers er det jo bare å gå innom der du fikk hjelp og høre hva de tar for materiell som de brukte på deg.

En ting til - det med Helfo går automatisk, så det trenger du ikke gjøre noe for.

Men om det materiellet de brukte på deg koster så mye som du betalte får du ikke noe igjen.

Skrevet

Jeg tror du kanskje har betalt for mye. Har du spurt på legevakten? Hos oss kan man velge mellom to takster til utstyr. En til lette sår osv og en til mer avansert. Mener den minste taksten er 25 kr og den store pakken er 75.

Anonymous poster hash: 6d8a9...8f3

Skrevet

Nei, tenk å måtte betale for at noen bruker betalt arbeidstid for å lappe deg sammen! 😱

Anonymous poster hash: a804c...d52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...