Lilletrille17 Skrevet 1. august 2015 #1 Del Skrevet 1. august 2015 (endret) Vi startet prøvingen på vårt første barn i fjor sommer, og har nå akkurat bikket året med prøving. På grunn av at jeg er tynn og har en kronisk sykdom ble vi forberedt på at det kunne ta tid for meg å bli gravid. Jeg har veldig ålreit fastlege, så hun henviste meg til utredning i slutten av juni og vi har fått time i slutten av september. Både gleder og gruer meg til den.. Men.. Før ferien var jeg på rutinemessig GU. Forrige onsdag ringte legen meg og sa at de hadde funnet celleforandringer i livmorhalsen, og at jeg måtte på sykehuset for videre undersøkelser. Skulle på ferie på torsdagen og være borte ei uke, så har fått time nå førstkommende mandag. Hun ba meg også om å legge prøvingen på vent til jeg var ferdig utredet.. For det første blir jeg jo noe bekymret pga dette.. Har hatt venninner med celleforandringer som har fått beskjed om ny kontroll hos fastlege om 6 mnd, og ikke rett på sykehus. Noen som har erfaringer rundt dette? Spurte rett og slett altfor lite da hun ringte, for ble litt satt ut med en gang. For det andre,. Jeg blir så frustrert!! Føler alt er "galt" med denna kroppen, og at det aldri skal klaffe. Vet det er helt normalt med 1 års prøving, og at mange prøver lenger før spiren sitter. Men akkurat nå føles alt litt håpløst. Håper hvertfall utredningen går raskt, slik at det ikke blir lengr til vi kan starte prøvingen igjen.. Langt innlegg, uten noe mer enn en utblåsning egentlig.. Beklager, men måtte bare få det ut🙈😏 Endret 1. august 2015 av Solan85 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144228602-frustrert/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjerringa med agurken Skrevet 4. august 2015 #2 Del Skrevet 4. august 2015 Ting kan være urettferdig i blant ja.. Celleforandringer- hvis det er grad 1 & 2 slipper du unna med kontroll hos fastlegen. Er det 2/3/3+ så er det kontroll på sykehuset med biopsi og konisering. Ved konisering så tar opererer de den infiserte delen av vekk slik at det ikke skal utvikle seg til kreft, og deretter må/bør du vente til det har grodd. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte vente fra april til september. Hadde cellegrad 3 + litt med 2 høyere opp. Fikk komplikasjoner i etterkant som gjorde at jeg var sykemeldt i 3 uker (stoppet ikke å blø, smerter og måtte til slutt etse ned sårkantene). Mange her inne sier at de bare hadde det i lokalbedøvelse og at de var oppegående i løpet av kort tid så det er individuelt. Andre igjen har narkose (slik som jeg fikk). God søvn da i det minste Overlegen som håndterer utredningen her var fast bestemt på at man ikke burde prøve før det var ordnet opp i. Under en graviditet kan cellene i livmorhalsen forandre seg, og har man da 2/3/3+ så kan det utvikle seg videre til kreft. Tror de færreste har lyst til å sitte der med en nyfødt man ikke kan amme og knapt nok se fordi man må intensivbehandles med cellegift. Nå er det snart september så da er det min tur til videre utredning og endelig kan jeg begynne på pergotime. Jeg er takknemlig for at denne overlegen fant celleforandringene under utredningen for barnløshet. Jeg hadde allerede mistet en liten en, og jeg tror jeg hadde blitt knust om jeg hadde vært lengre på vei og deretter fått beskjeden om at det hadde utviklet seg kreft. NB! Hvis du blir gravid rett etter konisering KAN dette medføre altfor tidlig fødsel eller abort. Kan være lurt å vente. Her er en nyttig tråd: http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/141456152-har-erfaring-med-konisering-cerclage-cervix-osv-2-premature/ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144228602-frustrert/#findComment-147360945 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille17 Skrevet 4. august 2015 Forfatter #3 Del Skrevet 4. august 2015 Takk for svar og for tips om tråden😊 Som du sier, jeg er veldig glad for at de fant celleforandringene før jeg ble gravid. Var på sykehuset og tok biopsi i går, og fikk beskjed om at de er rimelig sikre på at det blir konisering. Får endelig svar om 4-5 uker (syns det var lenge å vente🙈). Fikk beskjed om at infertilitetsutredningen og videre prøving er satt på vent, så da er det bare å forholde seg til det. Akkurat nå går det overraskende bra. Selvfølgelig stusselig, men nå må jeg bare fokusere på å bli ferdig med detta først! Jeg ble anbefalt lokalbedøvelse og beroligende, men har jo litt tid å bestemme meg på.. Aldri fått narkose før, så er kanskje det beste😁 Så godt at ventetiden snart er over for deg, så du kan komme i gang igjen. Virker jo uutholdelig lenge å vente, men vi venter hvertfall ikke forgjeves. Vi ender jo (forhåpentligvis) opp med den største premien av dem alle😊 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144228602-frustrert/#findComment-147361198 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå