Gå til innhold

Hvilken tvillingvogn har plass til 5-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

5-åringen vår har desverre klart å brekke høyrebenet. Vi skal til en storby om 5 dager, og jeg har funnet ut at det beste blir å kjøpe en vogn som hun kan sitte i. Hun er ikke så flink på krykker enda (hun brakk det for tre dager siden, så er ikke så rart det) og det blir tungt for henne å gå på krykker når vi må gå såpass langt. Hun er 108 høy og veier ca 14 kilo. Snakket med legen om vi burde droppe ferien, men han synes absolutt vi skulle dra. Det er familie vi ikke ser så ofte. Hun trenger heldigvis ikke ligge med benet høyt.

Jeg er desverre alene barna og må ha en tvillingvogn, da jeg ikke har noen som kan trille den andre. Hadde vært lettere om jeg bare kunne kjøpt en liten trille. Lillesøster er 11 mnd og kan selvsagt ikke gå selv. Noen som har tips? Må ta henne med til butikken for å prøve, men hadde vært greit med noen tips for hun har hatt ganske vondt og har ikke hatt lyst til å dra ut for å prøve barnevongner. Vil gjerne ha en litt lett en som går greit å ta med på fly. Trenger ikke å være håndbagasje. Noen tips?

Anonymous poster hash: 75bc2...d3f

Herregud, hun lærer da å gå med krykker på noen få dager. Shit, hvor hysterisk går det ann å bli???

Anonymous poster hash: d41bc...a1d

Har du gått på krykker selv, det er faktisk ganske tungt.

Anonymous poster hash: a4e87...d5d

Jeg har faktisk det. Og jeg gikk selv, mannen slapp å trille meg i vogna 😂

Anonymous poster hash: d41bc...a1d

Hva får du ut av å svare som du gjør?

Har du en diagnose? Glemt å ta medisinene dine?

Anonymous poster hash: 612e7...eb6

Skrevet

Herregud du voksne som sammenligner deg med en 5 åring... Om du mener du burde sammenligne deg med en 5 åring burde du derimot ikke være gift men bo på bolig under oppsyn... Du er helt på viddene .

Anonymous poster hash: 10f7f...934

Gjest vinterbrud
Skrevet

Da min datter brakk foten,satt hun en stund i rullestol. Jeg håper du finner en vogn som passer for jenta di. Riktig god bedring til henne.

Skrevet

Herregud du voksne som sammenligner deg med en 5 åring... Om du mener du burde sammenligne deg med en 5 åring burde du derimot ikke være gift men bo på bolig under oppsyn... Du er helt på viddene .

Anonymous poster hash: 10f7f...934

Hehe. Enig! 🙊

Kan jo være de har fri tilgang på wifi på lukket avdeling da.

Anonymous poster hash: 612e7...eb6

Skrevet

Hvis hun er såpass liten, passer hun faktisk i Mountain Buggy tvillingvogn også, og den er smal og lett å komme frem med (til tvillingvogn å være). Min snart-treåring er 105 høy og 16-17 kg, og sitter helt fint i MB-en. Jeg har også inntrykk av at dette er en vogn som er ganske vanlig, og dermed burde være lettere å få tak i brukt (?). Men også rådet om å sjekke med hjelpemiddelsentralen er godt, hør med dem!

Kjedelig med beinbrudd sånn rett før ferien, men det går nok bra! Håper dere får en fin tur!

Skrevet

Jeg vil tippe at hun får plass i de aller fleste triller og vogner.

Selv hadde jeg nok kjøpt en brukt på finn, siden det kun er den ene gangen den blir brukt.

Uansett anbefaler jeg en med fotbrett, slik at foten ikke alltid henger ned.

Da blir det fort opphovnet og smerten verre.

God ferie

Skrevet

Vil bare legge til at vår treåring som er 110cm og 18kg fremdeles sovner i vår tfk tvilling vogn. God plass i den. :)

Anonymous poster hash: 4c478...e64

Skrevet

Vi var på storbyferie med tvillingene våre på 3 år og eldstemann på seks år på 125 cm og 25 kilo i sommer. Seksåringen fikk helt fint plass i vår Maclaren twin techno.

Anonymous poster hash: a8f9e...1b0

Skrevet

Hjelpemiddelsentralen låner ut utstyr. Hør med de :)

Anonymous poster hash: 9b213...7c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...