Gå til innhold

Handikapp- toalett -er det kun for handikappede?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det som er vanskelig er at ikke alle handikap synes. Mange lider av mage-tarm sykdommer og de har også behov. Selv har jeg ms og mange med ms kan slite med dårlig kontroll og vil derfor også ha behov for å ha fortrinnsrett, men det er ikke noe jeg har lyst til å påpeke når køen til doene er lang.. Min oppfordring er å bruke vanlige do hvis du ikke har behov for å gå på handikaptoalettet.

Anonymous poster hash: 1c593...14c

Annonse

Alle har lov til å bruke handikapptoalettet, men jeg synes at de som ikke har behov for det kan bruke vanlig do. Jeg synes det er så rart at stellebord ofte henger på handikapptoalettet. Det er jo dumt at den gruppen opptar toalettet, de burde hatt eget stellerom. Ser det er det noen plasser, men ofte ikke.

Anonymous poster hash: 3566e...e21
Gjest Antarctica

Alle har lov til å bruke handikapptoalettet, men jeg synes at de som ikke har behov for det kan bruke vanlig do. Jeg synes det er så rart at stellebord ofte henger på handikapptoalettet. Det er jo dumt at den gruppen opptar toalettet, de burde hatt eget stellerom. Ser det er det noen plasser, men ofte ikke.

Anonymous poster hash: 3566e...e21

Har sett ammestol også i hc-toalettene.

Syns det var en merkelig kombinasjon. Der kan man jo bli sittende i halvtimesvis og amme, mens en tissetrengt rullestolbruker sitter utenfor og kniper!

For alle, også funksjonsfriske, men om noen med handikap kommer så har de fortrinnsrett.

Anonymous poster hash: 4277d...bd0

Enig med du, selv om jeg alltid velger "vanlig" toalett dersom mulig.

Anonymous poster hash: fa1df...b14

Jeg syns at hanikappede har fortrinnsvisrett også syns jeg små barn som må følges av foreldrene skal få gå der. Syns forsåvidt at det er teit å stå i en lang kø på vanlig do, dersom hc er ledig.

Anonymous poster hash: 007c9...e95

Annonse

Tenker dere at dette er et toalett kun for mennesker med ulike handikapp? Eller at dette er toalett som er spesialtilpasset slik at handikappede også kan bruke dem (i tillegg til alle andre)?

Anonymous poster hash: 01bf7...47f

Jeg tenker at det er det siste - et toalett som er spesialtilpasset til handikappede, slik at alle folk, uansett om de er handikappede eller ikke, kan bruke det. Syns det er tåpelig når handikaptoalettene på kjøpesentre og andre offentlige steder er stengt, slik at man må hente nøkkel i en butikk eller på et spisested. Hva er poenget med å ha en do som kun folk i rullestol får bruke? Jeg mener heller ikke at handikappede har fortrinnsrett til disse doene. Dersom det er kø til handikapdoen, så får personen i rullestol stå i kø som alle andre. Man er ikke fritatt fra å stå i kø selv om man sitter i rullestol.

Anonymous poster hash: 732c9...6d1

Jeg tenker at det først og fremst er for handikappede, men at det finnes omstendigheter som gjør at det er greit å bruke den likevel. F.eks. om man følger en 4-åring som må på do NÅ, eller om man selv er veldig trengt, enten det nå er pga sykdom, graviditet eller annet.

Jeg bruker ikke handikapdoen hvis jeg ikke må, men jeg tenker at hvis alternativet er at noen tisser på seg, så foretrekkes det nok at vi bruker den. ;)

Anonymous poster hash: ba713...337

Handikap'en er vel for de med et handikap, og de med barnevogn. 

Anonymous poster hash: 32b9f...8a1

Er for alle, men om det er noen med handicap eller barn i barnevogn/bleiebarn, så har de førsterett på toalettet. Her drasser jeg rundt på 2 bleiebarn, har selv fått komme før andre inn der, men de gangene vi skal inn, men det kommer handicappede, så gir jeg de toalettet før oss.

Anonymous poster hash: 7d5fa...3ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...