Gå til innhold

når problemet bare ligger hos mannen.. har dere klart å bli gravid ??

Anbefalte innlegg

vi har bare vært gjennom 1 ICSI forsøk.. det blir frys forsøk mest sannsynlig i slutten av september.

Men jeg syns det er så vanskelig å forholde meg til at jeg er fertil og alt er veldig bra hos meg. MEN hos han er kvaliteten dårlig :( jeg har en datter fra tidligere forhold, men det er nå 10år siden..

Har noen klart å bli gravid ved ivf eller uten der problemet bare ligger hos mannen?? jeg bekymrer meg så mye.. våres store drøm <3

jeg er jo 33år ..så føler litt på stresset..han er 42 :(  :rosaengel:

håper noen kan gi en solskinns historie :)

Anonymous poster hash: 5d439...19b

Fortsetter under...

Hei. Forstår godt stresset ditt mtp alder, er selv 35 og har kjent set i noen år ja...

Vi har aldri fått noen duagnose og de finner ingen "feil" med oss, men alikevel har vi aldri fått noe på frys.

Så hvis dere har det så synes jeg du skal ta det som veldig positivt! Det er det slett ikke alle som får!

Og så var det ei annen her inne som gav et godt råd en gang, og det var å prøve å se på ivf som en pakke på tre forsøk i ett. Få blir gravide på første, men i løpet av tre forsøk er sjansene veldig gode😊 og da blir presset rundt hvert enkelt forsøk litt mindre.

Og legene hadde aldri latt dere prøve hvis det ikke var håp!

Forstår frustrasjonen din og ventetid og mislykkede forsøk er no skikkelig herk!! Men jeg tror absolutt dere får det til til slutt, bare ikke gi opp for da blir det jo ingenting!!

Kan jo være en ide og ha spermdonor som plan b om dere ikke lykkes etter en stund, men da tror jeg legene vil si i fra når dere når det punktet.

Masse lykke til! 😊

Jeg ble gravid naturlig med min mann men vi mistet i MA uke 14. Deretter ble jeg gravid på første fryseforsøk ved hjelp av ICSI. 4 måneder etter fødsel ble jeg overraskende nok gravid igjen å jeg er nå gravid i uke 9. Min mann har ufattelig dårlig spermier. Tallene har variert noe men ca 3millioner i antall hvorav det har vært 99% hode og halefeil. Alle resultatene hans fra prøvene var helt på bånn. Dr ken purvis (androlog og ekspert på spermier) ble forundret over at jeg hadde klart å blitt gravid første gangen. Vi har nå klart det igjen å håper vår lille magespire sitter hele veien.

Lykke til😊

Anonymous poster hash: 9c7bc...47a

tusen takk for oppmuntrende svar fra dere :D setter stor pris på det:) ja det ligger lang bak i tankene at siste innspurt er evt donor. Men nå håper jeg vi får det til.. krysser alle fingre og tær.. men så klart man blir sliten etter 2år med prøving:/

du anonym,for en hærlig nyhet :D all lykke til dere <3 det gir meg håp :)

Jeg har vært langt nede da ting sto på som værst så jeg forstår følelsene dine godt. Alt i alt er det veldig bra det "bare" er mannen som det er noe feil med. Det er tross alt din kropp som skal sørge for at embryoer fester seg og vokser så kroppen din skal gjøre hovedjobben. Du har fordelen med at du har vært gravid tidligere selv om det er noen år siden. Hold motet oppe. De fleste lykkes iløpet av de tre forsøkene selv om man går i kjelleren etter bare ett negativt forsøk. Hold styr på eggløsningen din om du ikke har gjort det. Det er uke stort annet å gjøre enn å utnytte hver eggløsning mens man holder på i ivf karusellen. Dette med å slappe av er lettere sagt enn gjort å det klarte ikke jeg før vi fikk ett barn.

Jeg har troa på dette går bra 😊

Anonymous poster hash: 9c7bc...47a

takk:) ja jeg har jo tenkt at kroppen kanskje husker at jeg har vært gravid før :P hehe..mene noen dager så blir man bare så oppgitt... jeg krysser fingre og tær <3  det blir nok godt å reise på ferie nå 2 uker snart. få litt annet å tenke på :)

Annonse

Klipper inn fra hjemmesiden til ivf-klinikken på Majorstuen:

http://ivfklinikken.no/resultater/

Hos oss er det egentlig bare mannen de har funnet "feil" med, da han har hatt litt varierende og dårlig sædkvalitet og antall. Men kan jo ikke utelukke at det er noe galt med meg også, selv om det ikke er avdekket. Eggene ble befruktet med icsi og vi ble gravide på første fryseforsøk (Dvs andre innsett). Som Embi skriver over her - lurt å se en forsøkspakke under ett - selv med optimale forhold hos begge vil jo ikke alle lykkes hvert forsøk. Tenker det er et godt tegn at dere har fått egg på frys, det viser jo at svømmerne hans har klart å befrukte flere egg som har blitt topp kvalitets embeter! 😉 Lykke til, krysser fingrene for at eskimoen deres klamrer seg fast!

Forstår deg godt. Ivf(icsi) fungerer ofte godt når problemet kun ligger hos mannen. Min mann har dårlig sædkvalitet og vi lykkes på andre forsøk(frys). Jeg var 37 når jeg ble gravid, så det er masse håp! I ivf-verden er du ung! Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...