Gå til innhold

177 cm, kvinne. Ved hvilken vekt blir man regnet som altfor tynn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 9ece2...7c7

Fortsetter under...

Skrevet

Under 55 vil jeg si.

Jeg er 55 kg og 170 høy, kunne ikke vært tynnere.

Men det kommer jo an på formen på kroppen, og ikke minst muskelmengde.

Anonymous poster hash: 7e17a...d28

Skrevet

Kommer helt an på hvordan man er bygd. Jeg er 174 og ser for tynn ut når jeg veier 68, som er idealvekten. Jeg kler bedre og være 73, og litt mer muskler.

Anonymous poster hash: a543e...0cc

Skrevet

50-52? Jeg er 171 og 55 kg og passe med pupper og lår men slank. Må ned på ca 50 selv for å tro jeg er ganske tynn.

Anonymous poster hash: 8e0ff...7b5

Skrevet

I følge BMI er normalvekt for denne høyden mellom 56 og 79 kg

Skrevet

Ved ca 62.5 bikkar ein under BMI på 20. Enkelte definisjonar kallar BMI ned til 19 for normalvekt. Men kva som er "altforr tynn: er individuelt. Nokre er altfor tynne og har BMI godt innafor normalvekt, andre er pr definisjon undervektig utan at det er krise.

Annonse

Skrevet

Det er i hovedsak kroppsfasong og muskelmasse som bestemmer det.

Selv er jeg 174 cm og har vært nede i 56-58 kg, men da er jeg for mager, det er ikke pent. Da stikker kragebena ut, hoftebena stikker ut, knærne blir knoklete og jeg blir innhulet i kinnene. Da får jeg spørsmål om jeg er syk.

Jeg ser med min fasong definitivt best ut på rund 63-65 kg.

Anonymous poster hash: 6f77a...722

Skrevet

Alt under 55 tenker jeg

Anonymous poster hash: cd3a9...b86

Skrevet

Under 55 vil jeg si.

Du er 7 cm lavere enn eksempelet jeg skisserer...

Skrevet

Kommer helt an på kroppsbygning og hvor mye muskler man har.

Jeg er en cm kortere, ser flott ut ned til 60 kg, men bør ikke så mye under. Er slankt bygd med typisk timeglassfigur.

Når er jeg 68 kg og det er for mye på min kropp, er for tiden også litt for utrent pga. langvarig sykdom.

Anonymous poster hash: 8574a...616
Skrevet

Under 55 vil jeg si.

Du er 7 cm kortere enn HI spør om

Anonymous poster hash: 4575d...a51

Skrevet

50-52? Jeg er 171 og 55 kg og passe med pupper og lår men slank. Må ned på ca 50 selv for å tro jeg er ganske tynn.

Du er 6 cm kortere enn det hi spør om

Anonymous poster hash: 4575d...a51

Skrevet

Jeg er 175 og ser normal ut ved 60 kg. Tror jeg ville sett skrantete ut ved litt over 50 kg.

Anonymous poster hash: 0214a...80d

Annonse

Skrevet

Jada hun på 170 og jeg på 171 er kortere men vi forteller jo vår høyde og vekt for å forklare hvorfor vi mener som vi gjør. Men muskelmasse, kroppsfett og plasseringen har jo alt å si for hun på 170 høyde og jeg på 171 har jo svart utrolig forskjellig , og utifra våre egne utgangspunkt.

Skrevet

En av mine venninner er 177 og har alltid vært veldig slank og flott. Jeg husker engang at hun sa at hun var ca 63 kg, jeg husker at jeg ble litt overrasket, jeg trodde hun veide mindre. Men hun har også en atletisk kroppsbygning, dvs hun er sterk og muskuløs.

Skrevet

Jeg er 178 og ser og føler meg best rundt 75kg. Veide 65 i flere år, men da spiste jeg knapt ei brødskive om dagen og drakk kun vann. Ti kilo smalt på med en gang jeg begynte å spise "normalt" så 65kg var tydeligvis altfor lite for at min kropp skulle fungere normalt.

Anonymous poster hash: 910ea...efb

Skrevet

Og så må jeg bare si at 55kg for en dame på 177 er undervektig.. Da er du virkelig bare skinn og bein

Skrevet

Jeg er 178 og ser og føler meg best rundt 75kg. Veide 65 i flere år, men da spiste jeg knapt ei brødskive om dagen og drakk kun vann. Ti kilo smalt på med en gang jeg begynte å spise "normalt" så 65kg var tydeligvis altfor lite for at min kropp skulle fungere normalt.

Det er morsomt hvor forskjellig man kan være :)

Jeg som skrev over her og er to cm lavere enn deg. Når jeg veier 75 kg så ser jeg overvektig ut, og jeg bør ligge under 65 kg, helst ned mot 60 kg, men ikke under. Jeg spiser veldig godt, så det er slik kroppen min vil ha det vektmessig.

Artig at man kan være så forskjellig :)

Anonymous poster hash: 8574a...616

Skrevet

Jeg ville sagt under 60 kg. Uavhengig av om man er slapp i fisken eller har litt muskler. En ok tommelfingerregel er å veie ca 10 under høyden. Er man 177 kan man fint veie 67 kg ☺ Da er man ca midt på treet ifht bmi.

Anonymous poster hash: 53fde...85b

Skrevet

Når jeg er under 60 kilo ser jeg helt skrapa ut over hele linja, er 177.

Anonymous poster hash: 70e73...0b8

Skrevet

Jeg er 178 cm og veide på det minste 53 kg, da hadde jeg anoreksi. Da var jeg helt innhult og det var ikke pent i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 2d48f...4e6
Skrevet

Jeg ville sagt under 60 kg. Uavhengig av om man er slapp i fisken eller har litt muskler. En ok tommelfingerregel er å veie ca 10 under høyden. Er man 177 kan man fint veie 67 kg ☺ Da er man ca midt på treet ifht bmi.

Så jeg som er 158 cm bør veie 48 kilo? Eller gjelder tommelfingerregelen kun på de som er høyere?

Anonymous poster hash: e9c29...bc6

Skrevet

Så jeg som er 158 cm bør veie 48 kilo? Eller gjelder tommelfingerregelen kun på de som er høyere?

Du som er såpass lav kan fint ha en forsvarlig vekt på 48 ja.

Skrevet

Du som er såpass lav kan fint ha en forsvarlig vekt på 48 ja.

Vel, bmi faller innenfor normalen med 19,23 om man er 158 cm og 48 kg, men det er ikke tett ved undervektige. Selv mistet jeg mensen da jeg veide 46 kg, så kroppen min er i hvert fall ikke laget for en såpass mager kropp.

Skrevet

Jeg er 174 og veier 57 kg. Godt trent og med både pupper og lår. Er veldig smal da, har alltid vært. Spiser godt, og har hatt samme vekt siden jeg var ferdig utvokst og er i dag 32 år.

Anonymous poster hash: 5380f...cc7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...